Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@20:06:39 GMT

کشاورزان، مراقب سرقت محصولات خود باشند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۵۷۶۹

کشاورزان، مراقب سرقت محصولات خود باشند

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان بر لزوم توجه بیشتر کشاورزان، صاحبان کارخانجات و انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی در رعایت هشدارهای پیشگیری از سرقت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " مجید رسول زاده فرساد" در تشریح این خبر گفت: با توجه به در پیش رو بودن فصل برداشت برنج در استان، پلیس با اجرای طرح‌های مختلف به طور جدی، آموزش و پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی را در دستور کارخود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه لازم است کشاورزان از نگهداری ساقه‌های برنج در شالیزارها خودداری کرده و سریعا محصول خود را به انبارهای امن انتقال دهند افزود: تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس با همکاری بسیج ضمن پوشش مناطق روستایی جهت پیشگیری از وقوع سرقت محصولات کشاورزی ورود کرده‌اند.

سرهنگ رسول زاده در ادامه ضمن اشاره به نقش مشارکت و همکاری کشاورزان با پلیس جهت پیشگیری از سرقت محصولات، بر لزوم مراقبت و استفاده از افراد معتمد و واجد شرایط در کارخانجات و محل دپوی برنج تاکید کرد و افزود: تقویت موانع فیزیکی انبارهای نگهداری برنج، استفاده از دوربین‌های مداربسته، اتصال کارخانجات برنجکوبی به سامانه مرکز هشدار الکترونیک"مها" و استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها به منظور جلوگیری از سرقت برنج نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی دارد.

وی همچنین با اشاره به افزایش دمای هوا در فصل برداشت برنج از کشاورزان خواست از برپایی آتش در شالیزارها خودداری کرده و نظارت بیشتری بر محدوده کشاورزی خود داشته باشند.

سرهنگ رسول زاده با اشاره به ماده 20 قانون هوای پاک، آتش زدن کاه و کلش و سوزاندن بقایای گیاهی زمین‌های زراعی پس از برداشت محصول را از مصادیق اعمال مجرمانه بیان‌داشت و خاطرنشان کرد: طبق این قانون برای فرد متخلف جزای نقدی درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از مردم خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک و تردد افراد ناشناس در محل‌های نگهداری محصولات کشاورزی بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های 110، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزان هشدار پلیس محصولات کشاورزی پیشگیری از سرقت سرقت محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است