Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:09:02 GMT

سامد، نماد مدیریت کارآمد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۳۸۲

سامد، نماد مدیریت کارآمد

تسهیل و تقویت ارتباط مدیران با مردم گامی در جهت تحقق حکمرانی خوب است و برای این منظور راه‌های متعددی تعریف شده است. یکی از این راه‌ها سامانه تلفنی ۱۱۱ موسوم به سامد است، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با شماره ۱۱۱ این امکان را برای شهروندان فراهم کرده است تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از مجموعه دستگاه های دولتی منعکس کنند و دستگاه های اجرایی بر اساس نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری موظف هستند در کوتاه ترین زمان، پاسخگوی شهروندان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی از روستاییان شهرستان خدابنده در خصوص خط ارتباطی ۱۱۱، گفت: کار  خیلی خوبی است، به خصوص اینکه دیگر لازم نیست برای پیگیری یک کار، این همه راه تا شهر برویم. من برای آب شرب روستایمان تماس گرفتم، چند روز بعد از استانداری زنگ زدند و نتیجه اش را گفتند، فکر نمی کردم این قدر دقیق و جدی باشند.

احمدی از نانوایان زنجانی است و در رابطه با فعالیت سامد گفت: حدود ۲ ماه پیش از طریق بنرهای نصب شده در شهر اطلاع یافتم که خود استاندار پاسخگوی تلفن ۱۱۱ خواهد بود، تماس گرفتم و راجع به مشکل صنف نانوایان در خصوص نرخ ها با خود استاندار صحبت کردم، این کار موثری است، اینکه می شود با مسوولان به طور مستقیم راجع به مشکلات حرف زد.

سامد، برقراری ارتباط بین مدیران و مردم را بهتر و بیشتر کرده است

استاندار زنجان گفت: مهمترین ویژگی و کارایی سامد (تلفن ۱۱۱) این است که خواسته‌ ها و مشکلات تماس‌ گیرندگان در بازه زمانی معین، عملیاتی شده و نتیجه اقدام نیز به مخاطبان گزارش می‌ شود.

فتح ‌الله حقیقی افزود: اینکه پاسخ‌ ها و وعده‌های داده شده توسط مدیران، عملیاتی می‌شود یا نه، باید پیگیری شود که در صورت پیگیری تا خروجی نهایی، ارزش این سامانه مضاعف می‌شود.

وی، سامد را اقدام ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: این سامانه، برقراری ارتباط بین مدیران و مردم را بهتر و بیشتر کرده و موجب نزدیکی مردم و مسوولان می‌ شود.

حقیقی با اشاره به اشکالات سامد، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات این است که مخاطبان جهت برقراری ارتباط باید دقایقی را پشت خط منتظر بمانند که این به دلیل تراکم تماس‌ها است.

وی افزود: اشکال بعدی این است که ارتباط تلفنی پس از ۶ دقیقه به‌صورت خودکار قطع می‌شود در حالی که ممکن است بیان برخی مشکلات بیش از این طول بکشد که البته این قطعی از مرکز بوده و دست ما نیست.

این مسئول تاکید کرد: اشکالات سامانه باید بررسی و رفع شود تا به تسریع روند پاسخگویی و افزایش بهره‌مندی مردم استان کمک کند.

سامد، این امکان را فراهم کرده تا مردم در صورت مواجهه با مشکل، محلی برای طرح آن داشته باشند

فرماندار شهرستان زنجان نیز، سامد(سامانه ۱۱۱) را بستر مناسبی جهت ارتباط بدون واسطه مردم با مدیران خواند و گفت: اینکه مرکزی راه‌اندازی شده که خواسته‌ها و مشکلات مردم با تماس تلفنی در آن ثبت و ضبط و تا حصول نتیجه، قابل ردیابی و پیگیری بوده، سیستم مناسبی برای پاسخگویی و رفع مشکلات است.

رضا عسگری اظهار داشت: در گذشته، سردرگمی وجود داشت و بسیاری از امور قابل پیگیری نبود اما با ایجاد بستر سامد، وضعیت بهتر و مناسب‌تر از گذشته شده و مدیران تمام دستگاه‌ها به‌صورت حضوری پاسخگوی مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه‌ها تکالیف و وظایف خود را به درستی انجام دهند و هرکدام مرکزی برای رسیدگی و پاسخگویی داشته باشند نیازی به مراجعه مردم چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت تلفنی به استانداری نیست اما سامد، این امکان را فراهم کرده تا مردم در صورت مواجهه با مشکل، محلی برای طرح آن داشته باشند.

عسگری، افزود: ممکن است برخی خواسته‌ها نیز در چهارچوب قوانین و ضوابط نبوده و قابل حل نباشد اما حداقل این است که مدیران می‌شنوند و راهنمایی لازم را برای پیگیری موضوع از کانال مربوطه ارائه می‌دهند.

روزانه به طور میانگین  ۱۰۰ تماس از سوی شهروندان با مرکز سامد استانداری زنجان انجام می شود

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با اشاره به نحوه فعالیت سامانه سامد در این استان، گفت: ۲ نوع فعالیت در مرکز سامد استانداری زنجان تعریف شده است، یک نحوه فعالیت این است که چهار کارشناس در این بخش، روزانه از ساعت ۲ تا ۱۴ در طول هفته پاسخگوی تماس های مردمی هستند.

حسین همپا افزود: وقتی شهروندان با سامانه ۱۱۱ سامد تماس می گیرند، شماره تماس ثبت و مکالمه آنان ضبط و خواسته های آنان نیز توسط کارشناسان در سامانه درج می شود؛ خواسته های طرح شده در اختیار دستگاههای اجرایی مربوط قرار داده می شود و دستگاهها نیز موظف هستند ظرف مدت میانگین ۱۰ روز به موارد ارجاع شده رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: زمانی که درخواست افراد تماس گیرنده به دستگاه اجرایی مورد نظر ارجاع می شود، کد پیگیری آن نیز به شماره همراه افراد ارسال می شود و پاسخ دستگاه اجرایی نیز به طور خلاصه در قالب پیامک به اطلاع تماس گیرندگان می رسد.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان گفت: در شکل دیگر فعالیت سامانه سامد در این استان، بر اساس برنامه های ریزی انجام شده هر دوشنبه سه تن از مدیران کل دستگاههای اجرایی با حضور  در مرکز سامد پاسخگویی تماس های مردم می شوند.

وی اظهار داشت: حضور مدیران دستگاههای اجرایی از طرق مختلف به اطلاع عموم شهروندان می رسد.

همپا با بیان اینکه استاندار زنجان نیز تاکنون برای شنیدن درخواست های شهروندان، چهار مرتبه پای تلفن سامد نشسته است، افزود: هر بار حضور استاندار تا بیش از سه ساعت به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه پاسخگویی مستقیم مدیران، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با شماره ۱۱۱ همه روزه آماده دریافت پیام های مردمی است، گفت: همچنین عملکرد دستگاه‌ها نیز از طریق پاسخگویی در سامد، ارزیابی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر روزانه به طور میانگین ۱۰۰ تماس از سوی شهروندان استان با مرکز سامد انجام می شود، تصریح کرد: اگر کسی خواسته اش در چارچوب قانون باشد، به یقین تحقق پیدا خواهد کرد و تمام تلاش ما این است تا مردم راحت حرف هایشان را بزنند تا گشایش در حل مشکلات ایجاد شود.

همپا با بیان اینکه شعار ما، کار، پشتکار و ابتکار در پیگیری و انجام فعالیت ها است، گفت: ما با جدیت پیگیر درخواست های شهروندان از طریق سامانه سامد هستیم.

برچسب‌ها استانداری زنجان زنجان کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری زنجان زنجان کارآمدی دولت استانداری زنجان زنجان کارآمدی دولت استانداری زنجان خواسته ها مرکز سامد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!

روزنامه کیهان در مطلبی که در ستون کیهان و خوانندگان منتشر شده است خواهان شدت دادن به مبارزه با بی حجابها شد.

این روزنامه نوشت: از فراجا درخواست می‌شود بساط سلبریتی‌هایی راکه با گردن کلفتی به دنبال ترویج بی‌حیایی هستند، با قدرت و بدون مماشات جمع کند. مردم همه پای کار هستند و اتفاقا همه دوست دارند بیشتر با سلبریتی‌های مروج بی‌بندوباری و فساد برخورد بشود.

از مردم مؤمن و با غیرت درخواست می‌شود با شماره ۱۹۷یا ۱۱۰ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند تا قوت قلبی برای عزیزان زحمتکش فراجا باشد.

انتظار می‌رود همه نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و... نسبت به استمرار این طرح که قطعا باعث ثبات و آرامش خانواده‌هاست حمایت کنند.

 

دیگر خبرها

  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند