Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منصور انصاری ،  مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: در راستای تنظیم بازار و برخورد با تخلف های صنفی ،گشت های نظارتی و بازرسی‌ مشترک از بازار کالا و خدمات در حال اجرا است و در یک ماه گذشته ۸۷۱ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل و ۵۷۷ واحد صنفی نیز به پرداخت جریمه محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تشدید بازرسی‌های مشترک از بازار کالا و خدمات در ماه‌های اخیر، افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها و لزوم برخورد با تخلفات احتمالی گشت‌های مشترک  نظارت و بازرسی از بازار و اصناف در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق، بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام داده اند، افزود: در سه ماه  نخست امسال در مجموع این سه بخش هزار و ۷۴۸ پرونده تخلف رسیدگی شده است.

انصاری  در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده هزار و ۳۲۵ مورد مربوط به کالا و خدمات بوده که در مقایسه با مدت مشابه با هزار و ۲۲۳ پرونده رشد هشت درصدی داشته است، گفت: در مجموع شش میلیارد و ۸۵ میلیون ریال برای این تعداد پرونده جریمه صادر شده است.

او  با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا نیز در سه ماه نخست امسال ۲۴۱ پرونده رسیدگی شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۱۸۳ پرونده با رشد ۳۲ درصدی همراه بوده است، افزود: در این زمینه نیز بیش از ۹ میلیارد و ۱۹ میلیون تومان جریمه صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان نیز امسال ۱۰۳ پرونده با مجموع جریمه ۳۰۳ میلیون ریال رسیدگی شده است،گفت: بیشترین پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و انزلی است.

انصاری  به اعزام ۲۱۵ اکیپ بازرسی با حضور کارشناسان تعزیرات حکومتی و سایر نهاد‌های متولی در سه ماه نخست امسال اشاره  کرد و افزود: ۹۷۴ بازرسی از اصناف مختلف انجام شده که در قالب این بازرسی‌ها ۳۸۲ مورد تخلف کشف و به ۱۴۴ واحد صنفی نیز تذکر داده شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در یک ماهه اخیر با توجه به افزایش قیمت برخی از اقلام، افزود: در این مدت شاهد ورود ۸۷۱ مورد پرونده تخلف بوده‌ایم که از این تعداد به ۶۶۰ پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه ۵۷۷ مورد تخلف شناسایی و منجر به صدور جریمه یک میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریالی شده است، گفت: بازرسی‌های بیشتر در حوزه لوازم خانگی، خودور، ملزومات بهداشتی و درمانی بوده است.

انصاری اتصریح کرد: افزایش خودسرانه قیمت، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، گران فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا از موارد تخلفاتی بوده که در قالب این بازرسی‌ها به آن رسیدگی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی نظارت و بازرسی جریمه میلیاردی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان کالا و خدمات رسیدگی شده بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: این میزان هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز اعلام و هیزم کشف شده، توقیف و متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

کد خبر 6095056

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین