Web Analytics Made Easy - Statcounter

نستهن مقدم با بیان این که بر هم خوردن معادله عرضه و تقاضای مسکن در شهر یاسوج قیمت‌ها را سرسام‌آور کرده است اظهار کرد: قیمت‌گذاری بر اجاره‌بهای مسکن بر عهده کارشناس املاک است و تنها نباید به‌عنوان یک واسطه عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس در خصوص افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در استان و شهر یاسوج گفت: این آمادگی را داریم که واحدهای ساخته‌شده دارای پایان کار را اعلام کنیم، ردیابی اینکه خانه‌ها خالی هست یا نه نیز قابل انجام است چرا که بحث مالیات مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نستهن مقدم عنوان کرد: اگر قراردادی با کد رهگیری منعقد شود قطعا مالیات بر آن متواتر است و می‌توان شناسایی کرد و قیمتی که در فلان منطقه گذاشته شده است مشخص می شود عادلانه بوده یا خیر؛ لذا شهرداری آمادگی این کار را دارد، با همکاری حوزه شهرسازی شهرداری در کنار بنگاه های املاک و صنف می توان کاری کنیم که مردم  در آن ذی نفع باشند، به ویژه در یاسوج که مهاجر پذیر ترین شهر کشور با نرخ رشد 4 و 4 دهم درصد است.

وی افزود: وقتی به دلیل مهاجرت تقاضا بالا باشد عرضه کمتر است، انصاف از بین می رود، وقتی مشتری زیاد باشد صاحبخانه دندانش گرد می شود، متاسفانه تا این لحظه املاک ما و کارشناسان ملکی ما تقریبا هیچ کاره هستند و صاحب نظر نیستند، کار درست این است که هر خانه ای که می خواهد اجاره یا رهن داده شود کارشناسی ان را قیمت‌گذاری کند و مبنا شود.   شهردار یاسوج عنوان کرد: امروز دفاتر املاک ما فقط یک واسطه هستند فقط می گویند صاحب خانه، خانه‌اش را چند می خواهد بدهد و مستاجر چقدر دارد بدهد، زحمت بازدیدی به خودشان نمی دهند که خانه مبلمان داشته باشد امکانات داشته باشد،در چه منطقه شهری است، اینها وظایف کارشناسان املاک و صنف است، شهرداری دلش می‌خواهد شهروند به ویژه شهروندی که مهاجر است بدون هیچ دغدغه ای از جمله اینکه تیغش می زنند بر طرف شود.   مقدم بیان کرد: بحث عرضه و تقاضا باید رعایت شود، نکته جالب اینجاست با توجه به رکودی که در کشور داریم اما ساخت و ساز در شهر یاسوج نیز زیاد است و محدودیتی نداریم، همچنان ساخت و سازها طبق مجوزهایی که صادر شده است ادامه دارد.   وی تصریح کرد: ساخت و سازهای خلاف نیز در شهر انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که ما به اندازه تقاضا مسکن داریم اما به دلیل ممانعتی که می‌شود و نمی‌خواهند شفاف سازی کنند معادله عرضه و تقاضا به هم می خورد باعث می شود قیمت‌ها سرسام آور شود و بدون کارشناسی بالا برود.   شهردار یاسوج در خصوص صاحبخانه با انصاف گفت: بر این باور هستیم رزق و روزی دست خداوند است، در احادیث و روایات به انصاف خیلی توصیه شده است  بدون شک آن‌هایی که انصاف دارند خیر و برکت پشت آن خواهد بود آنهایی که انصاف ندارند آه و ناله مستاجر پشت آن هاست چه بسا شاید این دریافتی ها در جهت رفاه و سلامت هزینه نشود.   مقدم اضافه کرد: لذا یکی از توصیه‌های ائمه اطهار انصاف است، افراد با انصاف همیشه از یک طبع خوب و سلامت روحی برخوردار هستند اعتقاد داریم انصاف باعث سلامتی و شادابی می شود و روح انساف باعث می شود اعتماد بالا رود و شهر ما پویا زنده و فعال باشد.  

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: عرضه و تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۵۰ تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین رسولی در نشست خبری روز کارگر که با اشاره به اجرای درست قوانین کارگری اظهار داشت: ما مشکلی در قوانین نداریم مسئله اصلی عدم اجرای درست قوانین کارگری از جمله  ماده7 ماده47.96 و 11  است.

وی افزود: کارگر هم پول بیمه می‌دهد و هم درمان درست حسابی ندارد ودر کنار آن برای مرخصی هم مشکل دارد بدون پرداخت حقوق انجام می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی که باید صفر تا صد هزبنه های درمان را پرداخت کند بدرستی اجرا نمی‌شود و به عبارتی دولت های توجهی به این سازمان ندارد درواقع وزیر برخلاف قانون کار و‌ رعایت سه جانبه گری و توجه به سبد معیشت و تورم مصوبات انجام‌ می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع سه جانبه‌گری در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه سه جانبه‌گری در شورای عالی کار هم رعایت نمی شود که در نهایت کارگر متضرر می‌شود و  باعث شده کارگر رغبتی به کارگری ندارد و به دلیل مزد پایین که تنها 10 روز هزینه کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرما مجبور است از نیروی بیگانه استفاده کند که مسائل اجتماعی خودش را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحث درمان کارگری گفت: کارگر به محض ورود به کارخانه باید  بیمه اجباری شود.6 میلیون جمعیت در مشهد و تعداد زائر دو بیمارستان تامین اجتماعی فارابی و 17 شهریور  داریم که‌ موظفند بدون هیچ هزینه ای کارگر درمان شوند.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: در خانه کارگر در بحث رفاه حال کارگر، حضور 24 هزار آموزش های خود اشتغالی به طور رایگان در سال 1402 دادیم واین درحالی است که خانه کارگر استان در کشور قریب به تعداد زیادی استراحتگاه با نازل ترین قیمت ها دادیم.

وی با اشاره به سبد معیشت بین رقم 20 تا 30 میلیون است، اذعان داشت: متاسفانه در شورای عالی کار سه‌ جانبه‌گری رعایت نمی‌شود‌، در استان حدود 50 تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟