Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سوم مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق ۱۲ میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان مهر خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهر در اجرای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس، ۱۲ عدد انواع فیلتر آب شیرین کن، ۱۶۰ عدد دماسنج و یک هزار و ۳۳۹ عدد عینک طبی خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ ملک‌زاده بیان کرد: قاچاق کالا ضربه مستقیم به تولیدات داخلی کشور می‌زند که نیروی انتظامی در این خصوص با این مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

دستگیری کلاهبرداران ۵۰ میلیاردی در ممسنی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۳ نفر در شهرستان ممسنی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی کرده بودند.

سرهنگ احمدرضا استوار گفت: در پی وصول چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از طریق اخذ تسهیلات بانکی کم بهره، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که خانمی با نفوذ در یکی از بانک‌های دولتی و با ترفند‌های متقلبانه و با همکاری ۲ نفر از کارمندان متخلف، شهروندانی که نیاز به وام فوری داشته‌اند را فریب داده و پس از اخذ مبلغ توافقی وام (۳۰ میلیون تومان)، مبلغ ۲۰ میلیون تومان را اضافه بر مبلغ اصلی وام به حساب خود واریز می‌کرده است و وام گیرنده را مجبور به پرداخت اقساط سنگین می‌کرده است.

سرهنگ استوار با اشاره به اینکه در این خصوص از ۱۹ شهروند مبلغ ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری شده است، افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند متهم و ۲ نفر از کامندان متخلف بانک مربوطه را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با مستندات و ادله پلیس به جرم خود اقرار کردند، گفت: افراد متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان به شهروندان هشدار داد از اعتماد بیش از حد به دیگران و افراد ناشناس بپرهیزند و در اخذ تسهیلات بانکی دقت لازم را داشته باشند.

سواری پراید با ۳۱ کیلو حشیش در نی‌ریز زمین گیر شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری پراید و کشف ۳۱ کیلو حشیش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۱ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش که به صورت بسیار حرفه‎ای در کف جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه خودرو حامل مواد مخدر روانه پارکینگ شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری ۱۲۷ خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۱۲۷ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی شهرستان تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی‌ها از آن مکان‌ها، ۵۶ کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر را به همراه ۷ حقه وافور کشف و ۱۲۷ خرده فروش مواد مخدر را هم دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: در این طرح ۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

این مقام انتظامی با بیان این که برخورد انتظامی شهرستان با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.

کود‌های آهن به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۸۵۰ کیلوگرم کود آهن قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی در تشریح این خبر گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۵۰ کیلوگرم کود آهن قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه ارزش ریالی قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: راننده با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف کامیون و کشف ۲۱ تن عدس قاچاق

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "جنتی‌فر" این شهرستان موفق شدند در بازرسی از یک کامیون، ۲۱ هزار و ۹۹۰ کیلوگرم عدس قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف کنند.

سرهنگ حمید جوکار بیان کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "جنتی‌فر" این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل عدس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲۱ هزار و ۹۹۰ کیلوگرم عدس قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ جوکار عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی تیبا با یک کشته و ۶ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: واژگونی سواری تیبا در محور مواصلاتی "جهرم به کوار"، یک کشته و ۶ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی "جهرم-کوار"، به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری تیبا با ۷ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان در دم فوت و ۶ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان، عنوان داشت: کارشناسان تغئیر مسیر ناگهانی از جانب راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

سرقت منازل توسط زنان در لامرد تکذیب شد

فرمانده انتظامی لامرد شایعات منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با وقوع سرقت در این شهرستان توسط ۲ زن را تکذیب کرد.

سرهنگ مهراب زارع پور گفت: در پی انتشار اخباری در فضای مجازی و تعدادی از گروه‌های اجتماعی محلی مبنی بر وقوع سرقت توسط ۲ زن در سطح شهر لامرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که هیچگونه سرقتی به این صورت به پلیس گزارش نشده است، ضمن تکذیب خبر، از شهروندان درخواست کرد در انتشار و ارسال اخبار در فضای مجازی از صحت و منابع آن اطمینان حاصل کنند؛ چرا که پلیس با افرادی که بخواهند با انتشار اخبار بی پایه و اساس آرامش فکری جامعه را بر هم زنند با هماهنگی مراجع قضائی برابر قانون و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث فارس کالای قاچاق تحویل مراجع قضائی محور های مواصلاتی سیر مراحل قانونی انتظامی شهرستان فرمانده انتظامی انتظامی استان میلیارد ریال مشکوک و آن متوقف کردند میلیون ریال مواد مخدر حین کنترل قضائی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد

سرهنگ یوسف اشرفی فرمانده انتظامی مهاباد گفت: به دنبال افزایش سرقت از خانه‌باغ‌های این شهرستان و شهرستان‌های همجوار مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده در این زمینه ۳ متهم و یک نفر مالخر شناسایی شده و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اشرفی اضافه کرد: سارقان در بازجویی خود به ۲۴ فقره سرقت اقلام و وسایل خانه از خانه‌باغ‌های این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین در ادامه به مردم توصیه کرد: اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری وسایل با ارزش در آنها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان