Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زراعت استان همدان از افزایش 10 درصدی تولید گندم در استان همدان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 750 هزار تن محصول گندم از مزارع استان همدان برداشت شود.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان با اشاره به افزایش 30 درصدی خرید تضمینی گندم در استان  همدان نسبت به سال گذشته، گفت: خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص افزایش تولید گندم در سال جاری، گفت:با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب ، پراکنش مناسب بارندگی  و شرایط دمایی مناسب و بویژه رعایت اصول فنی انتظار میرفت نسبت به سال گذشته در تولید گندم و جو روند افزایشی داشته باشیم .

مدیر امور زراعت  استان  همدان با اشاره به سطح زیر کشت  گندم آبی  در استان همدان مطرح کرد :حدود 68 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم آبی در استان می باشد و سه شهرستان رزن ،اسد آباد و نهاوند با داشتن سطوح زیرکشت بالای گندم آبی بیش ترین سهم را در تولید دارا می باشند

وی در ادامه با اشاره به سطح زیر کشت  گندم دیم در استان همدان عنوان کرد :333 هزارهکتار سطح زیر کشت گندم دیم استان است و سه شهرستان کبودرآهنگ ،رزن و همدان با دارا بودن بیشترین سطح زیرکشت گندم دیم نقش بسزایی در تولید گندم دیم استان همدان دارند .

بایگانه افزود :در مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان همدان بیش از 400 هزارهکتار میباشد.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 750 هزار تن تولید گندم  در استان همدان از مزارع برداشت شود که ازاین مقدار حدود 520هزارتن خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان صورت گیرد و تا پایان تیرماه نیز بیش از 200هزار تن از پیش بینی خرید گندم محقق شده است.

مدیر امور زراعت استان همدان با اشاره به سطح برداشت گندم در استان همدان عنوان نمود : بیش از 48 درصد سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان همدان برداشت شده و شهرستان های جنوبی استان بیش ترین سطح برداشت گندم آبی و دیم را داشتند .

بایگانه گفت: 18 مرکزدولتی و خصوصی و 40 مرکز تعاونی روستایی تحت عنوان مباشر در امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان فعالیت دارند.

مدیر امور زراعت استان همدان با اشاره به زیر سطح  زیر کشت جو در استان همدان عنوان کرد : در استان همدان در مجموع 127 هزارهکتار سطح زیرکشت جو آبی و دیم میباشد که 50 هزار هکتار به کشت جو آبی و 77 هزار هکنار به کشت جودیم  اختصاص دارد .

وی افزود : در زمینه جو آبی شهرستان های کبودرآهنگ ،نهاوند و آسد آباد با داشتن بیشترین سطح زیرکشت جزء شهرستان های مطرح استان در تولید محصول جو آبی میباشند. و در زمینه جو دیم نیز شهرستان های تویسرکان ،نهاوند و بهار نقش موثری در تولید جو دیم دارند .

وی افزود : تا پایان تیر ماه در مجموع  97 درصد جو استان حدود 122 هزار هکتاربرداشت شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان با اشاره مدیر امور زراعت استان همدان گندم در استان سطح زیر کشت تولید گندم سطح زیرکشت آبی و دیم کشت گندم گندم آبی پیش بینی گندم دیم هزار تن جو آبی کشت جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان