Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بر اساس پیش‌نویس این لایحه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب که روزانه بیش از یک میلیون کاربر در ترکیه دارند، با ید حضوری رسمی در این کشور داشته باشند یا نماینده‌ای داخلی را تعیین کنند که در برابر مقامات ترکیه مسئولیت قانونی داشته باشد.

این شرکت‌ها یا نمایندگانشان ملزم خواهند بود در طول ۴۸ ساعت به شکایت‌ها درباره پست‌هایی که «حقوق شخصی و حریم خصوصی» را زیرپا می‌گذارند پاسخگو باشند و همچنین شرکت‌های بین‌المللی باید داده‌های کاربرانشان را درون ترکیه ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این شرکت‌ها به این مقررات تن در ندهند، مقامات ترکیه می‌توانند آنها را مشمول جریمه‌های سنگین تا ۱.۵ میلیون دلار کنند و پهنای باندشان را تا ۹۰ درصد کاهش دهند که عملا باعث غیرقابل‌استفاده شدن آنها می‌شود.

این لایحه هچنین به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خبری ترکیه دستور دهند تا محتواهایشان در عرض ۲۴ ساعت حذف کنند.

کمیسیون قضایی پارلمان ترکیه این پیش‌نویس را در ساعات اولیه روز جمعه ۳ مرداد تصویب کرد.

هنوز زمان رای‌گیری نهایی در این باره تعیین نشده است، اما انتظار می‌رود این لایحه با حمایت حزب حاکم عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و احزاب متحدش به تصویب برسد.

کد خبر 533902 برچسب‌ها ترکیه شبکه‌ اجتماعی ترکیه - رجب طیب اردوغان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه شبکه اجتماعی ترکیه رجب طیب اردوغان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) روایت محمد مهاجری از حجاب‌بان های مترو: از ساعت ۱۶ تا ۱۹ بی‌حجابی حرام است (فیلم) نماینده مجلس در دفاع از لایحه عفاف و حجاب : جامعه ما درباره پوشش دچار قطب بندی نیست که بخواهیم رفراندوم برگزار کنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟