Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@21:01:03 GMT

با اهدای خون کسی کرونا نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۶۷۵۷

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان تیرماه امسال، ۶۱۰۰ واحد خون و ۹۰ واحد پلاکت در استان اهدا شده، اما میزان اهدای خون کاهش داشته و در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه در تیرماه جاری میزان اهدای خون نسبت به ماه خردادماه ۱۰ درصد کاهش داشت، افزود:  با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا، با کمبود ذخایر خونی در استان مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: مجوز دریافت پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی توسط سازمان انتقال خون ایران صادر شد.

میری مقدم با بیان اینکه خوشبختانه خراسان جنوبی نیز به جمع اهداکنندگان پلاسمای خون برای درمان بیماری کرونا پیوست، افزود: اکنون دستگاه اهدای پلاسما و کیت‌های لازم در استان وجود دارد و می‌توانیم از بهبودیافتگان، پلاسما دریافت کنیم.

وی بیان کرد: از بهبودیافتگان کرونا تقاضا داریم با توجه به نیاز بیماران کرونایی، حال که این شرایط فراهم شده برای اهدای پلاسمای خود مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین زمان مراجعه تا ۲۸ روز پس از بهبودی است، افزود: افراد زیر ۶۰ سال و افرادی که شریط اهدای خون را داشته باشند می‌توانند پلاسما اهدا کنند، اما بانوانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است پلاسمای آن‌ها برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا عوارض داشته باشد.

میری مقدم با بیان اینکه در استان به تمام گروه‌های خونی و به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم، تصریح کرد: نیاز به خون نیازی همیشگی است و از افراد دارای شرایط اهدای خون درخواست داریم برای کمک به بیماران نیازمند استان، ما را همراهی کنند.

وی یادآور شد: مردم نگران نباشند، تمامی اصول بهداشتی در مراکز خون‌گیری رعایت می‌شود و نباید به خاطر ترس از کرونا از اهدای خون خودداری کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: خراسان جنوبی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر

به گزارش "ورزش‌ سه"، روابط عمومی باشگاه گل‌گهر اینطور به محتوای مراسمی که امروز در ورزشگاه اختصاصی آنها در سیرجان برگزار شده، پرداخته است: «طی مراسمی در باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر و با حضور اعضای انجمن اهدای عضو ایران، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه، کادرفنی و بازیکنان تیم، این باشگاه به عنوان اولین حامی و سفیر اهدای عضو در میان باشگاه‌های فوتبال کشور معرفی گردید.» 

در مراسم امروز علاوه بر اعضای انجمن اهدای عضو ایران، شاهد حضور بازیکنان و کادر فنی تیم هم هستیم. همچنین اسفندیارپور، مدیرعامل باشگاه، در این گردهمایی برای دقایقی صحبت کرد و سایر اعضای هیئت مدیره باشگاه و کارخانه گل گهر هم حضور داشتند.

گل‌گهر پس از پیروزی در مسابقات جام حذفی این روزها با روحیه بیشتری ادامه مسابقات لیگ برتر و همین‌طور رقابت‌های جام حذفی را دنبال می‌کند و حالا بازیکنان و سایر اعضای باشگاه نیز در اقدامی خیرخواهانه بادریافت کارت اهدای عضو، پس از پایان زندگی به افراد دیگر زندگی خواهند بخشید.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مراسم اهدای جام و جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا 2024 / فیلم