Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:19:11 GMT

تراژدی اقتصادی برای ۵۰ درصد داروخانه‌های پایتخت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۶۸۴

تراژدی اقتصادی برای ۵۰ درصد داروخانه‌های پایتخت

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدرضا دری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت اقتصادی داروخانه ها، گفت: اصولا وقتی که وضعیت اقتصادی کشور دچار تنش های مالی باشد، وضعیت داروخانه ها هم متاثر از اقتصاد، خوب نیست. در حال حاضر داروخانه های ما چندین ماه از بیمه های خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و...

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلبکارند و این در محل گذری که داروها هم دچار تغییرات و نوسانات قیمتی شدند، به اقتصاد داروخانه لطمه زیادی وارد می کند.

دری افزود: از طرفی اقتصاد مردم هم در اقتصاد داروخانه تاثیرگذار است. به هر حال داروخانه ها غیر از عرضه دارو، سایر کالاهای سلامت محور را هم عرضه می کنند. حال زمانی که وضعیت اقتصادی مناسب نباشد و مردم بیشتری در خط فقر قرار گیرند، اتوماتیک در خرید کالاهای سلامت محور تجدید نظر می کنند و به شدت در این بخش داروخانه ها متضرر هستند. حال مزید بر علت آن هم گاهی بخشنامه هایی است که به اقتصاد داروخانه ضربه می زنند. مانند همان بحث عرضه ماسک که در ابتدای شیوع کرونا در داروخانه ها ممنوع شد و با کارشناسی های ناصحیح در برهه ای محل عرضه آن را به سایر اصناف منتقل کردند که منجر به ضربه اقتصادی به داروخانه ها می شود.

وی تاکید کرد: در استان تهران بیش از ۵۰ درصد داروخانه های ما یا درآمدی ندارند و درآمدهایشان با هزینه هایشان برابری می کند و یا در شرف ورشکستگی هستند.

وضعیت پرداخت طلب داروخانه از سوی سازمان های بیمه گر

دری درباره وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه ها اظهار کرد: تمام بیمه ها تقریبا تا پایان سال ۱۳۹۸ را تسویه کردند و مطالبات مانده ما از ابتدای امسال است. البته بیمه سلامت سه ماه سال قبل را تسویه نکرده، اما بخشی از دیون خود را در امسال پرداخت کرده است. بنابراین دیون پرداخت نشده سازمان های بیمه گر بین چهار تا شش ماه است.

تاثیر تعطیلی مطب ها در حجم ورودی نسخ به داروخانه ها

وی با اشاره به تعطیلی مطب های پزشکی با توجه به شرایط کرونا و تاثیر آن در اقتصاد داروخانه ها، گفت: بسیاری موسسات پزشکی در این زمینه متضرر شدند. بالاخره این‌موسسات به نوعی تغذیه کننده داروخانه ها بودند. علت اینکه می گویم حدود ۵۰ درصد داروخانه ها در شرف ورشکستگی هستند، به واسطه همین موضوع است. ‌ به هر حال تعداد زیادی از موسسات پزشکی دچار کمبود یا نبود بیمار و حتی تعطیلی هستند و همین موضوع منجر به این شده که مراجعات مردم کاهش یافته و این موضوع در اقتصاد داروخانه و حجم ورودی نسخ به داروخانه هم موثر بوده و منجر به ضرر و زیان های قابل توجهی به داروخانه ها در سراسر کشور شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران ویروس کرونا داروخانه ها وضعیت اقتصادی مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران اقتصاد داروخانه داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها