Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمحال و بختیاری به سبب موقعیت جغرافیایی خود، دارای جاده‌های پرپیچ و خم و نقاط حادثه‌خیری است که سالانه تصادفاتی را در این محورها منجر می‌شود.

هرچند به همت دولت تدبیر و امید و اختصاص اعتبارهای قابل توجه به حوزه راه‌های استان، بخشی از مشکلات این بخش برطرف شده است ،اما همچنان می‌طلبد تا به واسطه موقعیت این استان به عنوان نقش ترانزیتی و حلقه ارتباط استان‌های خوزستان و اصفهان به عنوان قطب‌های انرژی و صنعت کشور و کاهش تلفات رانندگی و خسارات مالی و جانی آن در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل محورهای چهارخطه این استان توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، همچنان ۴۹ نقطه حادثه‌خیز در این استان وجود دارد که برای رفع آن، برنامه‌ریزی شده تا سالانه ۱۰ نقطه حادثه‌خیز برطرف شود.

مجید نظری در همین خصوص گفت: با توجه به سخت‌گذر بودن  محورهای ارتباطی استان می‌طلبد تا به این حوزه توجه جدی شود، از همین‌رو دولت سالانه با اختصاص اعتبارات قابل توجهی درصدد تامین ایمنی این محورها است.

وی تصریح کرد: ۴۲ درصد از اعتبارات عمرانی سال گذشته استان مربوط به فصل حمل و نقل بود که این موضوع اهمیت و جایگاه مهم راه‌ها در تخصیص اعتبارات را نشان می‌دهد که امید است با جذب به موقع و اهتمام جدی در تکمیل راه‌های استان شاهد ارتقای امینی و حفظ جان مردم در این محورها باشیم.

نظری افزود: از سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر احداث شده در استان، ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه، ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه شوسه و درون شهری است.

یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان که بسیار حادثه‌خیز است و سالانه شاهد تصادفات دلخراشی است، محور شهرکرد به شلمزار است که از سال ۸۸ عملیات اجرایی چهارخطه کردن این محور آغاز شد اما تا سال‌های اخیر از پیشرفت چشمگیری برخوردار نشد.

جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان یکی از محورهای اصلی استان است، که وجود پیچ و گردنه‌های بسیار و تصادفات جاده‌ای در این محور بارها اعتراض مردم را به همراه داشته و همین مطالبه جدی سبب شده تا دولت با اختصاص اعتبار مناسب در رفع موانع اجرایی این طرح همت بلندی به کار گیرد.

به گفته مسوولان پلیس راه چهارمحال و بختیاری، یک سوم تصادفات شکل گرفته در استان در محور شهرکرد به شلمزار رخ می‌دهد.

رانندگانی که روزانه از این محور عبور می‌کنند معتقدند: ترافیک بالا و نداشتن ظرفیت جاده، پیچ‌های تند و شیب‌دار و آشکارسازی نشدن بسیاری از نقاط حادثه‌خیر منجر به بروز تصادفات و حوادث ناگواری در این محور می‌شود.

با این وجود مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد، تا پایان سالجاری، عملیات چهارخطه کردن ۲۰ کیلومتر از ۴۶ کیلومتر این محور تکمیل شود.

حسینعلی مقصودی در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی باند دوم چهارخطه شهرکرد به شلمزار از سال ۹۶ آغاز شده است که اجرای آن به سبب مشکلات تملک اراضی کشاورزی با کندی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: از محدوده سه راهی شمس‌آباد به سه راهی امیرآباد به طول ۱۳ کیلومتر پبمانکار برای اجرای آن به کار گرفته شده است، اما به سبب اینکه عمده این مسیر در زمین‌های کشاورزی قرار دارد و هزینه تملک این در سال‌های گذشته تامین نشد و کشاورزان نیز همکاری لازم را در این خصوص نداشتند با مانع مواجه شد.

مقصودی تصریح کرد: با این وجود تاکنون پنج کیلومتر از این محور آزادسازی و زیرسازی شده و آماده آسفالت است و بخش دیگری از مسیر را با اهالی شمس‌آباد در حال مذاکره هستیم تا روند آزادسازی آن نیز انجام گیرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اجرای قطعه اول از سه راهی خوزستان به سه راهی شمس‌آباد به طول ۱۳ کیلومتر نیز مناقصه گذاشته شده و پیمانکار آن تعیین شده است.

مقصودی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان و اختصاص اعتبار قابل توجه به طرح‌های راه‌سازی استان امید است بتوان تا پایان سال ۲۰ کیلومتر از مسیر ۴۶ کیلومتری محور شهرکرد به شلمزار تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت وزارت راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت چهارمحال و بختیاری شهرکرد به شلمزار حادثه خیز سه راهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر اظهار داشت: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری ساحلی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است، اضافه کرد: یکی از قابلیت مهم شهرستان دیر در عرصه گردشگری ساحلی در جوار خلیج‌ فارس است.

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای تکمیل طرح‌های راهسازی اعتبارات لازم به طرح جاده وفاق در جنوب استان بوشهر تخصیص یافته است که ضمن قدردانی از حمایت استاندار مبلغ 103 میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

باربرز  ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: از ناحیه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی مبلغ 23 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که امیدواریم با همکاری خوب شورای راهبردی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این طرح در آینده نزدیک باشیم.

وی یکی از مزیت‌های مهم جاده وفاق را کاهش مسیر دیر به کنگان دانست و تصریح کرد: با تکمیل جاده وفاق مسیر 25 کیلومتری بنادر دیر و کنگان به 8 کیلومتر کاهش می‌یابد و نقش مهمی در خروج شهرستان دیر از بن بست دارد.

فرماندار دیر پروژه جاده وفاق را دروازه اتصال جنوب کشور از ساحل به مرکز استان بوشهر دانست و اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این پروژه در آینده نزدیک به طول حدود 4 کیلومتر افتتاح می‌شود.

باربرز  با بیان اینکه جاده وفاق از سمت بندر کنگان 3 کیلومتر آماده آسفالت است، گفت: از سمت شهرستان دیر نیز 1.1 کیلومتر آسفالت شده و 800 متر دیگر آماده آسفالت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال