Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اقدامات جنایتکارانه رژیم آمریکا در تهدید جان مردم عادی از طریق تروریسم اقتصادی تا تروریسم هوایی، تمامی ندارد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده تا جامعه بین المللی در قبال این اقدامات خلاف حقوق بین المللی آمریکا که صلح و امنیت بین المللی را نیز تهدید می کند، متحد بایستد و این کشور را وادارد تا مانند یک کشور نرمال رفتار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهدید مردم عادی و کودکان و زنان برای حصول به اهداف سیاسی، کثیف ترین نوع سیاست است که قطعا با شکست مواجه خواهد شد. سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام ضمن پذیرش این تعرض، هدف از نزدیک شدن جنگنده آمریکایی با هواپیمای مسافربری ایرانی را شناسایی ماهیت این هواپیما برای تامین امنیت پرسنل نیروهای اشغالگر ائتلاف در پایگاه التنف اعلام کرد. با وجود رادارها و امکانات پیشرفته نظارتی موجود، اعزام یک هواپیمای جنگنده برای شناسایی ماهیت تجاری یا نظامی هواپیما، به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

وی گفت: برابر ماده سه کنوانسیون هوانوردی بین المللی غیرنظامی، هیچ هواپیمای دولتی (نظامی، گمرکی، پلیس) یک کشور عضو کنوانسیون نباید بدون اجازه قبلی کشور دیگر، بر فراز آن به پرواز درآمده یا در قلمرو آن فرود آید. از این منظر، پرواز و فرود جنگنده های آمریکایی در قلمرو سوریه که قطعا بدون موافقت این کشور است، برخلاف این بخش از تعهد بین المللی آمریکاست. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، بند «الف» ماده سه مکرر همین کنوانسیون تصریح می کند که در صورت رهگیری هواپیمای غیرنظامی، جان افراد داخل آن و همچنین ایمنی هواپیما نباید به مخاطره بیفتد. از فحوای بندهای «ب» و «ج» نیز کاملا مشخص است که در صورت نیاز به رهگیری، این اقدام توسط کشور عضوی که هواپیمای غیر نظامی در قلمرو آن در حال پرواز است، صورت می گیرد. مجددا، از این منظر، رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان در قلمرو یک کشور عضو دیگر کنوانسیون توسط آمریکا، مغایر با تعهدات این کشور می باشد. 

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: اقدام آمریکا واجد مسوولیت بین المللی این رژیم بوده و با توجه به اقدام تروریستی آمریکا در سال ١٣۶٧ در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران ایر که منجر به شهادت ٢٠٠ انسان بی گناه و غیرنظامی گردید، باید در وهله اول مورد پیگیری جدی حقوقی از طریق شورای ایکائو و در صورت نیاز دیوان بین المللی دادگستری و پیگیری سیاسی از طریق ساختارهای سازمان ملل قرار گیرد. 

غریب آبادی توصیه کرد که قوه قضائیه نیز شعبه خاصی را برای رسیدگی به شکایات مسافران این هواپیما که دچار خسارات فیزیکی، روحی و روانی شدند، اختصاص دهد. طبیعتا، اتخاذ هرگونه تصمیم و اقدام متناسب با این وضعیت، در هر مرحله ای، نیز حق جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی تعرض به هواپیمای ماهان سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود، آماده‌سازی پنل پست کتاب و... خود اقدام کنند.
همچنین ناشران می‌توانند شماره‌ تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند. 

 ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو