Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانی مسئول کانون هموفیلی استان مرکزی گفت: نداشتن بیمه و بازنشستگی و نبود شغل متناسب و عدم درآمد در وضعیت روحی بیماران هموفیلی تأثیر منفی دارد لذا ارتقا کیفیت زندگی این بیماران و کاهش هزینه‌های درمان تنها از طریق تأمین شغل مناسب و درخور توان جسمی آن ها میسر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ یکم الی هفتم مردادماه هفته حمایت از بیماران هموفیلی نام‌گذاری شده است، هموفیلی به‌نوعی اختلال خونریزی دهنده ارثی اطلاق می‌شود که به علت سطح پایین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام «فاکتورهای انعقادی» قادر به متوقف کردن روند خونریزی نمی‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام کانون هموفیلی ایران، روزشمار هفته حمایت از بیماران هموفیلی به ترتیب زیر تعیین‌شده است:

اول مرداد - روز هموفیلی و مقابله با کرونا / دوم مرداد - روز آمار و هموفیلی / سوم مرداد- روز هموفیلی و نشاط / چهارم مرداد - روز هموفیلی و پیشگیری / پنجم مرداد - روز هموفیلی و مجلس شورای اسلامی / ششم مرداد - روز هموفیلی و رفاه اجتماعی / هفتم مرداد - روز زنان و دختران مبتلا به انواع بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی

در این هفته باهدف درک بیشتر این بیماری و اختلالات خونی ارثی و به‌منظور حمایت از این گروه از بیماران در سراسر کشور برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود که هدف اصلی طرح شرایط بیماران و نیازهای آن‌ها به دنبال افزایش آگاهی و مشارکت هرچه بیشتر مردم است.

هموفیلی یک بیماری ارثی است که به علت فقدان یک یا چند پروتئین انعقادی در خون ایجاد می‌شود و شایع‌ترین نوع آن کمبود پروتئین انعقادی ۸ و ۹ (هموفیلی آ و ب) است، اختلالات انعقادی دیگر مانند فون ویلبراند، گلانزمن، برنارد سولیر و ... نیز وجود دارند که مانند هموفیلی، باعث خونریزی‌های داخلی و یا خارجی در فرد مبتلا می‌شوند و تنها ازلحاظ نوع وراثت با بیماران هموفیلی متفاوت‌اند.

بیماران هموفیلی مجبورند این فاکتورهای انعقادی را به‌صورت دارو دریافت کنند و اگر این فاکتورها در بدن بیماران کم باشد، دچار خونریزی شده و انعقاد خون در آن‌ها صورت نمی‌گیرد، همچنین گذشته از این خونریزی‌ها که بر اثر ضربات جزئی یا خودبه‌خود صورت می‌گیرد ممکن است سبب ورم، درد و خونریزی در مفاصل گشته و به ‌مرور زمان آن‌ها را دچار تخریب سازد.

۱۸۷ بیمار هموفیلی در استان مرکزی تحت حمایت هستند/ کیفیت زندگی و کاهش هزینه ی درمان بیماران هموفیلی در گرو تأمین شغل

حمیدرضا امانی مسئول کانون هموفیلی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب گفت: همه‌ساله یکم تا هفتم مردادماه هفته هموفیلی نامیده شده است که با توجه به شرایط به وجود آمده از بیماری کرونا روز اول این هفته به نام هموفیلی و مقابله با کرونا نام‌گذاری شده است چراکه باید زندگی با کرونا را باور کنیم و در این راستا تمامی مدیران دفاتر کانون هموفیلی با پیوستن به پویش «هر چهره‌ای با ماسک زیباتر است» به استقبال گرامیداشت این هفته می‌روند.

امانی با اشاره به وضعیت بیماران هموفیلی در استان مرکزی افزود: تعداد بیماران تحت حمایت کانون هموفیلی استان مرکزی ۱۸۷ نفر هستند که بازه سنی آن‌ها شامل ۳ ماهه تا ۷۰ ساله بوده و بیشترین تعداد بیمار متعلق به شهرستان‌های اراک و ساوه است.

وی بابیان اینکه افزایش قیمت‌ها که بر روند درمان بیماران هموفیلی نیز اثرگذار بوده است بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در مددکاری بیماران همواره موردتوجه جدی کانون است انجام آزمایشات ژنتیک جهت پیشگیری از تولد بیمار هموفیلی است و متأسفانه هزینه این آزمایشات نیز مستثنی از افزایش قیمت‌ها نبوده است.

استان مرکزی در ۴ سال گذشته تولد نوزاد هموفیلی نداشته است

مسئول کانون هموفیلی استان مرکزی ادامه داد: در راستای این امر مهم کانون هموفیلی شجره ژنتیکی بیماران تحت پوشش را تهیه نموده است و با ارتباط مستمر و قول پرداخت ۹۰% هزینه‌های ژنتیک از سوی کانون، آن‌ها را تشویق به انجام آزمایشات نموده و خوشبختانه با انجام این طرح در استان مرکزی در ۴ سال گذشته در خانواده‌های دارای بیمار هموفیلی تولد نوزاد هموفیلی وجود نداشته است.

امانی تصریح کرد: این کانون حمایت‌های گوناگونی برای بیماران ارائه می‌کند که ارائه آموزش‌های تخصصی باهدف کاهش معلولیت در بیماران، کمک‌هزینه درمان، پرداخت هزینه‌های ژنتیک، هزینه رفت‌وآمد و اسکان در تهران برای درمان، فیزیوتراپی و دندانپزشکی، پرداخت وام قرض‌الحسنه از طریق ۵ بانک عامل، پرداخت هزینه‌های تحصیلی، تأمین بسته‌های غذایی در مناسبت‌ها، پرداخت عیدی نقدی و غیر نقدی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک باوجود بدهی‌های بالای داروهای هموفیلی، توجه جدی در تأمین به‌موقع داروی بیماران دارد گفت: مرکز درمانی بیماران هموفیلی در بیمارستان امیرکبیر می‌باشد اما متأسفانه بخش خاصی برای این بیماران در نظر گرفته نشده است و بخش تالاسمی در ساعات اداری و بخش خون بیمارستان امیرکبیر در بقیه ساعات به بیماران هموفیلی خدمات ارائه می‌دهند.

امانی یکی از اهداف بلندمدت کانون هموفیلی را شناسایی زنان و دختران با مشکلات انعقادی عنوان کرد و افزود: سلامتی مادران و دختران در جامعه به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم سلامت جامعه و توسعه‌یافتگی کشورها موردتوجه سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌های مسئول قرار دارد، بسیاری از اختلالات انعقادی در حالت عادی علائم خاصی و یا عارضه شدیدی برای فرد دارای اختلال به وجود نمی‌آورد و در زمان انجام اعمال جراحی‌های بزرگ، زایمان‌ها و حوادث منجر به تروما به علت عدم آگاهی از وجود اختلال انعقادی، خونریزی‌های فرد غیرقابل‌کنترل شده و کادر درمان در مهار خونریزی دچار مشکلات زیادی می‌گردند که گاهی عدم اطلاع از وضعیت بیماری می‌تواند منجر به بروز عوارض جبران‌ناپذیری ازجمله مرگ ‌گردد.

طول درمان بیمارن هموفیلی با اعمال بازتوانی کاهش می یابد

مسئول کانون هموفیلی استان مرکزی به سیر مراحل درمانی این بیماران اشاره کرد و اظهار داشت: طول مدت درمان در بیماران هموفیلی با انجام اعمال بازتوانی مانند فیزیوتراپی و آب‌درمانی بعد از خونریزی‌ها، به‌شدت کاهش می‌یابد و حتی‌الامکان از بروز معلولیت در این بیماران که به دلیل خونریزی‌های مفصلی و تخریب مایع بین مفصلی ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: مسئله معلولیت در بیماران بسیار حاد است و عدم مراقبت و درمان بعد از خونریزی‌های مفصلی معلولیت آنان را ناگزیر می‌کند، لذا طرح ساخت مرکز بازتوانی و آب‌درمانی بیماران هموفیلی استان به دلیل نداشتن زمین تاکنون اجرایی نشده است.

بیمه سلامت در تعداد داروی تجویز شده مداخله می کند

امانی با بیان اینکه شعار محوری هفته حمایت از بیماران هموفیلی «درمان جامع و رفاه اجتماعی است» به بیان دو مشکل اساسی و مهم بیماران هموفیلی استان مرکزی پرداخت و افزود: مداخله غیر کارشناسی سازمان بیمه سلامت در تعداد داروی تجویزشده توسط پزشک درمانگر بیماران و معتمد وزارت محترم بهداشت که دولت علیرغم مشکلات عدیده داروها را تأمین می‌کند یکی از مشکلات است.

وی ادامه داد: پزشک درمانگر بیماران بر اساس معاینه بیمار و همچنین در اختیار داشتن سابقه وی در نوع و شدت بیماری، نوع خونریزی و وزن بیمار، دوز مصرفی دارو را در هر خونریزی فعال محاسبه و تجویز می‌نماید و از سوی دیگر بیمه سلامت به دلایلی ازجمله کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از مصرف بی‌رویه دارو با مداخله غیر کارشناسی، تعداد داروی تجویزشده توسط پزشک را تائید نمی‌کنند که متأسفانه این‌گونه مداخلات غیر کارشناسی آسیب‌های جبران‌ناپذیری در درمان بیمار ایجاد می‌کند که معلولیت و کاهش کیفیت زندگی بیماران و نهایتاً تحمیل هزینه‌های بیشتر در درمان را ناگزیر می‌کند.

مسئول کانون هموفیلی استان مرکزی برای کاهش هزینه‌های دارو و درمان بیماران به‌جای مداخلات غیر کارشناسی درمان پروفیلاکسی را به‌عنوان روشی علمی و هوشمندانه که وزارت بهداشت جهت جلوگیری از معلولیت کودکان زیر ۱۵ سال انجام داده است پیشنهاد داد و گفت: در این روش بیمار به‌صورت مداوم و قبل از خونریزی دوز تعیین‌شده‌ای از دارو را مصرف می‌کند، این روش منجر به بالا ماندن سطح پروتئین‌های انعقادی در فرد هموفیلی شده و از بسیاری از خونریزی‌های احتمالی در او ممانعت می‌کند. کاهش خونریزی در مفاصل بیمار، سن معلولیت او را تا حد زیادی به تعویق می‌اندازد. این نتیجه علاوه بر ارتقا کیفیت زندگی بیمار، هزینه‌های تحمیلی به دولت برای درمان معلولیت را نیز می‌کاهد.

کیفیت زندگی و کاهش هزینه ی درمان بیماران هموفیلی در گرو تأمین شغل

امانی با بیان اینکه تأمین شغل درخور بیماران و متناسب با نیروی جسمی آن‌ها کاهش هزینه درمان و ارتقا کیفیت زندگی بیماران را به همراه خواهد داشت گفت: بسیاری از بیماران به دلیل بیماری و محدودیت‌های ناشی از آن از تحصیلات عالیه برخوردار نمی‌باشند و لذا ناگزیر به انجام شغل‌های پرخطر برای تأمین مایحتاج زندگی خود هستند، مصرف بالای دارو و خونریزی‌های مفصلی مکرر در آن‌ها به دلیل داشتن شغل‌های پرخطر و توان جسمی پایین است.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران کارگر برای روزانه به‌طور متوسط ۷۰ هزار تومان حقوق، هزینه‌های روزانه درمان بالغ‌بر ۸ میلیون تومان بر دولت تحمیل می‌نمایند، این هزینه‌های هنگفت در حالی است که بیمار نیز در شرایط جسمی نابسامانی قرار دارد و با مشکلات خانوادگی بسیاری روبرو می‌شود لذا ارتقا کیفیت زندگی بیماران و کاهش هزینه‌های درمان تنها از طریق تأمین شغل مناسب و درخور توان جسمی بیمار میسر خواهد شد.

مسئول کانون هموفیلی استان مرکزی با تأکید بر اینکه نداشتن بیمه و بازنشستگی و نبود شغل و عدم درآمد بیماران در وضعیت روحی بیماران تأثیر منفی دارد افزود: این مسئله درمان بیماران را دچار مشکل نموده که به‌ناچار تعداد زیادی از آن‌ها برای تأمین هزینه‌های زندگی، شغل‌های پرخطر و آسیب‌پذیر مانند کارگری را انتخاب می‌کنند که این خود عامل مهمی در آسیب‌های جدی به مفاصل و عضلات آن‌هاست که ادامه این شرایط چیزی به‌جز معلولیت نخواهد بود و با توجه به نداشتن بیمه و ازکارافتادگی شرایط را سخت و سخت‌تر خواهد کرد، جدا از آسیب‌های معلولیت و بار مالی بسیار آن آسیب‌های اجتماعی نظیر از هم پاشیدن خانواده، فقر و ... اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اشتغال بیماران هموفیلی به شغل‌هایی آسیب‌پذیر در این شرایط متأسفانه هیچ کمکی از هیچ ارگانی به بیماران هموفیلی استان مرکزی انجام‌نشده است.

امانی به موضوع مشارکت‌های مردمی در حمایت از درمان بیماران هموفیلی اشاره کرد گفت: با یاری خداوند و کمک‌های جمع‌آوری‌شده از خیرین گران‌قدر و مردم عزیزمان در سال ۹۹ مبلغ ۱۳۸ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب هزینه‌های درمان، بسته‌های غذایی و معیشتی و بسته‌های بهداشتی به بیماران نیازمند به‌ویژه بیماران آسیب‌دیده از کرونا اهدا گردید.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: درمان بیماران هموفیلی بیماران هموفیلی کیفیت زندگی بیمار ارتقا کیفیت زندگی استان مرکزی بیمار هموفیلی روز هموفیلی کاهش هزینه ها غیر کارشناسی کاهش هزینه درمان بیمار خونریزی ها تأمین شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود

ملیحه محمدیان معاون سیاست‌ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کسر از حقوق دانشگاه فرهنگیان و اعمال مقرری بر حقوق اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نهادهای کشور است که امر مهم تربیت و جامعه پذیر کردن نسل آینده را بر عهده دارد. توجه به آن به معنای مورد توجه قرار دادن امنیت ملی و پیشرفت کشور است؛ اما متاسفانه اکنون دچار کوچک انگاری شده است.

بیشتر بخوانید: کسر مقرری ماه اول دانشجومعلمان قانونی یا غیرقانونی؟ / دانشجومعلمان: آموزش و پرورش پاسخ ندهد، به دیوان شکایت می‌کنیم

وی با بیان اینکه اینکه نباید به هزینه‌های آموزش و پرورش با دید هزینه‌های مصرفی نگریسته شود، در حالی که همانند سرمایه گذاری است، گفت: اگر دولت توجه بیشتری به سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشد؛ درصد بیشتری از بودجه کشور را صرف آموزش و پرورش خواهد کرد. البته موضوع بودجه و کمبود آن، بحث تکراری سال‌های متوالی این وزارتخانه است که انگار نه تنها حل نخواهد شد بلکه هر سال چالش‌های بیشتری ایجاد خواهد کرد.

آموزش‌وپرورش بودجه برای تحول‌آفرینی ندارد

محمدیان با اشاره به اینکه با وجود رشد حدود ۱۷ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ اما سقف و توزیع اعتبارات آن به گونه‌ای است که این وزارتخانه را نه تنها از قید مشکلات همیشگی و روزمرگی اش خارج نمی‌کند؛ بلکه سهم آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ از منابع عمومی دولت ۹/۸۳ درصد در نظر گرفته شده، گفت: در حالی که سال گذشته ۱۰/۵۷ درصد بوده است. بنابراین بیش از پیش در همان چالش‌های روزمره خواهد ماند و توان لازم برای اقدامات تحولی را ندارد. در صورتی که قرار بود سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه عمومی به ۱۵ درصد نزدیک شود؛ اما حالا باید دغدغه کم تر نشدن آن را داشت.

این دانشجو معلم مطرح کرد: براساس بند الحاقی ۴ ماده ۹۱ لایحه توسعه هفتم، سازمان برنامه و بودجه باید سالانه سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور را به گونه ای تنظیم کند که سهم اعتبارات غیر پرسنلی آموزش و پرورش تا پایان برنامه حداقل ۳۵ درصد از کل هزینه‌های آموزش و پرورش باشد؛ اما انگار اکنون وزارت آموزش و پرورش بتواند حقوق پرسنل خود را پرداخت کند؛ هنر کرده است. حتی بیم آن می‌رود کسری بودجه بیش از گذشته از جیب دانشجومعلمان تأمین شود.

وی با بیان اینکه کاهش بودجه آموزش و پرورش در حالی است که بودجه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به طور نامتعارف و تبعیض آمیزی افزایش پیدا کرده است، گفت: در حالی که این وزارتخانه باکسری همیشگی خود قطعا سال مالی سختی را در پیش خواهد داشت و چالش‌هایی برای نظام آموزش و پرورش در سال پیش‌رو ایجاد خواهد شد که توان مدیریت تحولی و حل چالش‌های اساسی تعلیم و تربیت کشور را از وزارتخانه آموزش و پرورش خواهد گرفت.

محمدیان مشکلات ناشی از کمبود بودجه آموزش و پرورش را اینگونه بر شمرد، گفت: از جمله این مشکلات می‌توان به عدم برآورد دقیق حقوق و دستمزد و مطالبات فرهنگیان، عدم پوشش کامل هزینه های دانشگاه فرهنگیان، عدم تأمین متناسب هزینه های چاپ کتب درسی و عدم تأمین متناسب بودجه ساخت و تجهیز مدارس اشاره کرد.

پیش‌بینی ۳.۳ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های دانشگاه فرهنگیان

این فعال دانشجویی ادامه داد: تعیین بودجه سال ١٤٠٣؛ نخستین سال از اجرای برنامه هفتم توسعه است، بنابراین اهمیتی ویژه دارد و توقع آن است که برنامه ریزی مالی کشور را به سمتی سوق دهد که به تناسب سال اول اجرای برنامه، به اهداف تعیین شده دست یابد. در حوزه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه به پنج هدف ارتقای سرمایه انسانی، تأمین کیفیت و عدالت آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل، اصلاح نظام مدیریتی و تثبیت آموزش و پرورش اشاره شده است که طبق این اهداف احکامی به تصویب رسید اما در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعتنای کاملی به تکالیف آمده در برنامه توسعه هفتم نشده است.

وی با تصریح بر اینکه این چالش‌ها به صورت جدی گریبان گیر مرکز ثقل نظام آموزشی کشور یعنی دانشگاه فرهنگیان خواهد شد، گفت: بودجه دانشگاه فرهنگیان در لایحه ۱۴۰۳ در مجموع به میزان ۳۰.۷۰ درصد افزایش داشته و از ۴.۲ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۲ به ۵.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین حدود ۶۳ درصد بودجه دانشگاه فرهنگیان از محل در آمد اختصاصی که کسر از حقوق معلمان است تامین می‌شود؛ با وجود پیش بینی ۳.۳ هزار میلیارد تومانی برای بودجه هزینه ای دانشگاه فرهنگیان توسط این دانشگاه اما بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده برای این دانشگاه ۱.۶ هزار میلیارد تومان است.

محمدیان اضافه کرد: افزایش بودجه آموزش و پرورش به نسبت افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارکنان در سال ۱۴۰۳ متناسب به نظر می‌رسد؛ ولی با توجه به پیش بینی جذب و استخدام هیئت علمی جدید و نسبت دانشجو به هیئت علمی در این دانشگاه در کنار افزایش بیش از ۴۰ درصدی هزینه های غذا، تجهیزات و دیگر ملزومات؛ این دانشگاه را بیشتر از سال گذشته با بحران مالی مواجه خواهد کرد.

حذف مصوبه کاهش کسورات دانشجومعلمان از سقف ۴۵درصد به ۲۸درصد

معاون سیاست‌ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: با وجود رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و ابلاغ بخش نامه، دانشگاه فرهنگیان بر حذف کسریات ناعادلانه و غیرقانونی حقوق دانشجومعلمان اصرار دارد. در این راستا نیز می‌توان گفت که ابلاغیه کاهش درصد کسورات دانشجو معلم از سقف ۴۵ درصد به ۲۸ درصد بعد از مدتی به دلایل نامعلوم حذف شد. حال این سوال مطرح می‌شود که چه مصلحتی بالاتر از اجرای عدالت و حذف کسریات ناعادلانه وغیرقانونی است که باعث می‌شود این بخشنامه اینچنین حذف شود؟

وی اضافه کرد: شاید اساسا مسئله کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان با بخشنامه حل شدنی نباشد و باید آن را در سند بودجه ای حل و فصل کرد که بیش از ۶۰ درصد بودجه دانشگاه فرهنگیان را از طریق محل درآمدهای اختصاصی کسر از حقوق قرار می‌دهد و این سوال ایجاد می‌شود که با این وجود چطور می‌شود ۴۵ درصد کسریات را به ۲۸ درصد کاهش داد و اصلا این فاصله ایجاد شده با چه اعتباری پر خواهد شد؟ در نتیجه تصویب بودجه با افزایش ۲۵.۵ درصدی درآمدهای اختصاصی عملاً به معنای اشتباه دربرآورد اعتبارات دانشگاه فرهنگیان و کسری شدید بودجه در سال پیش رو خواهد بود.

محمدیان مطرح کرد: با توجه به تصمیماتی که این روزها مشاهده می‌شود از نادیده گرفتن رای دیوان عدالت اداری مبتنی بر ابطال کسریات ناعادلانه تا اعمال مقرری بر حقوق دانشجو معلمان که طبق ماده ۱۰۰، ۷۱، ۷۲ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ قانون استخدام کشوری خلاف قانون بود و بی اعتنایی به احکام برنامه توسعه هفتم، به نظر می‌رسد دیگر نه قانون و نه برنامه های توسعه ضمانتی برای تغییر و تحول نخواهد بود.

کسر از حقوق دانشجومعلمان منبع اصلی درآمد دانشگاه فرهنگیان

این دانشجو معلم با بیان اینکه ۶۳ درصد بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از محل کسر از حقوق دانشجو معلمان تأمین خواهد شد، ادامه داد: شاید موضوع کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان با بخشنامه حل شدنی نباشد و باید دیوارن عدالت اداری به آن وارد شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228956 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود