Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در خصوص کلاهبرداری با وعده تحویل ارز دولتی هشدار داد و از هموطنان خواست ارز مورد نیاز خود را از مسیرهای مشخص شده از سوی بانک مرکزی تهیه کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به دستگیری فردی که با ادعای تحویل ارز با نرخ دولتی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی ناجا پس از دریافت اخبار و گزارش های مربوط به فعالیت یک صرافی غیرمجاز، موفق شدند فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود را شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهم دستگیر شده هیچ گونه مجوزی برای انجام فعالیت خود نداشته و با روش های متقلبانه، مبالغی را از مردم کلاهبرداری کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، امینی با بیان اینکه نباید صرفا با مشاهده تبلیغات و وعده های وسوسه انگیز در جراید و فضای مجازی، سرمایه خود را به دست افراد متقلب سپرد، گفت: پلیس همواره پیروی از دستورالعمل ها و مقررات صادره از سوی بانک مرکزی را در خصوص ارز به هم‌میهنان توصیه و از آنان می خواهد تا از خرید و فروش ارز از دلالان خودداری کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در راستای تأمین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت چارچوب های قانونی، هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036Hd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلاهبرداری ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ رامین پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

او با اشاره به شگرد این مجرمان اضافه کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی همچون دریافت کالابرگ و ابلاغیات قضایی درکیمن کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه امکان ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

 

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس