Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بانوی شاهرودی با دوخت ماسک سعی می‌کند تا مانند بسیاری از هم‌وطنان خود همچنان در میدان جهاد و مبارزه با ویروس منحوس نقش‌آفرینی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در سمنان، شور و اشتیاق برای مشارکت در رزمایشی به نام «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در بسیاری از زنان و مردان این مرزوبوم که کاری از دستشان برمی‌آید برای خدمت به مردمی که از یک ویروس به نام «کرونا» آسیب دیده‌اند؛ ایجاد شده است و در حقیقت باید این شور و اشتیاق را لبیک به فرمان رهبری پس از شنیدن سخنان معظم له در روز نیمه شعبان امسال دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این افراد بانو خدیجه جلالی اهل شاهرود است که هنرش را برای کمک به مردم شهرش به خدمت گرفته است تا بتواند نقشی هر چند کم و کوچک در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه داشته باشد.

وی می‌گوید: پس از شنیدن سخنان رهبر معظم انقلاب با توجه به اینکه بنده یک خیاط هستم؛ تصمیم به دوخت و تهیه ماسک گرفتم و تمام ماسک‌هایی که تاکنون دوخته‌ام را به‌صورت رایگان بین مردم توزیع کرده‌ام.

کرونا در حال پیشرفت است / یک ماسک پارچه‌ای دولایه هم کفایت می‌کندبرای ‌مجالس محرم ‌منتظر اعلام ‌ستاد ملی مبارزه با ‌کرونا ‌هستیم‌ / 100 میلیون ماسک برای حفظ سلامت عزاداران ‌نیاز داریمبازگشت محدودیت‌های کرونایی در اتریش/ استفاده از ماسک اجباری شد

بانو جلالی می‌گوید: خوشحالم که توانسته‌ام سهمی در مشارکت در رزمایش کمک مؤمنانه داشته باشم و این کار را با افتخار انجام می‌دهم.

این بانوی هنرمند شاهرودی که به تعبیری از هر انگشتش هنری می‌بارد می‌گوید: من تمام هنرهایی که فراگرفته‌ام -از شیرینی‌پزی گرفته تا خیاطی، خشک‌کردن میوه، معرق با شاخه گندم، چرم‌دوزی، مروارید بافی و آشپزی- را در داخل خانه با امکانات ساده و موجود در خانه انجام می‌دهم.

بانو جلالی که به حقیقت فعل «خواستن، توانستن است» را صرف کرده است اضافه می‌کند: بنده دارای چهار فرزند هستم و با توجه به نارضایتی همسرم از کار در بیرون از خانه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایش توانستم هنرهای مختلف در زمینه‌های که بدان‌ها علاقه‌مند بودم را فرا گیرم و بتوانم از این طریق درآمدی کسب کنم.

وی که متولد سال 1354 است عنوان می‌کند: از سال 70 در کلاس‌های خیاطی شرکت کردم و پس از سال‌ها کار و تلاش و تجربه‌آموزی از سال 89 به آموزش خیاطی در پایگاه بسیج محل زندگی‌ام در شاهرود مشغول هستم.

بانو جلالی که یکی از هزاران بانوانی است که کار در حوزه مشاغل خانگی را چندین سال است آغاز کرده است؛ تنها خواسته‌اش از مسئولان این است که حامی شاغلان در این حوزه باشند و با اعطای تسهیلات کم‌بهره و فراهم کردن بسترهای فروش تولیدات این‌گونه مشاغل خانگی به کسب‌وکار شاغلان آن رونق بخشند تا با انگیزه‌ای بیشتر کار کنند.

وی می‌گوید: خشک‌کردن میوه از دیگر کارهایی است که در خانه انجام می‌دهم و البته این کار را در فصل زمستان انجام می‌دهم و با توجه به اینکه دستگاه میوه خشک‌کن ندارم با استفاده از بخاری میوه‌ها را خشک می‌کنم.

بانو جلالی می‌گوید: خیاطی را با یک چرخ‌خیاطی ساده و کار معرق را نیز با استفاده از ساقه‌های گندم انجام می‌دهم.

وی بهترین دستاورد کارش را تقدیم 2 تابلوی معرق با شاخه گندم به حرم امام رضا (ع) و بارگاه ملکوتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) عنوان می‌کند.

این بانوی هنرمند می‌گوید: همه‌ساله در اردوهای جهادی به‌صورت داوطلبانه شرکت می‌کنم و تمام هنرهایی که آموخته‌ام را در حد توان و بضاعت خود به افراد علاقه‌مند ساکن در مناطق محروم به‌صورت رایگان آموزش می‌دهم.

کم نیستند مردان و زنانی همچون بانو جلالی که در انجام کارهای خیر و خداپسندانه همواره پیشگام و پیش‌قدم هستند و باید گفت خدمت کردن به خلق و دستگیری از نیازمندان نیاز داشتن سرمایه و امکانات آن‌چنانی نیست و می‌توان همچون این بانو بود که هر آنچه آموخته است را بدون هیچ چشم‌داشتی به میدان آورده است تا سهمی کوچک در خدمت‌رسانی به خلق داشته باشد.

گزارش از زکیه زکی

انتهای پیام/363/ ع

R41366/P/S6,64/CT1 بیشتر بخوانید... زنانی به استواری الوند؛ از دوخت ماسک تا حمایت از بیماران کرونایی عملکرد خواهران بسیجی دامغان تجلی نوع دوستی| از دوخت ماسک تا اهدا خون یاری طلاب خوزستانی به مردم؛ از ضدعفونی تا دوخت ماسک توسط طلاب خواهر + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... زنانی به استواری الوند؛ از دوخت ماسک تا حمایت از بیماران کرونایی عملکرد خواهران بسیجی دامغان تجلی نوع دوستی| از دوخت ماسک تا اهدا خون یاری طلاب خوزستانی به مردم؛ از ضدعفونی تا دوخت ماسک توسط طلاب خواهر + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ۳ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" ۴ گل‌محمدی: هر چقدر از بازیکنانم تعریف کنم کم است، آنها از جان مایه گذاشتند/ در شهر اولین‌ها رکوردشکنی کردیم ۵ متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در استان‌ها چکار کنند؟ ۶ فرصت ۶ ماهه وزارت کشور به متصرفان اراضی ساحلی / تمامی اسناد ‌ویلاها در حریم ۶۰ متری سواحل ‌ابطال می‌شود‌ ۷ تارتار: در جنگی نابرابر به پرسپولیس باختیم/ شرمنده هواداران شدیم ۸ حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند مهمترین اخبار استانها خبر خوش حریرچی برای پرستارانی که در اوج کرونا به‌کارگیری شدند/ به مرور همه را استخدام می‌کنیم+ فیلم اختصاصی| طرح مجلس برای افزایش اختیارات قانونی دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم گزارش|‌تیغ تیز مشکلات بر گلوی چاقوسازان / چرا صنعت چاقوسازی ‌مورد حمایت هیچ ارگانی نیست؟ مهمترین اخبار تسنیم باقری: راهزنی هوایی آمریکا تهدیدی جدی برای امنیت هوانوردی جهانی است اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم کارت اعتباری سهام عدالت به‌زودی ارائه می‌شود اندر حکایت جان گرفتن دوباره واگذاری‌های دولت در قالب رد دیون درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوخت ماسک انجام می دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • هفته گرافیک افتتاح شد