Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تعرض هواپیماهای جنگنده آمریکایی به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان، وزیر راه و شهرسازی گفت: تا محکوم شدن آمریکا توسط جامعه جهانی و ایکائو پیگیری این موضوع را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، دیروز پنجشنبه ۲ مرداد هواپیماهای جنگنده ایالات متحده آمریکا بر فراز خاک سوریه به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان که در کریدورهای بین المللی هوایی عازم بیروت بود تعرض کرد و تعدادی از مسافران به دلیل واکنش خلبان و کاهش شدید ارتفاع آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایسنا در این رابطه اعلام کرد: این یک اقدام تروریستی، تعرض و تجاوز محسوب می شود؛ چرا که هواپیمای ماهان با مجوزهای قانونی در مسیر دائمی و روت بین المللی اش در حرکت بود اما این تعرض یک تخلف آشکار و نقض کنوانسیون بین المللی شیکاگو محسوب می شود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی بامداد امروز اعتراض خودش را در نقض آشکار کنوانسیون شیکاگو برای ایکائو ارسال کرده و وزارت امور خارجه نیز اقدامات دیپلماتیک خود را انجام داده است؛ بنابراین تا محکومیت این حرکت خصمانه آمریکا توسط جامعه جهانی و ایکائو پیگیری این موضوع را متوقف نخواهیم کرد و مجدانه آن را ادامه می دهیم.

وی با اشاره به گفت وگوها و مذاکرات صورت گرفته با وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و دیگر مسئولان دولت گفت: وزارت امور خارجه هم پیگیری های خودش را ادامه می دهد و به صورت یکپارچه این مسئله را دنبال می کند. مهم این است که اعتراض خود را شدیدا اعلام کنیم و این موضوع توسط نماینده دائم ما در ایکائو در کانادا پیگیری شده و نامه ای برای تشکیل جلسه فوری و محکومیت آمریکا به ایکائو تحویل داده ایم.

مکالمات احتمالی خلبان ماهان با جنگنده های آمریکایی در حال پیگیری

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از مکالمات خلبان هواپیمای مسافری ماهان با جنگنده های آمریکایی و علت بروز این حرکات خصمانه اطلاعی دارید یا خیر؟ گفت: مسلما این حرکت آمریکایی ها یک اقدام تروریستی است اما اینکه چه مکالماتی بین خلبان هواپیمای مسافری ماهان با جنگنده های آمریکایی رد و بدل شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری در دست رسیدگی و پیگیری است. مسلما این اقدام تروریستی و تعرض جزو مشاهدات روزانه ماست که آمریکا در طول شبانه روز انجام می دهد و این امر یکی دیگر از مصادیق اقدامات تروریستی آنهاست.

وی درباره وضعیت و حال مصدومان پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان گفت: تعدادی از مسافران و چهار خدمه این پرواز در جریان این حرکت تروریستی آسیب دیدند که مسافران پس از رسیدن به مقصد تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند. چهار مهماندار و خدمه این پرواز نیز پس از بازگشت به کشور و در تهران در بیمارستان تحت درمان هستند. البته حال این مصدومان مساعد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعرض به هواپیمای ماهان جنگنده های آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آب‌های بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن‌ها را همراهی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد