Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@11:16:58 GMT

اشتغالزایی بنیاد برکت برای 2700 کولبر کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۰۱۷

اشتغالزایی بنیاد برکت برای 2700 کولبر کرمانشاهی

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ایجاد 2 هزار و 700 شغل برای کولبران کرمانشاهی در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  رضا راضی‌زاده گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد 8 هزار و 400 شغل جدید در استان کرمانشاه را در دست اقدام دارد که از این تعداد، 2 هزار و 700 شغل به کولبران مناطق مرزی استان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این بنیاد اجرای 2 هزار و 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در سال 99 در 14 شهرستان و 380 روستای استان کرمانشاه در دستور کار دارد که منجر به ایجاد 8 هزار و 400 شغل خرد و خانگی خواهد شد.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: تاکنون 120 طرح از این 2 هزار و 800 طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده بنیاد برکت در استان کرمانشاه برای سال جدید به بهره‌برداری رسیده که فراهم آمدن فرصت‌های کسب‌ و کار برای 360 متقاضی شغل را به دنبال داشته است.

وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد 8 هزار و 400 شغل جدید برکت در استان کرمانشاه بالغ بر 2 هزار و 520 میلیارد ریال است. همچنین 2 هزار و 100 شغل از این تعداد فرصت شغلی به کولبران مناطق مرزی استان اختصاص می‌یابد. این 2 هزار و 100 شغل بخشی از 9 هزار فرصت شغلی‌ای است که بنیاد برکت در سال جاری برای کولبران سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد می‌کند.

راضی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی پیشین بنیاد برکت در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2335 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با 1900 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان افتتاح شده که ایجاد بیش از 7 هزار شغل را برای متقاضیان اشتغال در پی داشته است.

به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، 18 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد فرآیند اشتغال‌زایی را در استان کرمانشاه دنبال و عملیاتی می‌کنند.

راضی‌زاده گفت: 58 درصد شغل‌های ایجاد شده در استان کرمانشاه را مشاغل فنی و خدماتی تشکیل می‌دهند و پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، تولید فرش دستبافت و مشاغل دانش‌بنیان به ترتیب در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته از طریق اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده و در حال حاضر در 31 استان، 175 شهرستان و 8 هزار روستا، حضور و فعالیت دارد.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با تمرکز بر ایجاد مشاغل خرد و خانگی، توانسته 40 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را راه‌اندازی کند که ایجاد 120 هزار شغل را در پی داشته است. این بنیاد همچنین برای امسال نیز ایجاد 180 هزار فرصت شغلی را در دستور کار دارد. 

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام اشتغالزایی بنیاد برکت کولبران استان کرمانشاه طرح اشتغال زایی بنیاد برکت معاون توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی