Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر احمد رئیسی در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت به ویژه شهید بزرگوار، شهید صانعی از پرسنل مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد، افزود: تصور می‌شد کرونا با آمدن فصل گرما از بین می‌رود اما متاسفانه اینگونه نشد و به یک بیماری مزمن و یک جنگ فرسایشی برای سنگربابان عرصه سلامت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر ،(س)شهرکرد با اشاره به اینکه پرستاران، پزشکان و دیگر پرسنلی که در قسمت پشتیبانی هستند در مبارزه با بیماری کرونا سربلند هستند، ادامه داد: پرسنل و کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری علی‌رغم اینکه خسته هستند، اما خستگی را خسته کرده‌اند.
وی عنوان کرد: وقتی وارد بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌شویم مشاهده می‌کنیم کادر بهداشت و درمان در لباس‌های حفاظتی که پوشیدن آن‌ها بسیار آزاردهنده است با افتخار وظیفه محوله به آن‌ها را انجام می‌دهند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.
رئیسی با بیان اینکه لحظه‌هایی که در بیمارستان‌های استان در حال وقوع است یادآور دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه بیماری کرونا یک بیماری بسیار بد است که عزیزان بسیاری را از ما گرفت و خانواده‌ها را داغدار کرد اما در این بین لحظات زیبایی چه در عرصه درمان، چه پیشگیری و چه کمک‌های مؤمنانه نیز رقم خورد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری علی‌رغم تمام خستگی‌ها همچنان تا زمانی که کرونا را شکست بدهیم در کنار مردم هستند.
وی تاکید کرد: بیمارستان هاجر، به عنوان یک مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی در حال فعالیت است، این مرکز با نزدیک به ۵۰۰ تخت بزرگ‌ترین بیمارستان استان است که خدمات متنوعی را به بیماران ارائه می‌دهد.
رئیسی با اشاره به اینکه خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان هاجر  کماکان به قوت خود باقی است، یادآور شد: این موارد در کنار خدمات به بیماران کرونا به قوت خود باقی است، با برنامه‌ریزی که انجام شده است، بخش‌هایی که به بیماران مشکوک به کووید_۱۹ خدمت‌رسانی می‌کنند با بخش‌هایی که بیماران عادی را پذیرش می‌کنند کاملا مجزا هستند.
رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد با بیان اینکه علی‌رغم بضاعت محدود بیمارستان و تنگناهای موجود تلاش شده به بهترین نحو ممکن خدمت‌رسانی به مردم انجام شود، گفت: بخش‌ها، راهروها، اتاق‌ها و... در بیمارستان هاجر (س) به بهترین نحو ممکن گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.
وی شرایط بیماری کرونا را نامطلوب عنوان کرد و گفت: بیمارانی که اندیکاسیون لازم بستری را دارند طی چند هفته اخیر بسیار افزایش یافته‌اند، در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان هاجر (س) بستری هستند نسبت به ایام عید نوروز به طور متوسط سه تا چهار درصد افزایش یافته و این رقم بسیار نگران کننده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و همه درمان‌هایی که استفاده می‌شود تاثیرات نسبی دارند، اگرچه همپای بهترین دانشگاه‌های کشور خدمات مطلوبی به بیماران ارائه می‌شود ولی متاسفانه باید گفت درمان‌ها قطعی نیست.
رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد اضافه کرد: ICU که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است در اکثر روزها مملو از بیمار است و اگرچه تعداد زیادی از بخش‌ها به این بیماران اختصاص داده شده است اما همین بخش‌ها نیز در اکثر روزها مملو از بیمار هستند و چه بسا با کمبود تخت نیز مواجه می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به مزمن شدن بیماری و شرایط حاکم بر کادر بهداشت و درمان، نگران وضعیت حاکم هستیم، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم از کادر بهداشت و درمان حمایت کنند، اگر ما مدافع سلامت هستیم و وظیفه خود را انجام می‌دهیم، مردم نیز حامی مدافعان سلامت باشند.
رئیسی تاکید کرد: حمایت مردم از کادر بهداشت و درمان این است که از حضور در تجمعات، مراسم‌های شادی و عزا دوری کنند، حتما از ماسک استفاده کرده و بهداشت را رعایت کنند تا به زودی بر این بیماری غلبه کنیم.
رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد خاطرنشان کرد: آنچه این روزها دیده شد این بود که برای بیماری کرونا پیر و جوان، زن و مرد، جنس و نژاد و... هیچ تفاوتی نمی‌کند، به عنوان یک پزشک باید تاکید کنم که به راستی باید از کرونا ترسید.

46

کد خبر 1413999

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری استان چهارمحال بیمارستان هاجر بیماری کرونا س شهرکرد علی رغم بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند