Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای گذشته با حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محسن مرادی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد خراسان شمالی و واحد بجنورد انتخاب شد؛ انتصابی که اعتراضات زیادی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد؛ چند روز گذشته با حکمی از سوی محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محسن مرادی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و واحد بجنورد انتخاب شد؛ انتصابی که اعتراضات زیادی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن مرادی که پیش از این معاون پشتیبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی را بر عهده داشت، جزو خانواده دانشگاه آزاد محسوب نمی‌شود و از این رو شبهات بیشتری در خصوص علت حضور او در دانشگاه آزاد خراسان شمالی مطرح شده است.

از سوی دیگر غیر بومی بودن این فرد درحالی که دانشگاه آزاد استان از نیرو‌های بومی توانمندی برخوردار است، علت دیگری برای اعتراض دانشجویان به شمار می‌آید.

اما اعتراض و واکنش‌ها صرفا به دانشجویان ختم نشد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی نیز نسبت به این انتصاب واکنش نشان دادند.

سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در این خصوص گفت: گزینه مجمع نمایندگان استان از افراد بومی، توانمند و هیات علمی دانشگاه‌های استان بوده و از ابتدا نسبت به این انتصاب اعلام مخالفت کردند. همواره اولویت در انتصابات استان نگاه شایسته سالاری است و در شرایط برابر مسئولیتی، قطعا تاکید بر بومی گزینی است.

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: مخالفت شدید خود را نسبت به انتصاب یک مدیر غیر بومی در دانشگاه آزاد استان اعلام کردیم. به دلیل حضور نیرو‌های توانمند بومی با حضور نیرو‌های ناتوان غیربومی مخالف هستیم.

علی جدی، نماینده شیروان نیز به این مسئله واکنش نشان داد و بیان کرد: مخالفت شدید خود را نسبت به انتصاب رئیس غیر‌بومی دانشگاه آزاد استان اعلام نمودیم.   محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز گفت: با توجه به جلسه مشترک نمایندگان استان با معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد کشور به اتفاق، یک نفر از نیروهای بومی که از اساتید دانشگاه آزاد استان و عضو بسیج اساتید بودند برای دانشگاه آزاد قبلا پیشنهاد داده شده است.

وی افزود: از گزینه ی اعلام شده برای مدیریت دانشگاه آزاد هیچ شناختی نداریم و تاکنون هیچ رزومه ای کاری از وی در دسترس نمایندگان استان قرار نگرفته است. تاکنون 4 تن از نمایندگان مجلس خراسان شمالی صراحتا مخالفت شدید خود را با انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان اعلام کرده اند.

دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد نیز همراه با نمایندگان مجلس در فضای مجازی به این انتصاب واکنش نشان دادند.

حسین رضا پور در واکنش به انتصاب مرادی در دانشگاه آزاد خراسان شمالی نوشت: چه تبانی صورت گرفته که علی رغم وجود افراد متخصص بومی، یک فرد غیر بومی به ریاست دانشگاه منصوب می‌شود؟

حسین ایمانی به لابی‌های پنهانی اشاره کرد و نوشت: این انتصاب تحمیلی شروع یک فاجعه خواهد بود.

کاربر مهران رئیس دانشگاه آزاد کشور را مورد خطاب قرار داد و نوشت: آقای طهرانچی مگر در خراسان شمالی قحط الرجال آمده؟ این انتصاب بار دیگر مظلومیت استان را نمایان کرد.

سید محمد مرتضوی نیز در توئیتی نوشت: خراسان شمالی تبدیل به یک پل ترقی و رزومه سازی برای افراد شده است.

امین ریحانی، اما به سکوت نهاد رهبری دانشگاه آزاد اشاره کرد و نوشت: مسئولان نهاد رهبری در مقابل این انتصاب موضع رسمی خود را اعلام کنند.

رضا ثنائیان نیز در همین راستا نوشت: سکوت نهاد رهبری دانشگاه به معنی تایید این انتصاب است.     خبرگزاری دانشجو درستی یا نادرستی این انتصاب را تایید نکرده و در این گزارش صدای دانشجویان بوده است. بدنبال پیگیری رزومه ای از رییس جدید خواهیم بود. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بجنورد انتصاب دانشگاه آزاد خراسان شمالی مجمع نمایندگان خراسان شمالی دانشگاه آزاد خراسان شمالی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد استان غیر بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی احسانی مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیر اجرایی المپیاد فناورانه استان تهران با اعلام این خبر گفت: اولین المپیاد ورزشی فناورانه دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در سه بخش ورزش رباتیک، ورزش های دیجیتال و فیجیتال و فناوری و نوآوری در ورزش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این المپیاد ورزشی به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان، برگزار می شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در اولین دوره المپیاد ورزشی فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند جهت ثبت نام به ادرس اینترنتی https://setav.ir.stso مراجعه کنند.

کد خبر 6098224

دیگر خبرها

  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید