Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان تعداد مبتلایان قطعی کروناویروس در بین اتباع افغان استان سمنان را 40 نفر اعلام کرد و گفت: در بین جمعیت 35 هزار نفری اتباع این استان تنها یک نفر در اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته است.

دکتر نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های انجام شده از اتباع در دوران شیوع کروناویروس اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی و خیرین و خصوصا خیرین اتباع در این مدت کمک‌های خوبی به اتباع نیازمند داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کمک بیش از 300 میلیون تومانی خیرین اتباع به اتباع نیازمند خبر داد و افزود: در این مدت کمک‌های زیادی در قالب اقلام غذایی، اقلام بهداشتی، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و...به اتباع این استان شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی در جریان شیوع کرونا به هر خانوار اتباع مستقر در این استان یک میلیون و 350 هزار تومان کمک نقدی کردند تصریح کرد: همچنین از طریق نهادها و مجامع فعال بین‌المللی به هر فرد از اتباع 100 هزار تومان کمک نقدی کردند.

وی با تقدیر از کمک سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به خاطر حمایت و مساعدت از اتباع این استان خاطرنشان کرد: در هفت-هشت سال اخیر در مجموع افزون بر 20 میلیارد تومان کمک به اتباع مستقر در شهرستان‌های مختلف این استان شده است که بخشی از این کمک‌ها صرف ساخت مدارس و برخی زیرساخت‌ها شده است.

سماکوش جمعیت اتباع بیگانه استان سمنان را براساس آخرین سرشماری‌ها افزون بر 35 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 16 هزار و 500 نفر از این اتباع دارای کارت آمایش هستند.

وی با اشاره به تعدد اتباع غیرمجاز خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات ساختاری سالانه تعداد زیادی اتباع خارجی به صورت غیرمجاز وارد کشور و از جمله استان سمنان می‌شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان تصریح کرد: به طور متوسط سالانه 10 هزار تبعه خارجی به صورت غیرمجاز وارد استان سمنان می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوصا کاهش احتمالی جمعیت اتباع استان در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: نخست اینکه اکثر قریب به اتفاق اتباع استان اتباع افغان هستند. دوم اینکه در دوران کرونا و به واسطه تعطیلی کسب و کار و شرایط اقتصادی، تعدادی از این افراد به دلیل کاهش درآمدهای مالی به کشور خود بازگشتند اما در مجموع کرونا باعث کاهش تعداد تبعه افغانی در کشور نشده است.

اتباع غیرمجاز طردشده از لب مرز دوباره برمی‌گردند

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی جمعیت بالای اتباع غیرمجاز گفت: متاسفانه به دلیل ضعف قوانین و برخی مشکلات ساختاری، هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی اتباع غیرمجاز هستیم. متاسفانه ضعف در قوانین و برخی مشکلات سبب شده که اتباع به راحی و از طریق قاچاقچیان و افراد سودجو وارزد کشور شوند.

وی با بیان اینکه قسمت عمده اتباع به صورت غیرمجاز و توسط قاچاقچیان و برای دستیابی به شرایط زندگی بهتر به سمت کشور ما روانه می شوند ادامه داد: گاهی اتباع از ایران به عنوان حد واسطی برای مهاجرت به اروپا استفاده می کنند.
غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به دستگیری برخی اتباع غیرمجاز و طرد آنها براساس قوانین کشور اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم که این اتباع طرد شده پیش از آنکه مامورانی که آنها را طرد کردند به استان برمی‌گردند. این اتباع گاهی بلافاصله از همان لب مرز دوباره از طریق افراد قاچاقچی از مرز عبور داده شده و به استان برمی‌گردند.
وی با اشاره به ضعف قوانین کشور در این بخش، بر ضرورت اصلاح قانون تابعیت در کشور تاکید و اضافه کرد: به عنوان مثال هیچ قانونی وجود ندارد که چنانکه فردی برای دومین و یا سومین بار به صورت غیرقانونی وارد کشور شد، با وی برخورد جدی‌تری شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با بیان اینکه اکثر کشورها در بحث تابعیت تنها پاسپورت را به رسمیت می‌شناسند ادامه داد: متاسفانه ما در ایران با تعدد کارت‌ها مواجه‌ایم. عده‌ای از اتباع دارای کارت آمایش هستند، عده‌ای دارای پاسپورت هستند، عده‌ای دارای برگه حمایت خانوار هستند، عده‌ای دارای گذرخانوادگی هستند و....لذا همین تعدد برگه‌های هویتی سبب شده که فرصتی برای استفاده سودجویان و ورود اتباع غیرمجاز فراهم شود.

سماکوش با اشاره به اجرایی شدن طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی از آغاز فرایند اجرای این مهم در استان سمنان خبر داد و گفت: فرم‌های مورد نیاز در سایت این اداره کل بارگذاری شده و اتباع می‌توانند پس از تکمیل آنها و طی فرآیند قانونی،مجوز تابعیت و در ادامه شناسنامه و برگه هویتی خود را دریافت کنند.
وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اینکه فرآیند صدور تابعیت چه زمانی به درازا می‌کشد گفت: متاسفانه اکثر قریب به اتفاق اتباع به دلایل گوناگون، دارای نقص در پرونده هستند و همین سبب می‌شود که صدور مجوزها به درازا بکشد اما چنانچه مدارک به موقع تحویل و پرونده تکمیل شود به نظر می‌رسد که طی یک بازه 6 ماهه مجوز لازم صادر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اتباع خارجی سمنان اتباع افغان اتباع غیرمجاز استان سمنان بین المللی برمی گردند کمک ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد