Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@10:22:44 GMT

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۵۸۷۰

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران

 با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نوار شمالی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، همچنین در ساعات بعد از ظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس شمالی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد رشد ابر گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در نوار شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری لرستان و غرب اصفهان بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکشنبه و دوشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر برای سواحل دریای خزر، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

بعد از ظهر سه شنبه برای نوار شمالی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

طی دو روز آینده بارش در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

طی سه روز آینده در نیمه شرقی به ویژه در شرق کشور وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در سه روز آینده شرق دریای عمان و طی روز دوشنبه مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.  

 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان هواشناسی پارسی خبر وزش باد رگبار باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان

آفتاب‌‌نیوز :

بهروز مرادپور روز شنبه در این خصوص در گفتگو با خبرنگاران گفت: این سامانه از بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه و احتمال خیزش گردوخاک در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: رگبار باران و رعدوبرق در تمام نقاط برای روز دوشنبه و بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط این استان برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور بیان کرد: غزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی به احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیر‌های کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیۀ رودخانه‌های لرستان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی جدید در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری دارد و وقوع مخاطرات در محدودۀ هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • بارش بهاری و وقوع طوفان‌های لحظه‌ای همراه با صاعقه آسمان اصفهان را در بر می‌گیرد
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران