Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل کاووسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ذکر آمار این آسیب‌ها به سبب معذوریت حقوقی و ممنوعیت‌ اداری خودداری کرد اما گفت که: خودکشی و فرار از منزل به ترتیب در رده دوم و سوم آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان و دختران در گنبدکاووس قرار دارد.

وی اضافه کرد: بیشتر خدمات اورژانس اجتماعی گنبدکاووس باتوجه به افزایش خشونت‌های خانوادگی به افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان در معرض آسیب یا آسیب دیده که اقدام به خودکشی کردند یا قصد خودکشی دارند و دختران فراری ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاووس اضافه کرد: صحبت‌های مشاوران و مددکاران مرکز اورژانس اجتماعی گنبدکاووس با افراد آسیب‌دیده نشان می‌دهد مهمترین علل رواج خشونت‌های خانوادگی، نبود آموزش‌های مهارت‌های زندگی، استفاده نادرست از فضای مجازی و افزایش راه‌های ارتباطی تعریف نشده که نتیجه آن خیانت است، مصرف موادمخدر صنعتی توهم زا و فشارهای اقتصادی است.

وی با یادآوری بررسی ۷۱۳ مورد پرونده طلاق توافقی ارسالی از سوی محاکم قضایی گنبدکاووس توسط مراکز مشاوره اورژانس اجتماعی این شهرستان درسال گذشته، گفت: در سه ماهه نخست امسال هم ۹۷ پرونده طلاق توافقی مورد بررسی قرار گرفت که در بررسی این پرونده ها با توجه به شدت اختلاف خانوادگی بین زوجین، نتیجه بیشتر این پرونده‌ها به صدور گواهی عدم سازش ختم می‌شود.

این مقام مسوول، خدمات اورژانس اجتماعی گنبدکاووس را در چهار بخش اصلی مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم سیار و پایگاه خدمات اجتماعی دانست و گفت: باتوجه به خدمات تخصصی و شبانه روزی اورژانس اجتماعی، هم اکنون ۲۱ نفر روانشناس، مشاور و مددکار در این مرکز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بیشتر برنامه‌های این مرکز پیش قضایی و پیش انتظامی است به این معنی که با مداخله تاثیرگذار مانع رسیدن پرونده موارد آسیب به حوزه انتظامی و قضایی شویم در کنار آن برای افزایش تاب آوری نسبت به آسیب‌ها با ارائه مشاوره بویژه در مناطق و کانون‌های آسیب تلاش کنیم.

کاووس افزود: هم اینک در محله‌های "سیدآباد و بدلجه و اسلام آباد" گنبدکاووس پایگاه خدمات اجتماعی بهزستی مستقر است و راه اندازی پایگاه اجتماعی در محله‌های چای بویین و مدرسی نیز در دستور کار قرار دارد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، دومین شهرستان بزرگ استان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان آسیب ها سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان آسیب ها سازمان بهزیستی کشور گنبدکاووس گلستان آسیب ها سازمان بهزیستی کشور اجتماعی گنبدکاووس اورژانس اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی