Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:51:09 GMT

دلیل افزایش ابتلا و مرگ ومیر جوانان در اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۶۰۳۵

ساعت 24-ویروس کرونا هنوز برای بشر ناشناخته است و هر روز ابعاد، علائم و رفتار جدیدی از این ویروس کشف می‌شود. بعد از گذشت ۵ ماه هنوز میزان زیادی از شناخت ما از این ویروس بر پایه حدس و گمان است و تلاش می‌شود تا حقیقت این ویروس کشف شود. در همین رابطه برخی ممکن است دلیل تغییر رفتار ویروس در موج دوم کرونا را افزایش قدرت انتقال ویروس بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با وجود این، متخصصان معتقد اند که  قدرت انتقال بیماری فاکتورهای مختلفی دارد و نمی‌توان آن را تنها به خود ویروس نسبت داد و رفتارهای اجتماعی هستند که سلامت جامعه را می‌سازند.


«میزان رعایت بهداشت توسط افراد، تراکم جمعیت در خانه‌ها و محل کار و شرایط محیطی و رفتاری و... همه عواملی هستند که تعیین کننده میزان قدرت انتقال اند؛ یعنی در حالتی که افراد فاصله را رعایت می‌کنند، ماسک می‌زنند و جمعیت کمتری در یک فضا وجود دارد، طبیعتا قدرت انتقال کمتر می‌شود.»

این را دکتر فرشید رضایی، متخصص عفونی و کارشناس بیماریهای نوپدید در مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر به خبرآنلاین می‌گوید و ادامه می‌دهد: جوانان بیشتر فوت نمی‌کنند و این بیماری در جوانان کشنده‌تر نشده است و برای نتیجه گیری در این رابطه باید به آمار معتبر مراجعه کرد، جوانان جمعیت بیشتری نسبت به سالمندان و کودکان دارند و همین باعث شده تا میزان ابتلا و بیماری در این گروه بیشتر به چشم بیاید.

او ادامه می‌دهد: بیماری در ایران با آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد متفاوت نیست؛ یعنی بالای هفتاد تا هشتاد سال گروه آسیب‌پذیرتری هستند و بعد با کاهش سن، میزان خطری که متوجه افراد است، کمتر می‌شود؛ با این وجود بیماری در هر گروه سنی می‌تواند به حالت شدید بروز کند و موجب مرگ شود و صرف جوان یا کودک بودن از ابتلای شدید به بیماری جلوگیری نمی‌کند اما احتمال بروز چنین اتفاقی کمتر است.

منبع: خبر آنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قدرت انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور