Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@11:12:34 GMT

صبحانه بخورید تا یبوست نگیرید!

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۷۱۶۵

صبحانه بخورید تا یبوست نگیرید!


رویداد۲۴ در واقع روده افراد در زمان صبح بلافاصله با بیداری شروع به فعالیت کرده و مواد دفعی را به سمت پایین بدن حرکت می‌دهند؛ بنابراین تقریبا یک ربع بعد از بیدار شدن احساس دفع ایجاد می‌شود.

مصرف صبحانه به ایجاد حس دفع کمک می‌کند، اما اگر فرد به این احساس توجهی نداشته باشد و اجابت مزاج را به تعویق بیندازد، عملکرد دستگاه گوارش او مختل شده و به تدریج شبکه‌های وریدی انتهای روده متورم و واریسی خواهد شد؛ بنابراین دستشویی رفتن را به تعویق نیندازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که صبحانه را به علت کاهش وزن یا دیر بلند شدن از خواب حذف می‌کنید، باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید، چرا که حذف صبحانه عواقب بسیار زیادی دارد که بهتر است از آن غافل نشوید.

در واقع حذف صبحانه باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کاهش انرژی روزانه، کاهش بهره هوشی، افزایش خطر ابتلا به دیابت، کند کردن سوخت و ساز بدن، کاهش تمرکز و عصبی شدن بیش از حد در افراد، افزایش هوس‌های غذایی، پرخوری، افزایش وزن و ... در شما خواهد شد.

به عقیده متخصصان تغذیه و طب سنتی مصرف روزانه صبحانه باعث کنترل بهتر در غذا خوردن می‌شود و همین عامل از بروز یبوست و افزایش وزن به صورت جدی جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن خوراکی‌ها در ساعات مختلف روز


یبوست یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین مشکلات دستگاه گوارش است که در آن شاهد سخت‌تر شدن حرکات روده و کم‌تر شدن آن‌ها می‌شویم. دستگاه گوارش مسئول هضم و جذب مواد مغذی و دفع مواد زاید در بدن است. همه ما می‌دانیم که جایگاه روده‌ بزرگ در انتهای دستگاه گوارش است که در آن آب از طریق مواد هضم شده جذب و مدفوع از حالت مایع به جامد تغییر پیدا خواهد کرد؛ بنابراین هر چه، مدت زمان مواد در روده‌ بزرگ طولانی‌تر باشد، مدفوع هم به همان اندازه سخت‌تر خواهد شد.

علائم یبوست را بشناسید
هر فردی ممکن است به یبوست مبتلا شود، اما بانوان، افراد با سن بیش از ۶۵ سال بیشتر با این عارضه مواجه خواهند شد. کاهش حداقلی احساس به دفع مدفوع و دشواری در آن، مدفوع سفت یا کوچک، کاهش اشتها، نفخ معده، بی حالی و کسلی، بروز انسداد در راست روده‌ها و ... از علائم یبوست هستند.

مصرف زیاد لبنیات، عدم فعالیت‌های فیزیکی یا تحرک بدنی، مقاومت در دفع مدفوع، استرس یا اضطراب، مصرف دارو‌های ضد درد، سندرم روده تحریک پذیر، اختلال در مصرف مواد غذایی، بارداری، مشکلات عصبی، سرطان کولون، بیماری ام اس، دیابت، سکته قلبی و ... از دیگر عوامل ابتلا به یبوست هستند.


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟
اگر به طور ناگهانی به یبوست همراه با درد و کرامپ شکمی شدید، وجود خون در مدفوع، کاهش وزن شدید، درد زیاد در زمان دفع مدفوع و تغییر چشمگیر اندازه، شکل و قوام مدفوع دچار شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، اخبار سلامت ، تغذیه سالم سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت تغذیه سالم دستگاه گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه را حتما قبل از خواب بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

برخی محققان به این نتیجه رسیده اند خوردن موز می‌تواند برای رفع کم خوابی مفید باشد. 

موز منبع خوبی از منیزیم است که می‌تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند.

این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B ۶، فیبر و کربوهیدرات است. دقیقاً همین مواد مغذی هستند که کمک قابل توجهی به بهبود خواب می‌کنند. برای مثال، پتاسیم و منیزیم، فشار خون را کاهش داده و گروه‌های عضلانی را آرام می‌کند. این دو اثر در حال حاضر منجر به خواب راحت و آرام‌تر می‌شوند.

موز، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. اسید آمینه تریپتوفان یک تنظیم کننده طبیعی خواب است که حتی در برخی از دارو‌های بی خوابی استفاده می‌شود. با پیوستن تریپتوفان به منیزیم، بدن شروع به تنظیم تولید سروتونین و ملاتونین می‌کند.

هورمون اول به کاهش استرس کمک می‌کند، در حالی که هورمون دوم باعث می‌شود که فرد خوب بخوابد.

موز باعث افزایش وزن نمی‌شود و به راحتی توسط بدن جذب و هضم می‌شود. بهتر است این میوه به عنوان آخرین وعده غذایی، حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید