Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:24:46 GMT

پنهان‌کاری «آقازاده» برای هم‌ردیفی با مردم عادی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۶۳۶

پنهان‌کاری «آقازاده» برای هم‌ردیفی با مردم عادی

شهدای حماسه هویزه به فرماندهی شهید حسین علم‌الهدی اغلب از دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام بودند که در ۱۶ دی سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، حماسه دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی حسین علم‌الهدی در ۱۶ دی سال ۱۳۵۹ در هویزه به وقوع پیوست.

در این میان ۱۰۰ تن از دانشجویان، پاسداران و برادران جهادی در نبردی تن به تن در عملیاتی به منظور عدم پیشروی بیشتر دشمن و به عقب راندن آنان به شهادت رسیدند که پیکرهای این شهدا هم اکنون در یادمانی به نام شهدای هویزه در نزدیکی این شهر هر ساله میعادگاه عاشقان و دلدادگان به شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سه روایت کوتاه از سه تن از شهدای این حماسه آمده است.

امیر خیلی امام زمانی بود

مادر شهید امیر ملا محمد رفیعی دانش آموز سال اول دبیرستان که در تاریخ ۱۶ دی سال ۱۳۵۹ در هویزه به شهادت رسید، تعریف کرد: گفته بودند: «سنت کمه، نمی‌تونی بری جبهه.» دلتنگی می‌کرد. خیلی برایش دعا کردم. از خدایم بود که پسرم در جنگ باشد. آخر سر هم یک صبح جمعه، شناسنامه اش را دستکاری کرد و رفت که رفت.

سه بار از منطقه نامه نوشت. هر بار از جبهه می‌گفت. از فتح و نصر لشکر حسینی و نصرت الهی. دست آخر هم بعد از خوش خبری پیروزی و پیشروی، جان کلامش می‌شد این که: «نگران ما نباشید. ما آقایی داریم که از ما محافظت می‌کند.» امیرم خیلی امام زمانی بود.

باید به فکر دولت بود

خواهر شهید محمد روزبهانی از دیگر شهدای هویزه که ۱۶ دی ماه سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید و در زمان شهادت ۱۶ سال سن داشت، بیان کرد: بابا از کرمانشاه یک اورکت کُره‌ای برایش آورده بود. گفتم مبارکه؛ چرا نمی‌پوشی؟ قیافه اش رفت تو هم که: «کاش بابا پول این اورکت را داده بود به خودم تا یک دست دومش را می‌خریدم؛ بقیه اش را هم می‌ریختم به حساب دولت. الان باید به فکر دولت بود.»

آقازاده واقعی

دوستان و همرزمان شهید محمدحسن قدوسی فرزند شهید آیت الله قدوسی دانشگاه سال سوم جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و از شهدای حماسه هویزه تعریف کردند: توی جبهه، لباس‌های کهنه می‌پوشید. در جماران که آن کت و شلوار نو و مرتب را تنش دیدم، تعجب کردم. بالأخره خودش ترتیب ملاقات عشایر خوزستان با امام (ره) را داده بود. هر کس دیگری هم بود همین طور شیک می‌کرد. امام (ره) که تشریف آورد دیگر ندیدمش. کناری ایستاده بود تا توی دید نباشد و دوربین ازئ او تصویری نگیرد. درست مثل حسین علم الهدی که رفت پشت ستونی قایم شد. عجیب اهل تواضع بود.

کمتر کسی می‌دانست پدرش دادستان کل انقلاب است؛ چه برسد به اینکه بداند نوه ارشد علامه طباطبایی است؛ تازه بعد از شهادتش فهمیدیم. گاهی که می‌پرسیدیم پسر فلانی هستی؟ خیلی جدی می‌گفت: «به من چه ربطی دارد!» هیچ جا خودش را معرفی نمی‌کرد. فقط برای اعزام به جبهه معرفی نامه پدرش را آورده بود و بس.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین دانشجویان پیرو خط امام هویزه شهید دفاع مقدس سال ۱۳۵۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • تشییع و خاکسپاری شهید رنجنوش در دارالمومنین و دارالمجاهدین
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان