Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که قرار بود نوروز امسال اکران شود، با پایان‌بندی متفاوت، اکران خود را از دوشنبه ۶ مرداد در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر اخباری از سینمای مستند را می‌خوانید:

7هزار و 743 اثر در سامانه کروناروایت ثبت شد/ پایان‌ ثبت‌نام و آغاز انتخاب آثار

دبیر رویداد کروناروایت اعلام کرد 7هزار و 743 اثر در سامانه کروناروایت ثبت شده است و مدیران بخش‌های مختلف، فرایند انتخاب آثار را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کیاسالار با قدردانی از کلیه افراد و نهادهای همراه کروناروایت، به توافق با دبیران جشنواره‌های سینمایی امسال برای حضور ویژه کروناروایت در آن رویدادها اشاره کرد و گفت: آثاری که در بخش کرونا به روایت سینما انتخاب شود، در جشنواره‌‌های بین‌المللی سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران و فیلم‌های کودک و نوجوان حضور خواهد یافت و داوری خواهد شد.

دبیر کروناروایت همچنین از توافق با بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای ساخت آثار سینمایی مستقل و مبتنی بر مجموعه راش‌ها و روایت‌های منتخب کروناروایت خبر داد و گفت سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز برای ثبت روند و رویداد کروناروایت اعلام آمادگی کرده است.

کیاسالار با اشاره به آثار متنوع و متعددی که در بخش «کرونا به روایت تصویر» ثبت شده، گفت در این بخش نیز با خانه هنرمندان ایران توافق شده است تا دو نمایشگاه از آثار منتخب برپا شود که اولین نمایشگاه در حوالی روز پزشک از 24 مرداد تا 10 شهریور به صورت محدود در یک گالری برگزار می‌شود و دومین نمایشگاه به شکل فراگیرتری در پاییز برپا می‌شود و در آن تمام گالری‌های خانه هنرمندان به آثار منتخب کرونا به روایت تصویر اختصاص خواهد یافت.

دبیر کروناروایت همچنین از گفتگو با دبیران برخی جشنواره‌های متناظر (مانند کرونا داستان) برای جلب آثار برتر آنها به منظور گنجاندن در مجلدات کروناروایت خبر داد و گفت: همچنین در تفاهمی که با ریاست مرکز استعدادهای درخشان وزارت بهداشت داشتیم، قرار شد موضوع روایت کرونا در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گنجانده شود تا آثار برتر دانشجویی نیز در کتاب کرونا به روایت علوم انسانی سلامت گردآوری و ثبت و ضبط شود.

محمد کیاسالار در خصوص زمان و شیوه برگزاری اختتامیه کروناروایت نیز گفت در شورای سیاستگذاری، ماه آبان‌ برای برگزاری اختتامیه انتخاب شده است و بر حسب اینکه در آن زمان ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری مراسم و گردهمایی را بدهد یا ندهد، اختتامیه به شکل فیزیکی یا مجازی برگزار خواهد شد.  

دبیر کروناروایت در پایان با اشاره به این موضوع که شعار سال‌های اخیر همواره پیرامون حمایت از تولید داخلی بوده است، گفت با یک شرکت اصیل ایرانی در خصوص حمایت مالی از پروژه کروناروایت گفتگوهایی داشته‌ایم که پس از نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ایده اولیه کروناروایت که مستندسازی کرونا در 10 روایت بود، گفت در تفاهمی که با یک شرکت مهندسی فعال در عرصه دیجیتال داشته‌ایم، قرار شده است محتوای کروناروایت به شکل کتاب الکترونیکی با فرمت ePUB3 نیز عرضه شود؛ یعنی علاوه بر متن و تصویر، در کتاب‌های کروناروایت از فیلم و پادکست و لینک و محتوای تعاملی نیز استفاده کنیم و کتاب‌هایی چندرسانه‌ای داشته باشیم که خوانندگانش هنگام مطالعه کتاب، تجربه‌ای همانند مشاهده یک مستند داشته باشند و امکان رجوع به منابع خارج از کتاب نیز با استفاده از لینک‌های موجود فراهم باشد.

پوستر جدید «خط باریک قرمز» رونمایی شد/ اکران از 6 مرداد

پوستر جدید مستند «خط باریک قرمز» با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد.

فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که سال گذشته موفقیت‌های مختلفی در جشنواره‌های داخل و خارج کسب کرده و قرار بود نوروز امسال اکران شود، درنهایت با پایان‌بندی متفاوتی با نسخه جشنواره‌ای، اکران خود را از دوشنبه 6 مرداد در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌کند.

در آستانه اکران همچنین پوستر جدید فیلم با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد. طراح پوستر فیلم سعی کرده بیشتر به حال و هوای اصلی و محتوای دراماتیک و پرکشش فیلم نزدیک شود تا مخاطب پیش از ورود به سالن‌های سینما بیشتر در فضای فیلم قرار بگیرد؛ فیلمی که باعث شد یک اعدام کمتر شود و میلاد یکی از نوجوانان در آستانه اعدام، مورد عفو قرار گرفت. همچنین این اثر توانست باعث تغییر زندگی عده‌ای مجرم نوجوان دیگر شود.

در این مستند داستانی، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

«خط باریک قرمز» در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و... نیز است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آنها برای روز اجرا، نقشه فرار می کشند...

تهیه کنندگان این فیلم نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست هستند.

انتهای پیام/

R1539/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سینما سینمای ایران سینمای مستند مستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سینما سینمای ایران سینمای مستند مستند پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ تلاش عربستانی‌ها برای خرید یک قرآن خطی ویژه از ایران ۲ پهلوان رسول بخش زنگشاهی درگذشت ۳ میزگرد "شاهرگ"|ما شبیه "ماجرای نیمروز" نیستیم/ جلوتر "فرخ" هم دوست‌داشتنی‌ می‌شود/ سید جواد هاشمی: در "نفوذ" برای سی‌و یکمین بار شهید می‌شوم+ فیلم ۴ آیا زیارت قبر سبب شادی روح مردگان می‌شود؟ ۵ بازگشت "اردلان شجاع‌کاوه" بعد از ۱۰ سال/ "شرم" به پاییز می‌رسد ۶ پخش "به روح پدرم" در یادبود "احمد پورمخبر"/ آثار تام‌هنکس در شبکه نمایش مرور می‌شود ۷ "صفر بیست و یک" در راه پخش/ "دختر گمشده" جایگزین "آخر خط" شد ۸ زمان مناسب برای ازدواج از نظر رهبر انقلاب/ رسم وساطت در ازدواج کم شده است مهمترین اخبار فرهنگی میزگرد "شاهرگ"|ما شبیه "ماجرای نیمروز" نیستیم/ جلوتر "فرخ" هم دوست‌داشتنی‌ می‌شود/ سید جواد هاشمی: در "نفوذ" برای سی‌و یکمین بار شهید می‌شوم+ فیلم "صفر بیست و یک" در راه پخش/ "دختر گمشده" جایگزین "آخر خط" شد گلایه‌های محسن طاهری درباره ماجرای کرونایی شدنش/ مداحان امروز ویژگی‌های پیرغلامان حسینی را مرور کنند سیرۀ اهل‌بیت(ع) تجّلی‌گر حقانیت اسلام مهمترین اخبار تسنیم تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود بیانیه ائتلاف آمریکایی درباره دور جدید ماموریت خود در عراق بازتاب مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران در رسانه‌های بین‌المللی آخرین آمار کرونا در کشور/ فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته نامه اعتراض ایران درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت ارسال می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سینمای ایران سینمای مستند مستند سینما سینمای ایران سینمای مستند مستند کرونا به روایت خط باریک قرمز سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس

به گزارش همشهری آنلاین،میلاد کی مرام که این روزها با فیلم سینمایی آسمان غرب و در نقش شهید شیرودی روی پرده سینما نقش آفرینی می کند به تازگی در مسابقات بین المللی تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش به عنوان یک بازیکن تنیس به رقابت با دیگران شرکت کننده ها پرداخته است.

میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام کد خبر 849172 منبع: ایرنا برچسب‌ها تنیس - راجر فدرر ویژه ورزشی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران تنیس جزیره کیش

دیگر خبرها

  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتور هستم!
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد