Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام جواد طاهری در خطبه‌های این هفته زاهدان اظهارداشت: چین کشوری با بیش‌از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت بوده و بازاری گسترده ‏برای ما محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: معامله با چین به نفع طرفین بوده و ارتباط با ‏این کشور نشان میدهد ایران اهل تعامل با دنیاست و ارتباط با این کشور تحریم‌های غربی‌ها را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: آمریکا، عربستان و امارات از جمله کشورهایی هستند که بیان می‌کنند که نگران استقلال ایران در ارتباط با چین ‏هستند، رسانه‌های وابسته به غرب و عربستان برای استقلال ایران دلسوزی می‌کنند و برخی عناصر داخلی مدام به دنبال تشویش ‏اذهان عمومی در برابر این تعامل با چین هستند.

وی ادامه داد: باید به اینها گفت شما استعمارگران نگران استقلال ایران نیستید شما فتنه‌ها ‏زیادی را برای گرفتن استقلال ایران ایجاد کردید.

حجت الاسلام طاهری افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان فرمودند« باید به شرق بیشتر از غرب توجه کنیم چرا که خطرش کمتر و منافعش بیشتر است».
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز نماز جمعه،گفت: نماز جمعه در حد یک رویداد و حادثه نیست و به تعبیر ‏رهبر معظم انقلاب، نهادی مبارک و روحانی، نهادی حاکمیتی، مردم پایه و مبارک است که توانسته نظام را حفظ و کشور را ‏از فتنه‌های سنگین سیاسی عبور دهد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه نمازهای جمعه اهل تشیع سیستان و بلوچستان در ۱۸ نقطه استان برگزار می‌شود،گفت: نماز جمعه رسانه‌ای قوی و زبان گویای مردم در انسجام بخشی، بصیرت دهی و نصیحت به مسوولان است .

وی تاکید کرد: نمازجمعه رسانه‌ای قوی و موثر در جریانات منطقه بوده و برای همین دشمن علیه این نهاد ‏کار می‌کند.

حجت الاسلام طاهری افزود: علت تعطیلی موقت نماز جمعه وجود ویروسی خطرناک در جامعه بود تا جان مردم ‏در برابر این ویروس حفظ شود چراکه نماز جمعه مال مردم است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی چین زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی چین زاهدان توسعه اقتصادی چین زاهدان استقلال ایران نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زیمباوه برای استفاده از توانمندی‌های فناوری ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، آمون مورویرا، وزیر علوم زیمبابوه در دیدار با روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به روابط عمیق سیاسی و قرابت مردم دو کشور تصریح کرد: تعامل خوب و روابط دوستانه دو کشور ایران پیدا کند.

وزیر علوم زیمباوه با اشاره به برخورداری این کشور از منابع طبیعی و ضرورت استفاده از دانش و فناوری برای ارتقای این منابع به خدمات، اشتغال و خلق ثروت گفت: معتقدیم کاربردی‌سازی ظرفیت‌ها و منابع طبیعی با کمک دانش و فناوری ممکن است و با توجه به منابعی که زیمبابوه در اختیار دارد، توانمندی‌های دانشی و فناورانه ایران می‌تواند به گسترش خدمات، افزایش رفاه و پیشرفت با سوار شدن فناوری بر این ظرفیت‌ها منجر شود. آمادگی کامل داریم تا از توانمندی ایران در کاربردی سازی فناوری در حوزه‌هایی همچون هوافضا، کشاورزی، سلامت، محیط زیست و معادن در قالب هماهنگی‌های بین تیم‌های متخصص از دو کشور استفاده کنیم و همکاری‌هایمان را در زمینه‌های فناوری و اقتصادی، گسترش دهیم. با آغوش باز از همکاری علمی، نوآوری، اجتماعی و صنعتی، استقبال می‌کنیم.

«ایران» الگوی خودباوری و توانمندی

آمون مورویرا با اشاره به رویکرد حمایتگرانه و دیدگاه باز جمهوری اسلامی ایران افزود: در تلاش هستیم تا روابط سیاسی خوب دو کشور را به سطح روابط علمی و فناوری نیز ترجمه کنیم و بر این باور هستیم که ایران در زمینه استقلال، خودباوری و پیشرفت قدم‌های خوبی برداشته است. برای ما مهم است تا تجربیات ایران را بیاموزیم و با استفاده از فناوری و نوآوری، کرامت و عزت‌مندی را برای مردم خود به ارمغان ببریم. در گفت و گو و دیدار با معاون علمی رییس‌جمهور ایران بر این موضوع تاکید شد و اعلام کردیم که مشتاق هستیم روابط راهبردی با ایران را به ویژه در حوزه علم و فناوری تقویت کنیم و این کار را در قالب سیاست‌ها، کمیته‌های مشترک و کارگروه‌های همکاری دنبال خواهیم کرد.

وزیر علوم زیمباوه همچنین با اشاره به استفاده از تجربیات ایران در بومی‌سازی محصولات استراتژیک و پیشرفته گفت: ایران دارای سال ها تجربه و دستاورد در عرصه نوآوری است و توانسته با اتصال فناوری و نوآوری به منابع، عزت و اقتدار را برای مردم خود کسب کند. در زیمباوه همچنان منابع طبیعی و زیرزمینی، محور اقتصاد هستند . ما به دنبال این هستیم تا از اقتصاد مبتنی بر منابع عبور کنیم. وابستگی به منابع، خواسته استعمارگران است و ما با گذار از منبع پایه بودن، به دنبال حرکت به سوی یک اقتصاد مولد هستیم.

وی افزود: از طریق ارائه خدمات و تولید محصولات مناسب می‌توانیم به مردم خود کرامت ببخشیم. با معاون محترم علمی به یک هماهنگی برای اجرای پروژه هایی با مالکیت مشترک بر زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و دانش و فناوری‌ها رسیدیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک به یک پلتفرم برای تولید محصولات مشترک با کیفیت مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 6100337

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • آمادگی زیمباوه برای استفاده از توانمندی‌های فناوری ایران
  • عملیات وعده صادق عامل ایجاد احساس غرور ملی است
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • حمله عجیب بازیکن جنجالی استقلال به بازیکن مصدوم ذوب آهن!
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم