Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:33:53 GMT

آسیب کرونا کمتر از تحریم آمریکا و اروپا نبوده است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۲۸۵۵

آسیب کرونا کمتر از تحریم آمریکا و اروپا نبوده است

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: آسیب و ضربه‌ای که کرونا به کشورمان وارد کرد کمتر از تحریم آمریکا و اروپا نبوده است.

سیدکاظم موسوی سوم مرداد در نشست معاونین وزیر راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: ما روی اصلی‌ترین مطالبه مردم استان که احداث راه آهن است با هیچکس تعارف نداریم و دولت باید تا خرداد سال آینده راه آهن اردبیل را به هر شکل ممکن تکمیل و آماده افتتاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای طرح‌های عمران شهری و تکمیل محور اردبیل – سرچم خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و شهرداری اردبیل طرح‌های مهم با اولویت برای بهره‌مندی از منابع قرارگاه خاتم‌الانبیا معرفی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین به بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی از محلات ایران‌آباد و عدالت‌آباد اشاره کرد و گفت: محرومیت در این مناطق به حدی است که نه تنها دل هر ایرانی را به درد می‌آورد بلکه ضرورت خدمت‌رسانی‌ بی‌منت به این محرومان بیش از گذشته احساس می‌شود.

موسوی افزود: باید تکلیف این محله در الحاق به محدوده شهر مشخص شده و ساکنان این مناطق از آب شرب، برق، گاز و سایر خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی و شهرداری مکلفند تکلیف این مناطق را در الحاق به محدوده شهرداری معین کنند تا امکان خدمات‌رسانی بیشتر و ساخت مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی در این مناطق فراهم آید.

10 میلیون ایرانی سهام عدالت می‌گیرند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مصوبات اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس را یادآور شد و بیان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید تا افرادی که دارای چندین واحد مسکونی هستند نسبت به اجاره دادن آن و معاف بودن از پرداخت مالیات اقدام کنند.

موسوی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس برای جاماندگان سهام عدالت برنامه‌ریزی خوبی را انجام داده تا 10 میلیون نفر از مزایای سهام عدالت با اولویت خانواده‌های محروم و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استفاده کنند.

وی گفت: با هدف پوشش بیمه همگانی قرار است 3 میلیون واحد ساختمانی در کشور از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند تا در موقع وقوع حوادث از طریق بیمه حمایت‌های قانونی انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: تمام نمایندگان استان در مجلس انقلابی یازدهم در حوزه‌های مختلف کارها را با یک رقابت دوستانه پیگیری می‌کنند تا بیشترین توسعه و تحول در این دوره اتفاق بیفتد.

موسوی گفت: نوسانات قیمت ارز و سکه در این شرایط بیشترین ضربه را به واحدهای تولیدی و کارگری وارد کرده که امیدواریم در این شرایط سخت دولتمردان به مهار تورم ناشی از نوسانات سکه و ارز توجه کنند.

وی به تنگناهای معیشتی مردم به ویژه در شرایط کرونا اشاره و اظهار کرد: آسیبی که کرونا به اقتصاد ایران وارد کرد کمتر از تحریم آمریکا و اروپا نبوده و همه باید به رفع مشکلات در این حوزه کمک کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی استان اردبیل را استان کمتر توسعه یافته معرفی و خاطرنشان کرد: در این استان محروم بسیاری از خانواده‌ها از سرپناه مناسب بی‌بهره‌ هستند که ساخت واحدهای مسکونی برای این اقشار و همچنین پرداخت تسهیلات با نرخ سود چهار درصد برای ساکنان بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی افزود: ما نباید بر تعیین تکلیف باغ شریعت که دارای مالک خصوصی و ابهامات حقوقی است، اصرار کنیم بلکه بهتر است از مانور دادن روی این موضوع و تعیین تکلیف باغ شریعت که صاحب آن تمایلی به فروش ندارد اصراری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در صورتی که راه آهن اردبیل با این شرایط به اتمام برسد ابتر خواهد ماند و انتظار این است که راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و حوزه قفقاز متصل شود تا امکان توسعه همه جانبه این خط ریلی به عنوان کریدور شمال به جنوب مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس تحریم آمریکا سهام عدالت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌)، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند