Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:07:48 GMT

ذوب آهن اصفهان در اوج دوران فعالیت های زیست محیطی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۷۸۹

ذوب آهن اصفهان در اوج دوران فعالیت های زیست محیطی

شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست با صرف هزینه های بسیار هنگفت اقدام به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی کرده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در ایران در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست با صرف هزینه های بسیار هنگفت اقدام به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی نموده است که این خود بیانگر اعتقاد راسخ مسئولان شرکت به مقوله حفاظت از محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه اجرای برنامه های مذکور ارتقاء شاخص های زیست محیطی شرکت در کلیه بخش های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی می باشد. نمونه‌های بارز این اقدامات شامل موارد زیر می باشد.

1‌-1‌-  اجرا و راه‌اندازی بیش از 36 پروژه زیست محیطی با هزینه ای بالغ بر 1700 میلیارد ریال و 5‌/56 میلیون یورو و تعداد قابل توجهی پروژه دیگر تا انتهای سال 96

1‌-2‌-  ایجاد و نگهداری بیش از 16500 هکتار فضای سبز (حدود 84 برابراستانداردهای فضای سبز مربوط به صنایع)

1‌-3‌- بهره برداری از تعداد قابل توجهی سیستم های  تصفیه هوا شامل (22 الکتروفیلتر، 75 فیلتر کیسه ای، 36 اسکروبر، 10 سیکلون (خشک، مرطوب) در خطوط مختلف تولید.

1‌-4‌- بهره برداری از واحدهای تصفیه آب و فاضلاب و شبکه‌های فاضلاب مجزا در سرتاسر کارخانه شامل انسانی، بیولوژیکی، صنعتی و همچنین ایجاد تعداد 14 عدد استخرهای ذخیره (کامل ایزوله) جهت نگهداری پساب های تولیدی  که در حال حاضر  با انجام پروژه های مختلف در حوزه مدیریت آب و پساب و کاهش قابل توجه  میزان پساب تولیدی  از تعداد 10 استخر مربوط به پساب های صنعتی، تعداد قابل توجهی از آن ها خشک می باشند. با انجام پروژه احداث تصفیه خانه تکمیلی صنعتی این شرکت و بازچرخانی پساب حاصل حوضچه های یادشده نیز خشک خواهند شد. بر پایه نتایج حاصل از اندازه گیری های انجام گرفته بر روی پساب های تولیدی این شرکت کلیه پارامترهای فیزیکی، شیمیایی آن در محدوده  مجاز زیست محیطی قرار دارد.

ذوب آهن اصفهان همچنین در مقابله با بحران آب 8 پروژه باهزینه سنگین مالی انجام داده است. در این خصوص می توان به اجرای پروژه هایی به منظور تأمین آب برای تولید پایدار کارخانه از محل پساب های شهرهای اطراف (زرین شهر، فولادشهر، ایمانشهر و نجف آباد) شامل تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان های یاد شده و ایجاد ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال پساب را نام برد .

همچنین احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب صنعتی کارخانه به ظرفیت 850  مترمکعب در ساعت به منظور استفاده مجدد در فرآیند تولید  از دیگر اقدامات ذوب آهن اصفهان جهت کاهش مصرف آب است که  کاهش قابل توجه  برداشت آب خام از رودخانه را منجر شده است . مجموعه این اقدامات صرفه جویی 50 درصدی مصرف آب کارخانه در طی 15 سال گذشته  را رقم زده است .

انتهای پیام/

R1012122/P/S1407,1431/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بازار ۱ ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید ۲ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۰۲|کاهش قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان شد ۳ شگفتی بانک تجارت برای شرکت کنندگان جشنواره خدمات غیرحضوری ۴ ۲ دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه/ سکه ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد ۵ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۴/۰۴|کاهش قیمت‌ دلار و سکه در بازار ۶ بهره‌برداری رسمی از اولین سایت ۵G ایران آغاز شد ۷ هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری بورسی می‌شوند ۸ قیمت داروها را آنلاین ببینید مهمترین اخبار بازار قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۰۴|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۰۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۲|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم چه در مناطق قرمز و چه سفید برگزار شود/ برگزاری مراسم ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عراق| خروج تروریست‌های آمریکایی‌ از پایگاه «بسمایه» در بغداد خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان زیست محیطی امروز ۹۹ ۰۵ صرافی ها ترین اخبار قیمت دلار قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود

استاندار کردستان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جلب رضایت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه و حقوق و دستمزد موجب رضایتمندی خانواده بزرگ مدیریت شهری است لذا ضرورت دارد برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد و مشکلات به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی در ادامه بیان کرد بیان کرد: مطالبات اراضی شهری شهرداری از راه و شهرسازی باید پرداخت شود و در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار زمین خالص مسکونی از مجموع مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز تسویه گردد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه شهردار و معاونین شهردار نیز باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند، گفت: اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است، اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از زمان شروع خدمت به عنوان نماینده دولت در کردستان از برخی تریبون‌های رسمی و غیر رسمی و برخی شبه رسانه‌ها و افراد کم تخریب نشده‌ایم که البته منشا تمام این تخریب‌ها را می‌دانیم، اما معتقدیم اگر خود را درگیر این حواشی کنیم در مسیر اصلی استفاده از فرصت مسئولیت برای خدمت فاصله می‌گیریم.

استاندار کردستان در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحد‌های تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود و یقینا در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی ندارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست