Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی طالبی در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: در جریان بازگشایی مدارس، امنیت روانی والدین و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت بوده و در خصوص سلامت دانش آموزان و رفع نگرانی‌های خانواده‌ها، اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی جدید در چارچوب سیاست‌های کشوری خواهد بود و همه از جمله معلمین باید کمک کنند تا امنیت روانی جامعه حفظ شده و نگرانی‌های بی جهت برای خانواده‌ها ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد همچنین به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و افزود: اگر تصمیم بر این شد که آموزش‌ها به صورت غیرحضوری انجام شود باید به صورت متمرکز در بعد ملی دنبال شود.

طالبی تصریح کرد: برنامه عمل دستگاه‌ها در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه خوب و ارزشمندی است، با این حال این تفاهم نامه رافع مسئولیت محوری آموزش و پرورش در اجرای سند نبوده و این اداره کل مراقبت لازم در اجرای دقیق سند را داشته باشد.

استاندار یزد تاکید کرد: آموزش و پرورش بررسی‌های لازم برای شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و راهکارهای تأمین امکانات مناسب به منظور فراهم سازی امکان استفاده آنها از آموزش مجازی را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست از رونمایی برنامه‌های سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش استان که مبتنی بر سند تحول بنیادین است خبر داد و گفت: این سند یک راهبرد مهم و اساسی در آموزش و پرورش است که زمینه‌های همکاری تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش برای تحقق مفاد آن دیده شده است.

عباسعلی دانافر افزود: همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در قالب انعقاد تفاهم نامه جهت تسریع اجرایی شدن رویکردها و راهبردهای سند تحول بنیادین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ از ۱۵ شهریور ماه می‌باشد و با توجه به شیوع بیماری کرونا ۳ سناریو قابل پیش بینی است.

دانافر افزود: با وجود وضعیت سفید مدارس طبق روال عادی با حضور دانش آموزان در فضاهای آموزشی استان بازگشایی می‌شوند و در کنار استفاده از آموزش حضوری و فیزیکی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده ۲۰ درصد از فرآیند یاددهی و یادگیری از طریق آموزش‌های غیر حضوری انجام می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سناریوی دوم را در صورت وضعیت قرمز قابل اجرا دانست و گفت: در این شرایط به دلیل حفظ سلامت دانش آموزان حضور فیزیکی آنها را نمی‌توانیم داشته باشیم و شرایط لازم جهت آموزش‌های غیر حضوری و مجازی دانش آموزان فراهم می‌گردد.

دانافر رصد شهرستان‌ها و مناطق از لحاظ دسترسی دانش آموزان به خدمات اینترنت ، شبکه آموزش و دسترسی به گوشی تلفن همراه را از اولویت اصلی برنامه آموزش و پرورش استان در فصل تابستان اعلام کرد و افزود : دانش آموزانی که در مناطق روستایی و عشایری دسترسی به آموزش‌های مجازی نداشته باشند از طریق اشکال مختلف بسته‌های آموزشی ، CDو کپی محتواهای آموزشی به آنها آموزش داده خواهد شد تا از تحصیل محروم نمانند .

وی همچنین سناریوی سوم را در وضعیت زرد و تلفیق آموزش‌های حضوری و غیر حضوری بیان کرد و گفت: تا ۱۵ شهریور ماه فرصت داریم پیش بینی‌های لازم درارتباط با سلامت و آموزش دانش آموزان در عرصه‌های مختلف داشته باشیم تا هیچ یک از برنامه‌های آموزشی، تربیتی و پرورشی تعطیل نشود.

دانافر رویکرد سمپاد محوری را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد و افزود: این رویکرد مطابق بر رویکرد مهارت محوری در سند تحول بنیادین است و چرخش از رشته‌های صرف نظری به سمت رشته‌های مهارتی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در این رویکرد دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان می‌توانند از سال تحصیلی جدید رشته‌های مهارتی را انتخاب کنند و از مهر ۹۹ در مدارس سمپاد استان یزد کلید خواهد خورد.

گفتنی است در این جلسه با برگزاری انتخابات آقایان سید ابوالفضل کشفی، محسن حرازی زاده و سید محمد دریجانی به مدت دو سال به عنوان نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و اعضای جدید شورای آموزش و پرورش استان انتخاب و معرفی شدند.

کد خبر 4982232

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری یزد آموزش مجازی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن وزارت بهداشت آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند