Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمای ماهان در واکنش به اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی، اعلام کرد: این اتفاق از مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم آمریکاست و اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه هواپیمایی ماهان در خصوص تعرض هواپیماهای جنگنده ایالات متحده آمریکا به پرواز 1152 این شرکت به شرح زیر است؛

«شب گذشته پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران-بیروت پس از طی حدود 2 ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلبان این پرواز با درایت و بر اساس قوانین و مقررات هوانوردی برای پرهیز از هرگونه خطر احتمالی، پس از دریافت اخطار TCAS مبنی بر کاهش فوری ارتفاع، بلافاصله شروع به کم کردن ارتفاع نمود.

 به دلیل اینکه هواپیما در وضعیت ثبات قرار داشته و مسافران مجاز به باز کردن کمربندها بوده اند، کاهش سریع ارتفاع و سرعت دور کردن هواپیما از خطر احتمالی، منجر به آسیب به تعدادی از مسافران و خدمه پروازی که مشغول خدمت رسانی بوده اند گردید که بلافاصله پس از فرود هواپیما جهت درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

از آنجایی که پروازهای این مسیر توسط شرکت هواپیمایی ماهان بیش از یک دهه به صورت برنامه ای انجام می شده و این شرکت همواره تابع قوانین و مقررات هوانوردی در انجام پروازها بوده، لذا این اتفاق را می توان از دیگر مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم بر آمریکا تلقی نمود. 

بدیهی است همانگونه که مقامات جمهوری اسلامی و همچنین دستگاه حاکمیتی (سازمان هواپیمایی کشوری) اعلام نموده اند اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد. شایان ذکر است این پرواز در ساعت 18:45 روز پنجشنبه 2 مرداد 1399 فرودگاه امام را به مقصد بیروت ترک نمود و در ساعت 20 به وقت محلی در فرودگاه بیروت به زمین نشسته است. همچنین این هواپیما در ساعت 23:10 فرودگاه بیروت را ترک و در ساعت 2:50 بامداد روز جمعه 3 مردادماه در تهران به زمین نشسته است. »

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی ماهان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی ماهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۴ شرط اصلی دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۲|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد ۳ ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید ۴ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۰۳ ۵ سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن معرفی شد+جزئیات ۶ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳| هشدار آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان ۷ تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود ۸ تشریح شرایط دریافت لوازم خانگی ارزان قیمت مهمترین اخبار اقتصادی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود شماره پیامکی برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام شد/ فرصت ۱ هفته‌ای مستأجران اعتراض رسمی ایران به ایکائو؛ فورا به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی رسیدگی کنید درآمد جایگزین نفت| لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری مالیاتی/ شمشیر دو لبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه: هیچ حرکتی علیه ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟ اذعان واشنگتن به فعال شدن آژیر تصادم هوایی در جنگنده آمریکایی با نزدیک شدن به هواپیمای ایرانی عراق|دستاوردهای امنیتی حشد شعبی در دیالی/ تلاش آمریکا برای بازگشت داعش به مناطق آزاد شده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی ماهان سازمان هواپیمایی ماهان آمریکایی به هواپیمای ایرانی جنگنده های آمریکایی هواپیمایی ماهان اقدام تروریستی تعرض جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

کد خبر 848199 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!