Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:17:42 GMT

منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۱۱۶۰

منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

شهردار منطقه ۲۲ گفت: وضع موجود منابع آب برای آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲، حدود ۲۲ میلیون متر مکعب است در حالیکه برای آبیاری این فضای ۳۰۰۰ هکتاری نیاز به ۳۴ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که ساخت تصفیه خانه خرگوش دره می تواند ۱۰ میلیون متر مکعب آن را تامین کند.

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه مساله آب و فضای سبز در منطقه ۲۲  اهمیت بسیاری دارد، گفت: فضای سبز منطقه ۲۲ حدود ۳۰۰۰ هکتار است که این رقم نسبت به محدود ۶۰۰۰ هکتاری و حریم ۱۸ هزار هکتاری منطقه، قابل توجه است و قابل مقایسه با سرانه فضای سبز شهر تهران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفظ و ماندگاری این فضای سبز و توسعه آتی آن نیاز به تامین آب لازم دارد، افزود: تلاش هایی از سال ۱۳۹۰ در این زمینه آغاز شده و بعد از ۹ سال با تفاهمنامه ای با شرکت آب منطقه ای، این مهم به نتیجه نهایی رسید که ظرف ۴ ماه منجر به انعقاد قرارداد می شود، در واقع چهار ماه دوره پیشبرد آن است و بعد از آن قطعیت قرارداد را خواهیم داشت.

به گفته نوذرپور، این اتفاق باعث می شود آبیاری فضای سبز از مسیر  استفاده از آب خام به سمت آبهای نامتعارف و فاضلاب تصفیه شده تغییر کند.

نوذرپور با بیان اینکه زمین پنج هکتاری این تصفیه خانه در مجموعه خرگوش دره را شهرداری در اختیار آب و فاضلاب قرار داده، عنوان کرد: از دیگر آورده های شهرداری این است که بابت مجوزهای حفاری شبکه فاضلاب و تاسیسات ساختمانی از شرکت آب و فاضلاب وجهی دریافت نمی کند. در ازای آن شرکت آب و فاضلاب متعهد شد که ۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب و تصفیه خانه را در فاز نخست بسازد. بعد از ساخت تصفیه خانه به مدت ۲۵ سال،  هر سال ۱۰ میلیون متر مکعب آب آبیاری فضای سبز منطقه به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه وضع موجود آبیاری فضای سبز منطقه، سالانه حدود ۲۲ میلیون متر مکعب است، افزود: در حالیکه آبیاری ۳۰۰۰ هکتار فضای سبز منطقه، ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، بنابراین این تصفیه خانه همه نیازهای منطقه را در حال حاضر تامین نمی کند.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: در افق ۳۰ ساله، برای آبیاری فضای سبز منطقه نیاز به ۵۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد و ساخت سه تصفیه خانه دیگر در محدوده منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه22 آبیاری فضای سبز منطقه میلیون متر مکعب آب تصفیه خانه منطقه ۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟