Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:52:43 GMT

ظریف: باید با یاغیگری آمریکا مقابله شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۱۹۱۶

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در پی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، خواستار مقابله جامعه جهانی با یاغی گری‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف طی پیامی که امروز جمعه در توییتر به انگلیسی منتشر کرد، نوشت: ایالات متحده به صورت غیرقانونی سرزمین کشور دیگری را اشغال می‌کند و سپس به ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری غیرنظامی می‌پردازد که طبق برنامه از پیش تعیین شده پرواز می‌کند و جان مسافران بی گناه سرنشین آن را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در پیام خود این اقدام را گستاخی واشنگتن برای برتری دادن بی‌قانونی بر قانون‌مندی دانست و خواستار رویارویی جامعه جهانی با رفتار‌های واشنگتن شد.

وی نوشت: این افراد یاغی و مخالف قانون باید پیش از اینکه فاجعه‌ای به بار آورند، متوقف شوند.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان ایر بعدازظهر جمعه و به دنبال تعرض هواپیما‌های جنگنده ایالات متحده آمریکا به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران - بیروت پس از طی حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت.

خلبان این پرواز با درایت و بر اساس قوانین و مقررات هوانوردی برای پرهیز از هرگونه خطر احتمالی، پس از دریافت اخطار TCAS مبنی بر کاهش فوری ارتفاع، بلافاصله شروع به کم کردن ارتفاع کرد و به دلیل اینکه هواپیما در وضعیت ثبات قرار داشته و مسافران مجاز به باز کردن کمربند‌ها بوده اند، کاهش سریع ارتفاع و سرعت دور کردن هواپیما از خطر احتمالی، منجر به آسیب تعدادی از مسافران و خدمه پرواز شد که مشغول خدمت رسانی بوده اند.

مسافران آسیب دیده بلافاصله پس از فرود هواپیما جهت درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

از آنجا که پرواز‌های این مسیر توسط شرکت هواپیمایی ماهان بیش از یک دهه به صورت برنامه‌ای انجام می‌شده و این شرکت همواره تابع قوانین و مقررات هوانوردی در پرواز‌ها بوده است، این اتفاق را می‌توان از دیگر مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم بر آمریکا تلقی نمود.

بدیهی است همانگونه که مقامات جمهوری اسلامی و همچنین دستگاه حاکمیتی (سازمان هواپیمایی کشوری) اعلام کرده‌اند، اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد.

این پرواز در ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه ۲ مرداد ٩٩ فرودگاه امام را به مقصد بیروت ترک کرد و در ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بیروت به زمین نشست. همچنین این هواپیما در ساعت ۲۳:۱۰ فرودگاه بیروت را ترک کرد و در ساعت ۲:۵۰ بامداد روز جمعه ۳ مرداد ماه در تهران به زمین نشسته است. برچسب ها: ظریف ، آمریکا ، وزیر امور خارجه ، ماهان ، جنگنده ، واشنگتن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف آمریکا وزیر امور خارجه ماهان جنگنده واشنگتن شرکت هواپیمایی ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۱۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست