Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:21:07 GMT

یوان چین ریخت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۵۲۶۹

به دنبال تشدید تنش ها با آمریکا، ارزش پول ملی چین ریزش کرد. ناطقان:  پول ملی چین در پایان معاملات هفتگی با ریزش کار خود را به پایان رسید به گونه ای که ارزش دلار در برابر این ارز جهانی به بالاترین سطح خود در طول ۱۰ روز اخیر رسید.

در روزهای اخیر دور تازه تنش های بین چین و آمریکا به حوزه کنسولی کشیده شده است تا جایی که آمریکا دستور تعطیل شدن کنسولگری چین در شهر هوستون را صادر کرد و چین در اقدام متقابل دستور داد کنسولگری این کشور در شهر چنگدو تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن کنسولگری چین را به جاسوسی متهم کرده بود.

یوان در معاملات بازار ارزی با ۰.۳۵ درصد کاهش به کمترین سطح خود از تاریخ چهاردهم ژوییه رسید و نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۱۶۷ یوان اعلام شد. بانک مرکزی چین پیش از شروع معاملات با کاهش نرخ برابری ارز زمینه را برای عقب گرد یوان به محدوده جدید فراهم کرد. نرخ برابری دلار در برابر یوان معمولا عددی بین ۶.۹ تا ۷.۱ یوان است و یکی از دلایل اصلی جنگ ارزی بین دو کشور در سال گذشته نیز همین شکسته شدن محدوده هفت یوانی در برابر دلار بود.

ژو هایو- تحلیل گر بازار ارز در کامرتس بانک گفت: خیلی شکی وجود ندارد که چینی ها قصد دارند موضع محکمی در برابر آمریکایی ها اتخاذ کنند و این یعنی احتمالا شاهد یک دور از اقدامات متقابل توسط دو کشور خواهیم بود. همین مساله می تواند ریزش یوان را تداوم بخشد.

مایک پمپیو- وزیر خارجه آمریکا گفته است آمریکا و متحدانش از شیوه های خلاقانه تر و متنوع تری برای تحت فشار قرار دادن حزب کمونیست چین استفاده خواهند کرد.

روابط بین دو اقتصاد نخست جهان در ماه های اخیر تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی نظیر اختلافات تجاری، مساله دریای چین جنوبی، هنگ کنگ و شیوع ویروس کرونا به شدت تیره شده است.

در برابر دیگر ارزهای مهم جهانی، نرخ برابری یورو معادل ۸.۱۶۵ یوان، پوند معادل ۸.۸۹۶ یوان و هر فرانک سوییس ۷.۰۶ یوان اعلام شد.
منبع: تابناک برچسب ها: یوان ، چین ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یوان چین ناطقان نرخ برابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد