Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون رحمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴۳ نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان درگیر ابتلا به ویروس کرونا هستند که از این تعداد آزمایش ۹۵ نفر قطعی و ۴۸ نفر مشکوک به ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: با گذشت ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا، کارکنان فعال در بخش‌های عفونی و کرونایی استان خسته شده‌اند و این موضوع در نحوه خدمات‌رسانی نیز می تواند اثرگذار باشد پس بهترین کار برای جلوگیری از خستگی کادر درمانی رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله ماسک زدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی تصریح کرد: کارکنان بخش‌های ویژه کرونا ماه‌ها است که بی‌وقفه فعال هستند و چون فعالیت در این بخش مستلزم برخورداری از تخصص و تجربه لازم است، نمی‌توان از پرسنل دیگر  بخش‌ها در بخش عفونی استفاده کرد، از همین رو نیاز به نیروهای کمکی متخصص همین حوزه وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: پرداخت کارانه، اعطای مرخصی تشویقی، برخورداری از خدمات رفاهی تفریحی سایر نهادها، چاپ تمبر یادبود برای کادر درمان و برخورداری فرزندان این پرسنل از تخفیف‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در روحیه بخشی و رفع خستگی پرسنل موثر واقع شود.

رحمانی، با تاکید بر خودداری مردم از ترددهای غیرضرور در مراکز درمانی استان، اظهار داشت: بیمارانی که جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده است، نیازی نیست برای اطمینان بیشتر به مطب‌ها و مراکز درمانی متعدد مراجعه کنند چرا که در این ترددها امکان انتشار ویروس در بین مردم و پرسنل وجود دارد.

وی، رعایت فاصله ۲ متری، استفاده همگانی از ماسک و دوری از حضور در تجمعات را سه اقدام ضروری در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دانست و خاطر نشان کرد: اگر همه مردم استان نسبت به رعایت این سه اصل اهتمام جدی به کار گیرند، از هفته‌های آینده شاهد کاهش محسوس تعداد بیماران بستری و سرپایی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که باعث بروز بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد