Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشنامه تسهیلات کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا از سوی معاونت مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی، به مدیران کل بهزیستی استان‌ها در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، از ابلاغ بخشنامه تسهیلات کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا  به مدیران کل بهزیستی استان‌ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این بخشنامه از تمامی مدیران کل استانی خواسته‌شده است تا شرایط و مهلت ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به قید فوریت به مستاجرین تحت پوشش بهزیستی در استان‌ها اطلاع داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی که مستاجرین واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا باشند، از ساعت ۱۰ روز شنبه ۴ مردادماه جاری تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مردادماه فرصت دارند تا با ارسال کد ملی خود به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

یزدان مهر گفت: شماره تلفن همراهی که پیامک از طریق آن ارسال می‌شود، می‌بایست به نام سرپرست خانوار ثبت شده باشد. همچنین زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات پس از تدوین دستورالعمل مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی www.Tem.mrud.ir و بخشنامه بعدی معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی اعلام خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به شرایط تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن نیز گفت: گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت (با اولویت ازدواج‌های جدیـد و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر)، مشـمولین تحت پوشـش کمیته امـداد امـام خمینی (ره)، سازمـان بهزیستی کشور و زنان سـرپرست خانوار هستند.

او افزود: متقاضیان می‌بایست شرایط مندرج در ماده ۱ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ازجمله داشـتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متأهل یا سـرپرست خانوار بودن و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا را نیز داشته باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مبلغ سقف این تسهیلات نیز گفت: سقف تسهیلات در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلان‌شهرها (شامل شهرهای بالای یک‌میلیون نفر ازجمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به نرخ شود این تسهیلات نیز گفت: نرخ سود تسهیلات، ۱۳ درصد است که با سررسـید یک‌ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌شود. همچنین در دوره قرارداد، صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت راه و شـهرسازی، اقسـاط ماهانه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی حـدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، ۳۰۰ میلیون ریالی حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و ۱۵۰ میلیون ریالی در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی تحت پوشش بهزیستی دریافت تسهیلات هزینه مسکن تسهیلات کمک ودیعه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کمک ودیعه مسکن میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان