Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@15:28:55 GMT

ترفند معترضان آمریکایی برای مقابله با خشونت نیروهای امنیتی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۱۸۷۴

ترفند معترضان آمریکایی برای مقابله با خشونت نیروهای امنیتی

‍‍‍‍‍‍

ادامه اعتراضات ضد نژاد پرستی در شهر پورتلند آمریکا و به خشونت کشیده شدن آن به دلیل حضور نیروهای فدرال علیرغم خواست مقامات محلی، معترضان را به فکر چاره برای محافظت از خود در مقابل خشونت نیروهای امنیتی وا داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه درگیری‌های نیروهای فدرال که «دونالد ترامپ» برای سرکوب معترضان به شهر پورتلند اعزام کرده با معترضان ضد نژاد پرستی در این شهر، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات شب جمعه که تا ساعات اولیه بامداد ادامه داشت، «توفانی از گاز اشک‌آور» را در خیابان‌های این شهر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، گفته شده که معترضان در شب پنجاه و هفتم اعتراضات در بزرگترین شهر ایالت اورگن با استفاده از برگ‌روب--یکی از ابزارهای باغبانی که خرده ریزهای باغچه یا حیاط مثل برگ را با قدرت دمندگی خود به اطراف پخش می‌کند--گاز اشک‌آوری را که نیروهای فدرال علیه آن‌ها استفاده می‌کنند، به سمت خودشان برمی‌گردانند.

شهر «پورتلند» در ایالت اورگن این روزها به کانونی جدید برای تظاهرات‌هایی تبدیل شده که بعد از قتل «جورج فلوید» آغاز شدند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه مه (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه این شهروند سیاه‌پوست صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس روبرو شده است. در روزهای گذشته، اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهر پورتلند برای سرکوب اعتراضات جنجال به پا کرده است. 

هفته‌‌نامه نیشن اخیراً گزارش داده مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز اشک آور پورتلند خشونت پلیس جورج فلوید اعتراضات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم