Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@15:47:51 GMT

رشد ۲۵.۷ درصدی فروش شرکت ملی مس

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۶۲۰۸

رشد ۲۵.۷ درصدی فروش شرکت ملی مس

به گزارش اقتصادآنلاین، اردشیر سعدمحمدی با اشاره به‎ فروش دو هزار و 983 میلیارد تومانی شرکت مس در خردادماه گفت:  شرکت مس در سه ماهه نخست امسال در مجموع موفق به فروش بیش از شش هزار و 417 میلیارد تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از یک هزار و 314 میلیارد تومان بیشتر فروش داشته است.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که با این میزان فروش، فروش شرکت مس در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصدی داشته است، اضافه کرد: در کنار رشد فروش، فملی رشد 11 درصدی در سود خود را در سه ماهه نخست 99 محقق کرده است.

وی افزود: سود خالص شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره سه‌ ماهه منتهی به 31/03/99 افزایش 11 درصدی نسبت مدت مشابه در سال قبل داشت و به 34,781,869 میلیون ریال رسید. شرکت مس در مدت مشابه سال قبل 310 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی افزایش 11 درصدی سود سه ‌ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه قبل ناشی از رشد 29 درصدی درآمدهای عملیاتی و 507 درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌ها است.

پربیننده ترین روند صعودی قیمت طلا و دستیابی به رکورد تاریخی/ اونس طلا در یک قدمی ۱۹۰۰ دلار هزینه‌های آشکار و پنهان قطع برق در صنایع/ برای محدود کردن صنایع دیدگاه ملی را در نظر داشته باشیم 528میلیون تن ماده معدنی به ذخائر شرکت مس اضافه شد تلاش دومین شرکت معدنی جهان برای تبدیل حرارت معادن زیرزمینی به نیروی برق فعال‌سازی معادن غیرفعال مشکل اشتغالزایی را حل می‌کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت ملی مس ایران فملی سود خالص فروش شرکت مس قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت مس مدت مشابه سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی

در حالی که ما طی سال گذشته میلادی برای فروش نفت و گاز خود با تحریم مواجه بودیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارشش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می کند، از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد کشورمان خبر داد. ما در حالی این رشد اقتصادی را رقم زدیم که بسیاری از کشورهای دنیا سال خوبی را پشت سر نگذاشتند و رشد اقتصادی بالایی نداشتند. در این سال، اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشتند و عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد.

دولت سیزدهم برای تولید و فروش نفت و گاز کشور به سیاست های خاصی روی آورد. استفاده از تمام ظرفیت ها برای فروش منابع، افزایش تعاملات با کشورهای خریدار و استفاده از توان دانش بنیانی کشور از جمله سیاست هایی بود که به اجرا گذاشته شد. به زعم کارشناسان، این سیاست ها بود که در نهایت نتیجه داد و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شد.  به زعم بسیاری، رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود به دست آمد.

نظرات ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاددانان ایران و استاد دانشگاه را در ادامه در خصوص فروش نفت و گاز کشورمان در شرایط تحریمی در ادامه می خوانید. زنگنه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور طی سال گذشته میلادی که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشش به آن اشاره داشت، تصریح کرد: بخش نفت همواره یکی از حوزه های پیشران در اقتصاد کشور ما بوده است. به تبع این بخش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. تولید ثروت از حوزه نفت باعث شده است که بخش های دیگر نیز رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: این که در شرایط تحریم توانسته ایم میزان فروش نفت و گاز خود را به دوران غیرتحریمی نزدیک کنیم، اهمیت بالایی دارد. دیپلماسی فعالی که دولت به اجرا گذاشت، در موفقیت ما برای فروش نفت موثر بود. این دیپلماسی در نهایت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که تا حدی از سخت گیری هایش در تحریم ها بکاهد. تمام این مسائل، به افزایش فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فروش نفت و دسترسی به منابع مالی آن دو موضوع متفاوت هستند. ما در بخش فروش نفت موفقیت داشته ایم و توانسته ایم به طرق مختلف در شرایط تحریم نفت خود را به فروش برسانیم.

زنگنه در خصوص سیاست گذاری های دولت سیزدهم مبنی بر فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی خاطرنشان کرد: من این طور همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم. واقعیت این است که ما در گذشته تجربه موفقی در زمینه فروش نفت از طریق دستگاه ها و افراد نداشتیم. حالا با اعمال روش هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی موفقیت بیشتری در فروش نفت کسب کرده ایم.

این استاد اقتصاد در دانشگاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در زمینه فروش نفت و گاز انجام داده ایم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم، شرط لازم برای رشد اقتصادی کشور هستند. باید در بخش های دیگر نیز به همین ترتیب با دیپلماسی موفق به توسعه و رشد اقتصادی بریم. عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به نحوی بازارسازی برای فروش نفت ماست و باعث می شود به عنوان شریک تجاری برای کشور هدف مطرح شویم که این موضوع رشد اقتصادی و همچنین توسعه تجارت نفت خام را به همراه داشته است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ