Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@06:57:36 GMT

تیفوس در تهران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۰۳۱

تیفوس در تهران

شیوع بیماری تیفوس که متأسفانه در اغلب نقاط شهر شدت یافته است اسباب نگرانی و اضطراب عمومی شده و مشکل تازه‌ای بر مشکلات مردم افزوده است.

 مرض تیفوس از چندی پیش بطور اپیدمی در تهران وجود داشت و تاکنون تلفات زیادی هم به طبقات مختلف مردم وارد کرده و حتی چند تن از پزشکان و عده‌ای از جوانان که در دانشکده پزشکی مشغول تحصیل بوده‌اند و در بیمارستان‌ها به معالجه بیماران تیفوسی اشتغال داشته‌اند به این مرض مهلک مبتلا شده و جان خود را فدای صحت عمومی نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که مشهود است سرایت تیفوس از مجامع عمومی است. جمعی که برای تهیه نان و نفت از سر و روی هم بالا می‌روند، قهوه‌خانه‌ها و کاروانسراها و سایر محل‌هایی که محل اقامت مردم مستمند می‌باشد عامل مؤثری برای انتقال شپش بوده و از همین نقاط است که شپش تیفوس بوسیله اشخاص به سایر جاها منتقل می‌شود.وظیفه دولت است کلیه قهوه‌خانه‌ها و مجامع عمومی را که بیشتر سرایت این مرض خطرناک از آنجاها است موقتاً ببندد و در گرمابه‌ها مراقبت و بازرسی دقیقی بشود که نظافت کامل برقرار گردد.
وزارت فرهنگ نیز بهتر است دبستان‌های دختران و پسران را برای مدت ۲۰ الی ۳۰ روز تعطیل کرده و برای اینکه به امر تحصیلی شاگردان لطمه‌ای وارد نیاید امتحانات آنها را در این سال یک ماه عقب بیاندازد یا اینکه برای نظافت کلیه اطفال دبستان‌ها ترتیب خاصی با مراقبت پزشکان اتخاذ نمایند زیرا خود دبستان‌ها و برخورد کودکان با یکدیگر موجب سرایت بیماری تیفوس است.کافه‌ها و میهمانخانه‌ها و حتی سینما‌ها بایستی یا بکلی برای مدتی تعطیل شود یا در نظافت آنها از هیچگونه اقدام فروگذاری نشود.
کلیه افراد نیز برای مبارزه با این مرض مهلک بایستی کمک نمایند، خود آنها به قهوه‌خانه‌ها و مجامع عمومی نروند، در دکان‌های نانوایی و محل‌های فروش نفت، همچنین در گیشه‌های راه‌آهن و اتوبوس‌ها از تماس با یکدیگر خودداری نمایند و در نظافت خود و فرزندانشان از هیچگونه اقدامی فروگذاری نکنند.بعلاوه برای ضدعفونی کردن جایگاه بیماران تیفوسی و البسه آنها نیز بایستی اقدام سریعی بعمل آید.موضوع مهم دیگر که باز از شیوع این بیماری جلوگیری می‌کند آتش زدن لباس‌های بیماران تیفوسی در اداره متوفیات است که ما نمی‌دانیم شهرداری متوجه این قسمت هست یا خیر و آیا لباس این بیماران در اداره متوفیات آتش زده می‌شود یا خیر؟مهم‌تر از همه این مسائل موضوع تهیه سرم ضد تیفوس است. باید یک شورای مبارزه با بیماری تیفوس مرکب از پزشکان و نمایندگان وزارت بهداری و سایر بهداری‌های وزارتخانه‌ها بیدرنگ تشکیل گردد و با داشتن اختیارات کافی، شروع به مبارزه کرده و از سرایت مرض جداً جلوگیری نماید و عموم را بوسیله رادیو و روزنامه‌ها و نشر کتاب‌های مخصوص از وجود بیماری و طرز ابتلا و مراقبت در جلوگیری از مبتلا شدن آگاه نماید.
روزنامه اطلاعات- سه‌شنبه 9 فروردین 1322

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون