Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:51:41 GMT

وضعیت مطلوب بزرگترین جنگل دست کاشت ایران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۵۹۵۶

وضعیت مطلوب بزرگترین جنگل دست کاشت ایران

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: مجموعه جنگل قائم(عج) شهر کرمان به‌عنوان بزرگترین جنگل دست کاشت ایران، از سالیان گذشته با همت و دغدغه شهروندان و شهرداری در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

به گزارش جماران، ایمان سیف‌الهی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت حفاظت از فضای سبز مجموعه شهرداری برای شهر کرمان و قرارگیری موقعیت بی‌نظیر آن در دامنه‌ کوه صاحب‌الزمان (عج)، افزود: جنگل قائم (عج) میراثی از گذشتگان است که برای ما به‌جا مانده و باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پاک‌سازی پردیسان قائم (عج) از علف‌های هرز، بوته و خار و خاشاک خبر داد و اظهار داشت: این اقدام توسط نیروهای خدمات شهری مناطق پنج‌گانه و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، جمعه سوم مردادماه انجام گرفت.

تلاش در پیشگیری از آتش‌سوزی فضای سبز کرمان 

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان مساحت پردیسان قائم (عج) را ۲۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به گستردگی این جنگل و احتمال آتش‌سوزی، پاک‌سازی آن از مواد مستعد آتش‌سوزی از جمله برگ، بوته و شاخه‌های خشک در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام چندین‌مرتبه در طول سال انجام می‌شود، ادامه داد: برگ‌ها و سایر ضایعات گیاهی پس از جمع‌آوری، با کودهای معدنی و شیمیایی، فرآوری و غنی‌سازی و به  خاک‌برگ و کود تبدیل می‌شود و جهت تقویت خاک، مجدد به فضای سبز باز می‌گردد.

سیف‌الهی آب‌رسانی بهتر به درختان را از دیگر مزیت‌های پاک‌سازی جنگل قائم کرمان از برگ خشک، بوته و خار و خاشاک عنوان کرد.

مشکل آب‌رسانی به جنگل قائم رفع می‌شود

وی در خصوص آبیاری جنگل قائم (عج) نیز گفت: اجرای چهار خط لوله برای آبیاری جنگل قائم (عج) در دستور کار است که با انتقال این خطوط تا آخر امسال، مشکل آب‌رسانی به پردیسان قائم (عج) تا حدودی برطرف می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان تأکید کرد: از شهروندان کرمانی تقاضا داریم که از ریختن زباله و آتش‌افروزی در جنگل قائم (عج) خودداری کنند.

مجموعه پردیسان قائم (عج) که در سال ۱۳۴۳ شکل گرفته، به‌عنوان بزرگ‎ترین جنگل دست‌کاشت ایران و یکی از تفرجگاه‌های مورد علاقه مردم محسوب می‌شود که فضای سبز این مجموعه و فرایند حفاظت از آن همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های دوستداران محیط زیست و شهروندان کرمانی بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جنگل قائم کرمان جنگل قائم جنگل کرمان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهری شهرداری کرمان پردیسان قائم خدمات شهری جنگل قائم فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب تالابهای نقده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با اشاره به وضعیت مطلوب تالابهای این شهرستان گفت: هم اکنون تالابهای شهرستان نقده به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شدند و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

اکبر قائمی افزود: امسال سه میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالابهای سولدوز، دورگه‌سنگی، گرده قیط و ممیند این شهرستان هم در حال انجام است.

قائمی، ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالابها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی امسال در تالابهای این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

وی، با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده است، افزود: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهرستان نقده با ۱۷ تالاب فصلی و دایمی بیشترین تعداد تالابهای آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده که با این ظرفیت، در طول سال میزبان هزاران قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر بوده که این امر چهره ای زیبا را برای این خطه از کشور ایجاد کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر