Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وحدت و یکصدایی در سایه همدلی و همراهی و انسجام ملی در افزون بر چهل سال عمر انقلاب اسلامی مهمترین عامل تحقق اهداف انقلاب اسلامی بوده است که جمهوری اسلامی توانسته با این راهبرد از گردنه های سخت مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی عبور کند.

نکته مهم این که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این امر مهم تاکید داشتند و از جمله فرمودند: " تعامل و هم افزایی قوا باید مورد توجه قرار گیرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر "توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها و اولویت دادن به مسائل فرعی"، موضوعات اقتصادی شامل "تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت" را مسائل اساسی کشور برشمردند.

سخنان، توصیه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ماه آغازین فعالیت آنها، فصل‌الخطاب تمام برنامه‌ها و راهبردهای آنان در پیشبرد برنامه‌های کشور قرار گرفت.

همچنین تاکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ویژه در چهار محور  مبنی بر یکصدایی در مقابل دشمنان، تعامل و هم‌افزایی قوا، پرهیز از حاشیه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های کشور مورد توجه تمامی مسوولان و صاحب‌نظران کشور قرار گرفته است.

اکنون وظیفه همگانی، کمک به تقویت وحدت و انسجام ملی است و دلسوزان نظام در هر لباسی باید به این موضوع توجه داشته باشند و در شرایط حساس سال آخر دولت تدبیر و امید و همچنین سال اول مجلس شورای اسلامی، باید دو قوه فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کارهای مهم کشور لطمه نخورد.

این کارشناسان می گویند همه در شرایط کنونی که کشور با تحریم و مشکلات مواجه هست وظیفه دارند در مسیری قدم بردارند که باعث انسجام ملی، تقویت وحدت کشور و به نوعی افزایش تعاملات گسترده ملی شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی  استان اصفهان در همین ارتباط و پیرامون فرمایشات رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میزگردی با حضور علی ناظم زاده سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها عضو شورای هماهنگی اصولگرایان استان اصفهان، مرتضی پدریان جامعه شناس و استاد دانشگاه و بشیر اسماعیلی عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد استان اصفهان برگزار کرد.

وحدت لازمه شرایط کنونی کشور 

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان در این میزگرد ایرنا گفت: با وجود شرایط حساس کشورمان در عرصه بین الملل و وجود مشکلات اقتصادی، معیشتی، شیوع بیماری کرونا وحدت بین مسئولان امری ضروری است و نباید با هدف تسویه حساب‌های سیاسی و اختلافات حزبی، دشمن خود باشیم.

علی ناظم زاده با اشاره به اتفاقاتی که کشورمان در مدت چهل سال گذشته سپری کرده ‌است، افزود: شرایط امروز کشور بسیار حساس و با اهمیت‌تر است و نباید با تفرقه و مسائل حاشیه‌ای به تحقق برنامه‌های بدخواهان ایران کمک شود.

وی ادامه داد: رقبای خارجی و بدخواهان در سال‌های گذشته تمام تلاش و توان خود را برای حذف و گوشه‌گیر کردن کشورمان بکار گرفتند که با تدبیر مسئولان و به سرانجام رسیدن معاهده برجام از این وضع خارج شده و برخی از رقیب‌ها را به واسطه این برنامه جامع همکاری بین المللی در حاشیه قرار دادیم.

قوا برای همدیگر مشکلات ایجاد نکنند 

وی با بیان اینکه دستاوردهای برجام برای نجات از شرایط نامطلوب بین المللی برای هیچ انسان عاقل و فعال در حوزه سیاسی و اقتصادی پوشیده نیست، تصریح‌کرد: با وجود برهم زدن برجام توسط رئیس جمهور آمریکا اما نتوانستند ایران را باز در حاشیه قرار دهند و در نهایت به رفتارهای خارج از قاعده روی آوردند.

به گفته سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان وقتی مسئولان کشور به دنبال رفع چالش‌های داخلی و خارجی هستند و کشورمان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و سیاسی با رقبای سیاسی زیادی مواجه است و جامعه با وضعیت ویژه و حاد سلامت عمومی شرایط حساسی دارد، نباید یکی از قوا ناهماهنگی و تفرقه ایجاد کند و با پرداختن به موضوعات بی‌ربط به چالش‌های مهم امروز کشور نمک به زخم مردم پاشیده و فرصت برای طرف مقابل و افزایش مشکلات داخلی فراهم کند.

وی با انتقاد از برخورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه، یادآورشد: وزیر امور خارجه ایران، یکی از وزارای مقبول در داخل و یکی از برجسته‌ترین وزرای خارجه حال حاضر جهان است و تخریب وی در یک نهاد مهم، تبعات بین المللی دارد و نتایج آن به ضرر کشور و مردم است.

وی اضافه‌ کرد: نظارت بر عملکرد و اجرای فعالیت‌های دولت وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و هیچ‌کس نمی‌تواند و نباید مجلس را به دلیل انجام وظایف ذاتی و اصلی‌اش مواخذه کند اما باید مراقب بود که مبادا این وظایف تبدیل به فرصتی برای توهین، تسویه حساب و دشمنی با رقیب سیاسی انتخابات‌های گذشته باشد و منافع شخصی بر منافع ملی غلبه کند.

استضیاح نباید به تسویه حساب سیاسی تبدیل شود

وی یادآورشد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل پشتوانه رای مردمی وظیفه نظارت بر عملکرد دولت و سوال و اختیار استیضاح  اعضای کابینه را دارند اما نباید این ماموریت به سنگ‌اندازی و تسویه حساب سیاسی تبدیل شود.

به گفته ناظم زاده نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید ابتدا از وضعیت تصمیم‌های بین المللی و داخلی کشور آگاه شوند و بدانند که معاهداتی مانند برجام بدون نظر و حمایت رهبری منعقد نشده و همه این را می‌دانند و نمی‌شود در این ارتباط آدرس اشتباه داد.

وی با اشاره به عملکرد دو ماهه مجلس یازدهم اضافه‌ کرد: با توجه به برخی از رفتارهای اخیر نمایندگان و با عنایت به تذکرات اخیر رهبری، نظارت بر فعالیت‌های نمایندگان نیز لازم به نظر می‌رسد و باید با نظارت داخلی مجلس بر خودش مانع رشد برخی از استعدادهای غلط آن‌ها شود.

وی مدارا، همکاری و تعامل بین مسئولان برای خروج از مشکلات را بسیار مهم برشمرد و اظهارداشت: در زمان حاضر در عین لزوم توجه به صداهای مختلف برای حل چالش‌های کشور وحدت، یک‌صدایی در روابط خارجی و مدارا با همدیگر لازم است.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تصریح کرد: فعالان سیاسی و حتی دلسوزان و دلواپسان کشور با وجود انتقادها نسبت به دولت، می‌توانند تا سال آینده صبر کنند و با حضور در انتخابات ۱۴۰۰ فرصت برای جبران معضلات و رفع آسیب‌ها را برای خود و یا طرفدارانشان فراهم سازند اما در شرایط کنونی به دنبال ایجاد آرامش و در پی کمک به ثبات در کشور باشند.

ناظم زاده یادآور شد: باید نقش احزاب برای کمک به وحدت و انسجام درونی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و اجازه داده شود تا همه طیف‌های سیاسی در چارچوب قانون فعال شوند و برای تامین نیازهای فکری جامعه به کشور  کمک کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت حمایت کنند

عضو شورای هماهنگی اصولگرایان استان اصفهان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت برای پیشرفت‌کاری و ایجاد وحدت و هم‌صدایی حمایت کنند.

عباس حاج رسولی‌ها  در میزگرد ایرنا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان اشاره‌ کرد و اظهارداشت: رهبری همواره با توصیه‌های خود مسیر فعالیت کشور را مشخص کردند و با این حضور به موقع مانع از انحراف و مشکلات کشور شده‌اند.

وی افزود: اولویت‌های کشور باید مورد توجه سران قوان باشد و نباید موضوعات حاشیه‌ای و اختلاف نظرهای سیاسی در اصل امور قرار گیرد و مشکلات و معضلات جامعه از اهمیت خارج، که آن وقت کشور با حجم زیادی از آسیب‌ها روبرو شود.

وی نقش فعال‌سازی احزاب را مهم بیان ‌و اضافه کرد : با فعالیت گروه‌های سیاسی و احزاب در جامعه  بسیاری از مشکلات موجود در حوزه های مربوط برطرف می شود.

وی با اشاره به برخی از رفتارهای نمایندگان مجلس یازدهم گفت: در شرایط حساس کنونی بعضی از این اتفاقات موجب تفرقه و آسیب برای خدمت به مردم است و رهبر انقلاب با توصیه‌های خود، همدلی و هم‌صدایی برای حل مشکلات را تذکر دادند.

مجلس دولت را برای تحقق برنامه هایش کمک کند 

عضو شورای هماهنگی اصولگرایان اصفهان  اضافه ‌کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اتفاقات کشور در گذشته و نیازهای جامعه، مطالعاتی را انجام دهند تا اینکه آگاهی آن‌ها در خصوص مدیریت کشور افزایش یابد و در این یک سال پایانی دولت، مدیران را برای خدمت به مردم و اجرای پروژه و طرح‌های باقی‌مانده کمک کنند.

وی به مشکلات منطقه و داخلی کشور اشاره‌ کرد و گفت: در شرایط کنونی دولت، مجلس و قوه قضاییه تلاش و توان خود را با یک‌صدایی برای رفع مشکلات بکار بگیرند و حاشیه‌ها را بزرگ‌نمایی و اصل مباحث نکنند.

وی با بیان اینکه برخی از تصمیم‌ها و اتفاقات کشور با حمایت و هدایت رهبر انقلاب و سران کشور انجام شده و با توجه به حساسیت‌های بین المللی امکان طرح آن‌ها به صورت عمومی نیست، اظهارکرد: این دسته مسائل را با شفاف‌سازی نباید اشتباه گرفت و به دنبال طرح آن‌ها در مناظره ها و جلسات عمومی نباشیم.

وی با اشاره به فشارهای ارزی به کشور و تلاش دشمن برای ایجاد ناکارآمدی نظام، گفت: تمام تلاش مسئولان اجرایی مدیریت کشور بهبود مشکلات و تامین نیازهای مردم هستند که  برخی از آن‌ها محرمانه است و در چنین وضعی باید دولتمردان را برای تحقق برنامه‌های خدمت‌رسانی کمک کرد و از انجام فعالیت‌های جزیره ای و سلیقه‌ای خودداری کنیم.

حاج رسولی‌ها ادامه‌ داد: دولت با همه فشارهای اقتصادی برنامه‌های خود را پیش می برد ولی برخی از نمایندگان نگاه حوزه انتخابی دارند که باید این رفتارها مدیریت و اصلاح شود تا اینکه برنامه‌ها جدی برای حل مشکلات پیش‌بینی شود.

به اعتقاد وی نگاه جزیره‌ای و حوزه انتخابیه ای به مدیریت کلان کشور، مانع  از تحقق عدالت، حل مشکلات به صورت کلان و گذر از شرایط سخت خواهد بود و باید به دور از نظر شخصی و سلیقه‌ای کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به تنوع نیازهای کشورمان، خاطرنشان‌کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انجام اقدامات علمی، نقشه راه و اولویت‌های جامعه را مشخص کند و نمایندگان بر اساس این برنامه کاری، اولویت‌بندی‌ها را مشخص و با تعامل و وحدت کار را پیش ببرند.

وی اضافه‌کرد: نظارت و سوال از وزیر و رئیس جمهور وظیفه مجلس است ولی باید این کارها به دور از نگاه سیاسی و دشمنی و عاقلانه و محترمانه انجام شود و اگر اولویت و اهمیتی ندارد در دستور کار قرار نگیرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باید کامل اجرا شود، اظهارداشت: نباید جلوتر از رهبری حرکت کنیم و رفتارهای افراطی بی‌نظمی در کشور را افزایش  می دهد و دشمنان را برای صدمه زدن به کشور امیدوار می‌کندکه آقای ظریف در پاسخ به رفتارهای غلط برخی از نمایندگان خوب و با ادب جواب داد.

به اعتقاد وی نگاه ملی بیش از نیازهای منطقه‌ای و دلخواهی‌های سلیقه‌ای ارزش و اهمیت دارد و نباید مسائل غیر مهم جای خود را به موضوعات مهم بدهند.

توصیه‌های رهبری نباید گزینشی عمل شود

استاد رشته جامعه شناسی در این میزگرد ایرنا گفت: توصیه‌های رهبری باید به صورت جامع و کامل اجرا و نباید گزینشی عمل شود.

مرتضی پدریان افزود: بین حاکمیت و حکومت تفاوت وجود دارد و رهبر معظم انقلاب به عنوان تنها رهبر دنیا، نقش مهمی دارد و توصیه و دستورات آن به عنوان حکومت نقش اساسی در مدیریت کشور دارد ولی مسئولان و حاکمیت باید این  دستورات را به صورت کامل اجرا کنند.

وی افزود: رفتار گزینشی حاکمیت نسبت به توصیه‌های رهبری موجب شده که منویات ایشان کامل اجرا نشود که نمونه آن در برخورد با افراد متخلف در اغتشاشات سال گذشته بود که ایشان برخورد با رافت را دستور دادند اما نوع برخورد متفاوت بود.

وی ادامه‌ داد: مسئولان در رده‌های مختلف دستورات و منویا ت رهبری را بر اساس سلایق، اخلاق و نیاز خود گزینش می‌کنند و آن دسته را که بر اساس میل آن‌ها قرار گرفته را اجرا  می کنند.

این جامعه شناس توهین به وزرا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیرانی که مورد حمایت رهبر و مورد اقبال مردم هستند را با طرح سوال مورد توهین قرار می‌دهند و این موضوع جز اختلاف افکنی و حاشیه‌سازی سود دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید در کشور هدف و برنامه‌های کلان برای مسئولان مشخص شود و همه برای تحقق آن تلاش کنند، تصریح‌ کرد: علاوه بر یک‌صدایی  برای پیشرفت کشور ، انتخاب یک هدف و تلاش و بکارگیری تمام توان برای تحقق آن لازم است که رهبر انقلاب هم همین موضوع را تاکید دارند.

وی ادامه داد: اگر با وجود نگاه‌های مختلف برای یک هدف یعنی اعتلای جامعه، رفع نیازها و مشکلات معیشتی پیش برویم به یک جامعه ایستا و پویا تبدیل خواهیم شد و این یعنی هم‌صدا شدن برای یک هدف مشخص است.

به اعتقاد پدریان منافع ملی در راس امور باید باشد و نباید با توهین و تهمت به دنبال دست‌یابی به منافع مهم کشور باشیم و برای آن آدم‌های بزرگ کشورمان را تخریب و بفروشیم که این گونه رفتارها فروپاشی داخلی را به همراه دارد.

وی وحدت را نیازمند زیرساخت‌هایی دانست و خاطرنشان‌ کرد: حجم بالای پرونده‌های قضایی و اختلاس‌ها در کشور موجب فروپاشی اجتماعی و بی‌اعتمادی می شود، اصلاح رفتارها و برخورد با متخلفان برای جلوگیری از این اتفاقات به عنوان زیرساخت برای وحدت و حرکت به سوی تحقق هدف لازم است.

وی همکاری بین مسئولان و آینده‌نگری را برای کشور مهم برشمرد و گفت: FATF یک فرصت بین المللی برای معاملات بین المللی و آینده کشور محسوب می‌شد که بی‌توجهی و تصویب نشدن آن به کشور آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد.

این جامعه شناس اصلاح ساختارهای اقتصادی را مهم برشمرد و افزود: وابستگی به درآمد نفتی که در چهل سال اخیر نیز افزایش یافته که خود آسیب بزرگی برای مدیریت کشور است که با کاهش فروش آن اکنون درآمدهای دولت کم شده و دشمن هم از این ابزار برای صدمه زدن استفاده می کند.

شایسته سالاری به هم‌صدایی و وحدت کمک می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شهرضا گفت: شایسته سالاری در انتخاب مدیران با نگاه ملی و جدای از سلیقه‌های سیاسی و دوری از انحصار طلبی به هم‌صدایی و وحدت کمک می‌کند.

بشیر اسماعیلی در این میزگرد خبری بی توجهی به شایسته سالاری و اهمیت‌دهی به سلیقه سیاسی به جای توان کاری را معضلی برای پیشرفت کشور بیان‌ کرد و اظهارداشت: اگر شایسته سالاری به دور از نوع سلیقه و گرایش سیاسی انجام شود، آنگاه مسیر برای خدمت هموار خواهد شد.

وی افزود: کینه‌توزی موجب اختلاف و دوری از وحدت می‌شود که وجود این رفتار در بین مسئولان صدمه‌های جدی به مدیریت کشور وارد  و امیدآفرینی برای دشمن ایجاد و فرصت برای سوء استفاده افراد فراهم می‌کند.

وی پذیرش جایگاه رهبری به عنوان هماهنگ کننده بین قوا را مهم بیان‌ کرد و گفت: افراد در هر رده و جایگاهی جلوتر از رهبری حرکت نکنند و نیازهای شخصی خود را بر توصیه‌های ایشان مقدم تر ندانند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه معتقد است حلقه نظارتی در کشور باید بیشتر فعال شود و تخلفات را به خوبی شناسایی و با عاملان آن برخورد کند و جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرد و با توجه به اینکه افراد برای دست یابی به مشاغل کلان دولتی در جهت رسیدن به اهداف خود هستند، باید نظارت‌ها بیشتر و مانع از رفتار انحصاری بشوند.

وی عملکرد احزاب را ناکارآمد بیان  و اضافه ‌کرد: این گروه‌های سیاسی به دنبال تحقق اهداف خود بیش از منافع ملی هستند و تجربه کشور چین در رفتار تک حزبی و امارات با ضعیف ترین پیشنه سیاسی نشان داد که موضوعات سیاسی و جریان‌های این حوزه اهمیت چندانی در پیشرفت جامعه ندارند.

وی ادامه‌ داد: اگر جریان‌های سیاسی به دنبال منافع ملی خود در کشورمان بروند آنگاه با وجود شرایط حساس بین المللی در جامعه، وحدت و انسجام نخواهیم داشت و مناقشات سیاسی داخلی فقط به سود دشمن و رقیب‌های ما در دنیاست.

اسماعیلی وجود ۱۵ کشور در همسایگی ما را یک امتیاز منفی در عرصه بین المللی بیان‌ کرد و گفت: برخی از این همسایگان نیت خوبی با کشور ما ندارند و یا پایگاه‌هایی برای دشمنان مثل آمریکا دارند که این موضوع حساسیت خاصی دارد و باید مراقبت های خاصی انجام دهیم.

وی وجود خلیج فارس و معدن انرژی در مرز آبی ایران را از دیگر حساسیت‌ها مهم برای حاکمیت اعلام‌ کرد و گفت: وقتی بسیاری از کشورها با ما دشمنی و رقابت دارند در این وضعیت باید وحدت داخلی بیشتر حفظ شود تا بتوانیم گامهای توسعه را برداریم.

برچسب‌ها وحدت ملی مجلس یازدهم اصفهان حسن روحانی همدلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی مجلس یازدهم اصفهان حسن روحانی همدلی وحدت ملی مجلس یازدهم اصفهان حسن روحانی همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب توصیه های رهبر شایسته سالاری میزگرد ایرنا استان اصفهان مدیریت کشور بین مسئولان شرایط کنونی بین المللی شرایط حساس تسویه حساب منافع ملی برای تحقق برنامه ها ناظم زاده کامل اجرا مورد توجه هم صدایی توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند