Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دولت هاشمی در رابطه با خبری مبنی بر استقرار نیروی نظامی چین در کشورمان بدنبال اجرای قرارداد ۲۵ ساله، گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند جمهوری اسلامی ایران را نمی‌شناسند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یحیی آل اسحاق با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه "رو در رو" شبکه چهارم سیما ضمن بررسی سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد: تمام رسانه‌های بین المللی و اندیشکده‌های سیاسی هر یک به نحوی این مسئله را پیگیری کرده و از زاویه‌ای به این سند همکاری می‌نگرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با علل اهمیت این موضوع در عرصه جهانی تاکید کرد و موشکافی این قرارداد را موجب از میان رفتن اتوماتیک وار بسیاری نگرانی‌ها و سیاه نمایی‌های حال حاضر عنوان کرد.

آل اسحاق به یکی از اصلی‌ترین مبانی انقلاب اسلامی اشاره کرد که در کلام امام (ره) و خط مشی‌ها نیز نمود دارد. آل اسحاق با بیان این مقدمه به قانون "نفی سبیل" اشاره کرد و گفت: مشرکین و کافرین اجازه سلطه و تسلط بر مسلمین را ندارند و یک مسلمان اجازه ندارد زیر سلطه غیر مسلمان قرار گیرد.

وی همچنین اصل ۱۱۰ قانون اساسی را یادآور شد و گفت: تعیین خط مشی‌ها و جهت گیری‌های نظام از سوی رهبری تعیین و تایید و نیز تصویب می‌شود. از طرفی مجموعه رفتار ما بعد از انقلاب و درگیری ما با استکبار جهانی برسر این مسئله است که آن‌ها می‌خواهند سلطه خود را بر کشورمان حفظ کنند.

آل اسحاق با بیان این توضیحات نتیجه گرفت: امکان سلطه بر اساس یک بحث ایدئولوژیک امکان پذیر نیست.

وزیر پیشین بازرگانی خاطرنشان کرد: پس جای نگرانی نیست که احساس کنیم این قرارداد ایجاد سلطه می‌کند و این مسئله اصلا از ریشه، بی ضابطه است.

آل اسحاق در رابطه با خبری مبنی بر استقرار نیروی نظامی چین در کشورمان گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند جمهوری اسلامی ایران را نمی‌شناسند.

وی یادآور شد: از زمانیکه تاریخ جهان نوشته و تدوین شده، حتی ۲۴ ساعت نبوده که کشوری بنام ایران نبوده باشد. هرچند ایران کوچک و بزرگ شده، ولی اصل ایران همواره بوده است پس جای نگرانی نیست.

آل اسحاق افزود: ما گردنه‌ای را پیش آمده ایم که تنها ۳۰ درصد آن باقی مانده که ان شالله وعده الهی که حق است استقرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یحیی آل اسحاق برنامه رو در رو شبکه چهارم سیما قرارداد ایران و چین آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!

او تاکید کرد که مدتی است که آن فرد اعلام کرده مسائل را مطرح می‌کنم اما در نهایت چه چیزی گفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و بانک مرکزی صفر تا صد موضوع را می‌دانند موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهار ماه زمان تحویل تعهد چینی‌هاست که پس از دریافت پیش‌پرداخت انجام خواهد شد. عده‌ای می‌خواهند کار در شهر انجام نشود اما انجام شد. منبع: اقتصادآنلاین

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902682

دیگر خبرها

  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد