Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری کنی، تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران را مصداق بارز راهزنی هوایی خواند و آن را تهدیدی جدی برای امنیت هوانوردی جهانی دانست که عدم مقابله جدی و مؤثر با آن موجب نقض صلح و امنیت بین‌المللی است.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به گستاخی نظام مند (سیستماتیک) رژیم آمریکا در نقض آشکار قواعد و مقررات بین-المللی اظهار داشت: «تعرض فرماندهی تروریستی ارتش آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز سوریه، نقض امنیت هوانوردی و نیز نقض آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی و نیز نقض قواعد و اصول بنیادین و اساسی حقوق بین الملل بشر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تعرض دیشب جنگنده‌های فرماندهی تروریستی ارتش آمریکا به هواپیمای ایرانی، نخستین تجاوز این رژیم به حقوق ملت ایران نیست، تصریح کرد: «حمله  موشکی پهپادهای امریکایی به کاروان خودروهای حامل سردار شهید سلیمانی در بغداد در دی ۱۳۹۸، حمله‌ی موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در تیر ۱۳۶۷ و نیز رهگیری و ایجاد مزاحمت برای هواپیمای شرکت آسمان در اردیبهشت ۱۳۹۶، بیانگر آن است که نقض نظام مند آزادی پرواز و امنیت هوانوردی به رویه عادی رژیم جنایتکار آمریکا در قبال قواعد و مقررات بین‌المللی تبدیل شده است».

باقری کنی با اشاره به اینکه تعرض دیشب فرماندهی تروریستی ارتش آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران مصداق بارز و انکارناپذیر نقض اصول مسلم حقوق بین الملل است، اظهار داشت: «مراجع بین‌المللی به ویژه مدعیان حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی در برابر آزمونی سرنوشت ساز قرار گرفته-اند، چراکه سکوت و انفعال در برابر تجاوز به جان انسان‌ها و حقوق آن‌ها و نیز نقض آشکار موازین بین‌المللی، نه تن‌ها امریکایی‌های خودبرتربین را گستاخ‌تر خواهد نمود، بلکه ماهیت وجودی این سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را نیز زیر سوال خواهد برد».

معاون رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اقدام رژیم آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و ضرورت بهره گیری از همه ی ظرفیت‌های حقوقی و قضائی بین‌المللی برای مقابله با نقض نظام مند (سیستماتیک) آزادی و امنیت پرواز هواپیماهای غیرنظامی، تصریح کرد: «دستگاه قضائی با استفاده از ظرفیت-های قانونی داخلی از جمله قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، آمران، عاملان، مباشران و معاونان تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و نیز تهدید به نقض حق حیات مسافران این هواپیما از جمله آسیب‌های جسمی و روحی آن‌ها را در مراجع ذیصلاح داخلی با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 4982019

منبع: مهر

کلیدواژه: علی باقری کنی راهزنی هوایی تعرض جنگنده های آمریکایی دبیر ستاد حقوق بشر ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی سرهنگ نادر رحمانی امداد رسانی دستگیری سارق پیش بینی وضعیت هوا سربازی ازدواج هواپیمای مسافربری ایران آمریکا به هواپیمای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خادمی در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا اکنون گسترش یافته و تا قلب آمریکا و اروپا این مسئله پیش رفته است.

وی ادامه داد: مسئله کشتار زنان و کودکان بی دفاع توسط رژیم منحوس صهیونیستی استاندارد‌های دوگانه غرب در دفاع از حقوق بشر را به همه نشان داده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایران برای فوت مشکوک یک خانم عده‌ای وارد خیابان‌ها شدند و آشوب ایجاددکردند و به اموال عمومی آسیب زدند و بیش از یکصد نماینده آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران اعلام نارضایتی کردند ولی اکنون در آمریکا دانشجویان این کشور در اعتراض به حمایت دولتشان از رژیمی که کودکان را به وحشیانه‌ترین شکل قتل عام میکند و میگویند چرا سلاح رایگان به این کودک کش‌ها می‌دهید؛ به بدترین شکل مورد هجوم قرار می‌گیرند. 

خادمی ادامه داد: چهره‌های علمی آمریکا و اساتید زن این کشور در اعتراض به حمایت از کودکشی در فلسطین به بدترین شکل مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این چهره دوگانه این کشور‌ها که ادعای دموکراسی دارند را نشان می‌دهد و نشان از این است که برای آنها رژیم صهونیستی خط قرمز است. 

وی گفت: این‌ها آزادی بیان و اندیشه برایشان فقط ادعا است و این اعتراضات ادامه دار خواهد بود و می‌تواند به حملات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

دیگر خبرها

  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!