Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه ایران، عصر چهارشنبه یکم مرداد، اهالی محله مهرآباد تهران، ۴۵متری زرند در جریان درگیری بین دو مرد زباله‌گرد قرار گرفتند. ناگهان یکی از آنها که مردی حدوداً ۵۰ساله بود، ضربه‌ای به زباله‌گرد میانسال  زد و از محل متواری شد.

هنوز چند متری از محل درگیری دور نشده بود که با خودرویی تصادف کرد و روی زمین افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تصادف و مصدومیتی که به او وارد شده بود نیز از فرارش جلوگیری نکرد و مرد میانسال از روی زمین بلند شد و به فرار ادامه داد.

شاهدان ماجرا خود را به مرد زخمی رساندند و موضوع را به مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی و اورژانس خبر دادند. دقایقی بعد نیز مرد میانسال که از ناحیه گردن زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد اما جان باخت. با اعلام این خبر بازپرس رحیم دشتبان و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که مرد ضایعاتی با ضربه چاقو به گردنش به قتل رسیده است. شاهدان ماجرا نیز مدعی بودند که مرد فراری چاقو را زده و از محل متواری شده است. در صحنه تصادف نیز یک چاقوی خونین دسته سبز پیدا شد که نشان می‌داد جنایت با آن رخ داده است.
به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، مأموران به تحقیق میدانی برای شناسایی هویت متهم پرداختند.

در بررسی‌ها هویت قاتل و محل زندگی‌اش به دست آمد. مأموران بلافاصله راهی خانه او شدند اما همسرش مدعی بود که شاهین منزل نیست. به دستور بازپرس جنایی مأموران برای بازرسی وارد خانه شده و دقایقی بعد داخل حمام تاریک و پشت در با شاهین مواجه شدند. شاهین از ناحیه سر و صورت و دست و پای چپ دچار آسیب دیدگی شده بود.

سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: مرد میانسال در تحقیقات اولیه به درگیری با ضایعات جمع‌کن اعتراف کرد اما مدعی شد که در صحنه چاقویی نداشته و جنایت را او مرتکب نشده است. به دستور بازپرس جنایی، متهم میانسال در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

چرا با مقتول درگیر شدی؟

به خاطر یک دسته سیم. در حال جمع‌آوری ضایعات بودم که مقتول به سراغم آمد و گفت دسته سیمی را که از کنار جوی آب برداشتی، برای من است. به او گفتم که من سیمی برنداشتم و حتی کیسه‌ای که ضایعات را داخل آن می ریختم، نشانش دادم اما او با عصبانیت به من حمله کرد و سیلی محکمی به صورت من زد. من هم در دفاع از خودم چند سیلی به او زدم. زمانی که مقتول روی زمین افتاد، فرار کردم.

اگر او را با چاقو نزدی، چرا فرار کردی؟
من چاقو نداشتم که بخواهم او را بزنم. از ترسم فرار کردم. فکر کردم از روی زمین بلند می‌شود و  مرا باز کتک می‌زند. برای همین فرار کردم.

چه مدت است که ضایعات جمع می‌کنی؟

یک سالی می‌شود. قبلاً در یک بیمارستان کار می‌کردم اما به خاطر وضعیت بد جسمی‌ام مجبور شدم بازنشسته شوم. حقوق بازنشستگی کمی از یک میلیون تومان بیشتر بود و کفاف زندگی من را  نمی‌داد. برای همین از یک سال قبل کیسه‌ای برداشتم و راهی خیابان‌ها شدم و ضایعات جمع می‌کنم. از این راه ماهی دو تا دو و نیم میلیون تومان گیرم می‌آید. اما باز هم حریف مخارج سنگین زندگی نمی‌شوم، دخترم هم به تازگی در یک فروشگاه به عنوان فروشنده مشغول به کار شده تا کمک خرج من باشد.

معمولاً چند ساعت برای ضایعات جمع کردن وقت می‌گذاری؟
سه بار در روز می‌آیم که ۶ ساعت می‌شود. آن روز هم برای بار دوم برای جمع‌آوری ضایعات رفته بودم که آن اتفاق افتاد.

اکنون متهم میانسال به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته و ‏بررسی‌ها در این‌باره ادامه دارد.‏

کد خبر 533943 برچسب‌ها تهران حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران حوادث ایران دستور بازپرس ضایعات جمع روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل

تحقیقات پلیس برای رازگشایی از قتل مرموز وکیل بابلی که پیکرش در آمل کشف شده بود به دستگیری ۵ متهم و کشف انگیزه این جنایت منجر شد.   به گزارش رکنا، این وکیل دادگستری ۵۲ ساله که مهران رحیمی نام داشت، سال‌ها قبل به‌عنوان قاضی در قوه قضاییه مشغول به‌کار بود. ازجمله سمت‌های او می‌توان به بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری و بازپرس دادسرای ناحیه ۱۲ تهران اشاره کرد.   او چند سال قبل از سمت قضاوت کنار کشید و به وکالت روی آورد. دفتر وکالت رحیمی در شمال تهران واقع شده بود و او بیشتر، پرونده‌های مالی را قبول می‌کرد.   روز جمعه خبری درباره کشف جسد این وکیل دادگستری در آمل منتشر شد. پیکر بی‌جان او در خودرویش در نزدیکی پرتگاهی در منطقه‌ای جنگلی کشف شده بود، اما مرگ او مشکوک به‌نظر می‌رسید و معلوم نبود که بر اثر چه حادثه‌ای جانش را از دست داده است.   در این شرایط بود که جسد وی برای انجام معاینه و روشن شدن علت فوت به پزشکی‌قانونی منتقل شد. در شرایطی که متخصصان پزشکی‌قانونی بعد از کالبدشکافی و انجام معاینه‌های تخصصی پی بردند این وکیل به قتل رسیده، کارآگاهان پلیس آگاهی نیز در جریان بررسی‌های میدانی خود به شواهدی مبنی بر قتل او دست یافتند.   این وکیل ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل بود، اما در تهران زندگی می‌کرد. با وجود این، تحقیقات نشان می‌داد یک خانه ویلایی در یکی از روستا‌های بابلسر داشته که گاهی به آنجا می‌رفته است.   کارآگاهان با انجام تحقیقات در این خانه ویلایی پی بردند که عاملان جنایت او را در خانه ویلایی‌اش به قتل رسانده و سپس جسدش را به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل کرده‌اند.   آن‌ها قصد داشتند با این کار دست به صحنه‌سازی بزنند و مرگ این وکیل دادگستری را حادثه جلوه دهند. با به‌دست آمدن این سرنخ‌ها مأموران گام به گام به کشف حقیقت نزدیک‌تر شدند تا اینکه سرانجام ۵ نفر را که ۲ نفر از آن‌ها به‌طور مستقیم در قتل دست داشتند، دستگیر کردند.   عباس پوریانی، رئیس‌کل دادگستری مازندران درباره جزئیات این پرونده گفت: طبق تحقیقات انجام شده، متهمان بامداد روز حادثه وارد ویلای شخصی مقتول در یکی از روستا‌های شهرستان بابلسر شده و او را به قتل رسانده‌اند. آن‌ها سپس جسد وی را با خودروی شخصی‌اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل کردند و پس از رها کردن خودرو در پرتگاه، از آنجا متواری شدند.   او ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با بررسی محل، نحوه سقوط و طرز قرار گرفتن جسد، متوجه ساختگی بودن تصادف شدند و دریافتند مقتول در محل دیگری جانش را از دست داده و پیکر او به اینجا منتقل شده است.   پوریانی درباره متهمان پرونده و انگیزه آن‌ها از ارتکاب به قتل گفت: با پیگیری‌های ویژه دادستانی آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمان با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی شد و در چند عملیات جداگانه ۲ متهم به قتل و ۳ نفر دیگر که انگیزه این قتل را فراهم کرده بودند، دستگیر شدند. آن‌ها اعتراف کردند به‌دلیل اختلافات خانوادگی و مالی دست به قتل زده‌اند.   وی در ادامه گفت: اتهام یکی از متهمان مباشرت در قتل و دیگری معاونت در قتل است که همه متهمان با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله