Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز‌های لازم را اخذ نمایند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد بر لزوم مشارکت همگانی دامداران مهابادی برای تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز با اعلام اینکه با پلاک کوبی دام مبدا و مقصد دام‌ها مشخص می‌شود، اظهار کرد: هر گونه جابه جایی دام بدون پلاک و بدون گرفتن گواهی بهداشتی در داخل و در مبادی ورودی و خروجی در استان، قاچاق است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح پلاک کوبی برای هویت بخشیدن به دام عشایر مهاباد

فرصت مجدد دامداران مهابادی برای پلاک کوبی دام تا پانزدهم دی ماه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با بیان اینکه ۳۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین در مهاباد وجود دارد، افزود: با توجه به بالا بودن جمعیت دامی، مخصوصا دام سبک که اکثرا به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، موجب کندی روند پلاک گذاری شده است.

آغاز تصریح کرد: از تمامی دامداران اعم از عشایری، روستایی و صنعتی درخواست می‌شود، به خاطر جلوگیری از ضبط دام‌های خود توسط ارگان‌های ذیربط قاچاق کالا و ارز، در اسرع وقت اقدام به پلاک کوبی احشام خود به منظور ثبت در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

این مقام مسئول در مهاباد خاطر نشان کرد: با توجه به اتمام زمان پلاک کوبی، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

او اذعان کرد: تمامی هزینه‌های پلاک زنی، پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود و اتحادیه دامداران، اتحادیه‌های عشایری، اتحادیه دام و طیور، صندوق بیمه کشاورزی و انجمن مایه کوبی استان به عنوان مجری این طرح در استان تعیین شده اند و نظارت بر فرآیند پلاک کوبی دام‌ها به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام / س خ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه دامپزشکی پلاک کوبی قاچاق دام پلاک کوبی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است