Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که روش‌های جداگانه انگلیس و اسکاتلند برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا می تواند در نهایت منجر به جدایی کامل دو کشور شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه وارد یک منطقه در شمال اسکاتلند شد و در اظهاراتی مدعی شد که این سفر تعهدش برای یک کشور متحد را اثبات می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون گفت: بریتانیای متحد یک نهاد مقتدر و قوی است. تصور می‌کنم مردم واقعا خواستار آن هستند که کل کشورمان را متحد و قوی ببینند و این دقیقا چیزی است که می‌خواهیم آن را انجام دهیم.

اعتراف جانسون به خطاهای دولت انگلیس در نحوه برخورد با ویروس کرونا

 

این در شرایطی است که جانسون در نخستین سفرش به اسکاتلند در سال 2020 میلادی برنامه‌ای برای دیدار با نیکولا استورژن وزیر اول این کشور نخواهد داشت.

در حالی که اسکاتلند از بحران ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است ولی میزان محبوبیت استورژن افزایش یافته است، علت اصلی این مساله رویکرد محتاطانه تر وزیر اول اسکاتلند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مقایسه با نخست وزیر انگلیس بوده است.

میزان حمایت افکار عمومی از هدف نهایی سیاسی استورژن که همان استقلال اسکاتلند است، با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

در مقابل میزان محبوبیت جانسون با افت محسوسی همراه بوده است. مهمترین هدف جانسون از سفر به اسکاتلند تلاش برای جلب حمایت مجدد برخی سیاستمداران این کشور است.

به نظر می‌رسد راهبرد و رویکرد کاملا متفاوت دولت انگلیس با دولت اسکاتلند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌تواند نشانگر این مساله باشد که دو کشور برای جدایی کامل از یکدیگر آماده شده‌اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 بیشتر بخوانید... اعتراف جانسون به خطاهای دولت انگلیس در نحوه برخورد با ویروس کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعتراف جانسون به خطاهای دولت انگلیس در نحوه برخورد با ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه ۲ عراق | اصابت چهار راکت به اردوگاه محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در جنوب بغداد ۳ تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+ تصاویر ۴ سخنگوی وزارت خارجه: هیچ حرکتی علیه ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند ۵ واکنش مسکو به تلاش کاخ سفید برای متحد کردن کشورها علیه چین ۶ حزب‌الله خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل علیه تجاوزگری آمریکا شد ۷ یک مقام مسئول: رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان انجام شده است ۸ پیام مهم سید حسن نصرالله درباره لزوم مقاومت در برابر ویروس کرونا مهمترین اخبار بین الملل یادداشت: سیاست‌های مصر در قبال بحران لیبی؛ آیا قاهره توان دخالت نظامی دارد؟ سازمان ملل متحد بر لزوم ایمنی خطوط هوایی غیرنظامی تاکید کرد تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی آمریکا یک کشته برجای گذاشت خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم چه در مناطق قرمز و چه سفید برگزار شود عراق| خروج تروریست‌های آمریکایی‌ از پایگاه «بسمایه» در بغداد خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت انگلیس ویروس کرونا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد

چشمه دیمه در ۱۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه زاینده رود بشمار می‌آید.

کد خبر 748521

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا