Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: برای اولین بار در کشور در خراسان‌جنوبی ساخت مسکن شهری محرومان با پشتیبانی تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض اجرا می‌شود.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در سفر ۲۲ خرداد امسال «محمدباقر نوبخت» تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌‌ای فی‌مابین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خراسان‌جنوبی برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی جدید در مناطق کمتر برخوردار شهری استان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلنگ ساخت این واحد‌ها با حضور «نوبخت» در سال جاری به زمین زده شد، بیان داشت: برای اولین بار در کشور در خراسان‌جنوبی ساخت مسکن شهری محرومان با پشتیبانی تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض اجرا می‌شود.

ه ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، تبیین کرد: مدت زمان اجرای پروژه مسکن شهری محرومان تا پایان دولت یازدهم اعلام شده است.

آسمانی‌مقدم عنوان کرد: این واحد‌ها برای خانواده‌های فاقد مسکن مقاوم در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت شامل بیرجند، فردوس، قاین و طبس، واحد‌های مسکونی نامقاوم و در معرض خطر با اولویت بافت‌های فرسوده، بازنشستگان کم‌توان فاقد مسکن مناسب و خانواده‌های کم‌توان فاقد مسکن که دارای زمین شخصی هستند ساخته می‌شوند.

متقاضیان برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده باید به ادارات بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و پس از بررسی و تأئید در کمیته شهرستانی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند

 

وی با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده باید به ادارات بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و پس از بررسی و تأئید در کمیته شهرستانی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند، تبیین کرد: ساخت پنج هزار واحد مسکن شهری محرومان با ابلاغ تسهیلات و کمک‌های بلاعوض کلید خورد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی ادامه داد: پس از اخذ پروانه متقاضی باید ظرف مدت ۲۰ روز نسبت به پی‌کنی و اجرای فنداسیون و حداکثر ظرف مدت شش ماه از زمان عقد قرارداد نسبت به اجرای عملیات ساختمانی تا مرحله سفت‌کاری، نصب درب و پنجره و نما اقدام کنند.

آسمانی‌مقدم استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، دارای سابقه حداقل پنج سال سکونت مستمر در شهر مربوطه، دریافت نکردن زمین و تسهیلات ساخت مسکن از بنیاد مسکن، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی را از شرایط متقاضیان عنوان کرد.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت خبرگزاری فارس خراسان جنوبی مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی مسکن محرومان تسهیلات مسکن شهری خانواده فاقد مسکن بافت فرسوده تسهیلات قرض الحسنه مسکن شهری محرومان خراسان جنوبی میلیون تومان واحد مسکونی بنیاد مسکن کمک بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است