Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@13:11:35 GMT

بیانیه بازخوانی حادثه هواپیمای اوکراینی صادر شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۲۸۸۲

بیانیه بازخوانی حادثه هواپیمای اوکراینی صادر شد

رئیس هیأت اعزامی ایران به پاریس برای بازخوانی هواپیمای سانحه دیده اوکراینی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: گروه بررسی سانحه تائید می‌کند که اقدامات BEA در تطابق کامل با استانداردهای ایکائو و ترتیبات تفاهم شده بین مسئول بررسی سانحه و مدیر BEA بوده و شفافیت و همکاری کامل بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در فرانسه، «آرش خدایی» که در رأس هیأتی از سازمان هواپیمایی کشوری و تنی چند از مشاوران و متخصصان ایرانی به منظور بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی به پاریس سفر کرده بود، در پایان سفر و اتمام همکاری مشترک با مرکز BEA فرانسه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پنجشنبه دوم مرداد ماه سال ۱۳۹۹، اقدامات فنی بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پرواز PS۷۵۲ اکراینی در لابراتوار BEA فرانسه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این بیانیه با بیان اینکه «این بازخوانی تحت نظارت ایران و مسئول بررسی سانحه و با کمک تجهیزات و متخصصان فرانسوی انجام شد»، تصریح شد: «در این فرایند، علاوه بر گروه ایرانی، نمایندگانی از NTSB و شرکت بوئینگ به عنوان کشور طراح و سازنده هواپیما، اکراین به عنوان کشور محل ثبت و بهره‌برداری هواپیما و فرانسه به عنوان کشور ارائه‌دهنده امکانات فنی شرکت کردند.»

این بیانیه می‌افزاید: «همچنین نمایندگانی از کشورهای سوئد، انگلستان و کانادا به همراه نماینده‌ای از سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) جهت مشاهده فرایند بازخوانی در این مأموریت حضور داشتند.»

خدایی افزوده است: «نتایج به دست آمده از بازخوانی جعبه‌های سیاه برای صحه‌گذاری و تکمیل اطلاعات موجود و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم برای پیشگیری از رخدادهای مشابه استفاده خواهد شد.»

رئیس هیأت ایرانی یادآور شده است: «گروه بررسی سانحه تائید می‌کند که اقدامات BEA در تطابق کامل با استانداردهای ایکائو و ترتیبات تفاهم شده بین مسئول بررسی سانحه و مدیر BEA بوده و شفافیت و همکاری کامل و سطح بالای تخصص و حرفه‌ای‌گری در BEA ستودنی است.»

خدایی خاطرنشان کرد: «حضور NTSB و بوئینگ در این فرایند سازنده و مؤثر بوده و علاوه بر ارائه مشورت‌های فنی راهگشا، نماینده NTSB اطلاعات لازم برای تحلیل داده‌ها را در اختیار مسئول بررسی سانحه قرار داده است.»

در پایان این بیانیه آمده است: «گروه بررسی سانحه از سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و همکاران ایشان جهت انجام هماهنگی‌های دقیق و مؤثر و پشتیبانی و هدایت ارزشمند اقدامات در پاریس سپاسگزاری می‌کند.»

کد خبر 435337

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی بيانيه اوکراین فرانسه ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسئول بررسی سانحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دره نیزار همانطور که از نامش پیداست، نیزار به معنای واقعی بوده که در برابر سیلاب های گاه و بی گاه شمال غرب تهران نقش سدی را ایفا کرده که البته مقاومت آن‌چنانی و به معنای امروزی نداشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خان درباره حدود این دره تاریخی می گوید: «دره نیزار از پایین‌دست امامزاده عینعلی‌زینعلی (ع) شروع می شد و تا نهر طرشت ادامه داشت. این دره تا ۵۰ سال قبل دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در طرح گسترش پایتخت از بین رفت و بوستان نهج‌البلاغه را روی بقایای آن ساختند. دره نیزار برای اهالی طرشت اهمیت فراوانی داشت، چون مسیر عبور آبی بود که چرخ های آسیاب کهک را به حرکت درمی‌آورد و در ادامه باغ های روستای طرشت را آبیاری می کرد.»

اواسط دهه ۳۰ که نیروهای بیگانه در خیابان ها و حتی در آسمان تهران جولان می دادند خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در دره نیزار پایتخت‌نشین ها را غافلگیر کرد. لطفعلی‌خانی درباره این حادثه تاریخی می گوید: «در دهه ۳۰ که تقریبا شروع حکومت پهلوی دوم بود، آمریکایی‌ها در پوشش کارمندان «اداره اصل چهار» در تهران فعالیت می کردند. در همان روزها هواپیمای حامل کارکنان اداره اصل چهار که مدام از آسمان محدوده طرشت عبور می کردند در دره نیزار سقوط کرد و صدای انفجار آن اهالی را به این مکان کشاند. چند روز بعد معلوم شد که دو آمریکایی در این حادثه کشته شده‌اند و جسد آنها در آتش سوخته است. بعد از این ماجرا دره نیزار هم به عنوان مکانی که هواپیمای آمریکایی در آن سقوط کرده به شهرت رسید.»

جوان های طرشتی روی سنگ یادبود قربانیان آمریکایی نشسته اند.

اواخر دهه ۳۰ و مدتی بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی، بنای یادبود آنها در دره نیزار نصب می شود، اما سنگ‌نوشته ای که نام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و تاریخ دقیق حادثه روی آن حک شده بود در طرح ساخت بوستان نهج‌البلاغه از بین رفت و دیگر هیچ رد و نشانه‌ای از هویت کشته‌شده‌های تاریخی‌ترین حادثه دره نیزار به جا نماند.

کد خبر 846571 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • توضیحات پرسپولیس در مورد بلیت فروشی
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟