Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی ماهان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیگیری حقوقی و قضایی تهدید هواپیمای مسافری پرواز تهران-بیروت را انجام می‌دهد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، به دنبال تعرض و تهدید نظامی ایرباس مسافری تهران-بیروت ماهان از سوی جنگنده‌های آمریکایی، شرکت هواپیمایی ماهان در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد:

به دنبال تعرض هواپیما‌های جنگنده ایالت متحده آمریکا به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان، اعلام می‌شود که شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران-بیروت پس از طی حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت، خلبان این پرواز با درایت و بر اساس قوانین و مقررات هوانوردی برای پرهیز از هرگونه خطر احتمالی، پس از دریافت اخطار TCAS مبنی بر کاهش فوری ارتفاع، بلافاصله شروع به کم کردن ارتفاع کرد و به دلیل اینکه هواپیما در وضعیت ثبات قرار داشته و مسافران مجاز به باز کردن کمربند‌ها بوده اند، کاهش سریع ارتفاع و سرعت دور کردن هواپیما از خطر احتمالی، منجر به آسیب به تعدادی از مسافران و خدمه پروازی که مشغول خدمت رسانی بوده‌اند شد که بلافاصله پس از فرود هواپیما جهت درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اطلاعیه ماهان آمده است: از آنجا که پرواز‌های این مسیر توسط شرکت هواپیمایی ماهان بیش از یک دهه به صورت برنامه‌ای انجام می‌شده و این شرکت همواره تابع قوانین و مقررات هوانوردی در انجام پرواز‌ها بوده، بنابراین این اتفاق را می‌توان از دیگر مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم بر آمریکا تلقی کرد.

در اطلاعیه ماهان آمده است: بدیهی است همانگونه که مقامات جمهوری اسلامی و همچنین دستگاه حاکمیتی (سازمان هواپیمایی کشوری) اعلام کرده اند اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد.

این پرواز در ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ فرودگاه امام را به مقصد بیروت ترک نمود و در ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بیروت به زمین نشسته است، همچنین این هواپیما در ساعت ۲۳:۱۰ فرودگاه بیروت را ترک و در ساعت ۲:۵۰ بامداد روز جمعه ۳ مردادماه در تهران به زمین نشسته است.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعرض به هواپیمای ماهان هواپیمایی ماهان جنگنده آمریکایی دشمنی آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)

 

منبع: چندثانیه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برخورد دو فروند هواپیما در باند فرودگاه هیثرو لندن (فیلم) لحظه کنده شدن پوشش موتور هواپیمای مسافربری (فیلم) لحظه کنده شدن چرخ هواپیما به هنگام تیک آف (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!