Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدحسن نوابی  رییس اداره تعاون روستایی بروجرد اظهارداشت: شرکت تعاون روستایی زنان شیروان بروجرد در طرح  اقدام سریع برای حمایت از زنان روستایی سرپرست خانوار استان لرستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، حضور یافتند که این طرح زیر نظر مدیریت ترویج جهاد کشاورزی لرستان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و بهزیستی در سطح استان لرستان انجام می‌شود که در برای اجرای این طرح قراردادی با شرکت نمایندگی توسعه سازمان ملل در ایران منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نمایندگی توسعه سازمان ملل در ایران طرحی تحت عنوان اقدام سریع در حمایت از مشاغل زنان سرپرست خانوار و مشاغل کوچک را مطرح کرد که در این طرح  مشاغلی که در کرونا آسیب دیدند مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرد.

رییس اداره تعاون روستایی بروجرد اضافه کرد: در همین راستا شرکت تعاونی زنان شیروان بروجرد که در سال گذشته به عنوان شرکت تعاونی برتر کشور انتخاب شد، برای این برنامه معرفی شده است که قرارداد لازم منعقد گردید.

نوابی کاهش اثرات کرونا در بخش مشاغل خانگی و شغل‌های زنان سرپرست خانوار را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: اولین حمایت آموزشی بوده و آموزش‌های مورد نیاز در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در دستور کار قرار می‌گیرد و در این زمینه یکهزار و ۵۰۰ پک بهداشتی تهیه و به ۱۵۰۰ خانوار اهدا می‌شود.

او ادامه داد: همچنین توزیع ۳۵۰ بسته مواد غذایی و حمایت از مشاغلی مانند خیاطی، زنبورداری و فرآوری محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

رییس اداره تعاون روستایی بروجرد یادآور شد: حمایت از تولید ۳۰ هزار عدد ماسک توسط زنان سرپرست خانوار در این طرح نیز صورت می‌گیرد و افرادی که عضو صندوق‌های خرد روستایی بوده و زنان سرپرست خانوار، مشمول این برنامه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون روستایی اشتغالزایی روستایی جهاد کشاورزی زنان سرپرست خانوار روستایی بروجرد تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی فرمانداران، جهادکشاورزی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار تن گندم تولیدی در شهرستان‌های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم‌های خریداری شده در فضای باز از خسارت جلوگیری شد.

موسوی ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از ۶۰ هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۸ هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ مرکز خرید در شهرستان‌های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از ۱۰۰ مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم معمولی و ۱۸ هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

کد خبر 6097965

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند