Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:42:17 GMT

راهزنی هوایی آمریکایی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۰۵۰

راهزنی هوایی آمریکایی

مجید ابهری جامعه شناس با درج یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: عده‌ای فرصت طلب قصد دارند بسیار ناشیانه موضوع هواپیمای ماهان را به هواپیمای اوکراینی ارتباط دهند درست مثل ارتباط لاک پشت و قابلمه می باشد. لابی صهیونیزم ومنافقین ناشیانه قصد دارند با آسمان وریسمان بافی ودروغهای شاخدار و برای فریب افکار عمومی،این پرواز را یک پرواز نظامی جلوه دهند در حالیکه آرم وشماره پرواز و نوع هواپیما حاکی از مسافری بودن پرواز بوده وهیچ ارتباطی با موضوع و مسائل نظامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوکران بیگانه تلاش دارند سرنشینان هواپیما را افراد نظامی جلوه دهند.گویا زور گویان چشمان ماورایی دارند و از پس دیواره‌های فلزی هواپیما مسافرین آن را شناسایی نموده اند.

دروغ های ناشیانه و عجولانه شبکه‌های صهیونیستی همسو با مراکز تولیدخبر مرتبط با آنها از یکطرف و سازمان های فنی وتخصصی وابسته مثل «سنتکام» از سوی دیگر در حرکاتی موذیانه قصد دارند رفتار با هواپیمای رهگیری شده را موجه جلوه داده و آنرا توجیه نمایند.این در حالی است که یک هواپیمای مسافری بر اساس مقررات ایکائو در کریدور مجاز وقانونی پروازهای بین‌المللی در حال حرکت به سوی فرودگاه بین‌المللی بیروت بوده گویا تعدادی از اشغالگران در منطقه‌ای در زمین حضور داشتندو این بهانه‌ای برای راهزنی هوایی شده در حالیکه در هر ساعت چندین پرواز از همین منطقه به فرودگاه بیروت وارد می شوند. ناگهان یک فروند جنگنده نظامی آمریکایی در فاصله‌ای بسیار نزدیک از هواپیما به پرواز درآمده و با ایجاد وحشت در مسافرین دست به حرکات ژانگولر زده است. خلبان مسافری با تغییر ارتفاع از جنگنده مهاجم فاصله گرفته و با تبادل گفتگو بین دو هواپیما و اعلام خصوصیات پرواز، مهاجم از او کناره گرفته و به لانه خود برمیگردد. عده‌ای از مسافرین که هنوز خاطره تلخ حمله ناو وینسنتس به هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس را در حافظه خویش داشته قانون گریزی این قلدران بین‌المللی را می شناختند دچار وحشت از تکرار وحشی گری آنها شدند. مقامات هواپیمایی ایران و هم چنین دستگاه دیپلماسی ایران باید به طور جدی وشدیدا به سازمان بین‌المللی هوانوردی غیر نظامی شکایت کرده ومراجع قضائی جهانی را در جریان این راهزنی قرار دهند. هرچند امید چندانی به حرکات جدی از سوی بسیاری از این نهادها وجودندارد حداقل برای ثبت وضبط در تاریخ وحافظه جهانی ضرورت تاریخی چنین دادخواهی‌ها را ایجاب می کند. نخبگان و اصحاب تحلیل،دست اندرکاران رسانه‌های فضای مجازی، سلبریتی‌ها وچهره‌های اجتماعی باید تمام قد وارد میدان شوند وضمن نمایش وحدت وهمدلی ملی، این راهزنی آشکار را محکوم کرده واجازه ندهند دشمنان و چند چهره‌ها در خارج وداخل به صفوف مستحکم ما نفوذ نمایند.مقابله با شایعات ودروغ پردازی ها مخصوصا در فضای مجازی وظیفه ملی همه ماست.

مشکلات وانتقادات ما با دولت و نهادهای متولی یک موضوع خانوادگی هستند که ارتباطی به بیگانگان و همسایگان ندارد.بعضی از جاعلان خبری قصد دارند خلبان هواپیما یاد شده را خارج از کادر خلبانان غیر نظامی وحرفه‌ای قلمداد نمایند. درصورت وقوع چنین حرکتی مطابق قوانین موجود فضانوردی وخلبانی بین‌المللی اصلا اجازه پرواز و ورود به فرودگاههای بین‌المللی به وی داده نمی‌شد.برای کمرنگ کردن مظلومیت ملت ما و مخفی نمودن جنایات و قانون شکنی زورگویان،جبهه قدرت طلبان جهانی قصد دارند با هر وسیله و به هر نحو دروغ‌های خودرا به سکوی باور بنشانند. اما اطمینان داریم این بار هم لطف خداوند و همدلی ما موجب رسوایی بیشتر و ناکامی دشمنان ما خواهد گردید.

منبع: روزنامه آفتاب یزد برچسب‌ها دونالد ترامپ بیروت ایالات متحده آمریکا خلیج فارس هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران پروندهٔ خبری تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ بیروت ایالات متحده آمریکا خلیج فارس هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران دونالد ترامپ بیروت ایالات متحده آمریکا خلیج فارس هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران بین المللی قصد دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری «رویترز» گزارش داده که برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، سایر مقام‌های آمریکایی از موضع رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بلینکن باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

تا امروز این واضح‌ترین تصویر از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا در باب نحوه استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکایی است که به رسانه‌ها درز پیدا کرده است.

از میان ۷ اداره داخلی وزارت خارجه که تا ۲۴ مارس، موضع خود را اعلام کرده‌ بودند، چهار اداره شامل پناهندگی و مهاجرت، جمعیت و حقوق بشر و کار بابت عدم تطابق وعده‌های رژیم صهیونیستی با واقعیت، به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

این ادارات، در بیانیه مشترک خود، از بمباران مداوم سایت‌ها و زیرساخت‌های شهری، سطح غیرقابل‌انکار آسیب به غیرنظامیان در راستای اولویت قائل شدن برای منافع نظامی و کشتن امدادگران و روزنامه‌نگاران به‌عنوان نمونه‌هایی از موارد نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی اسرائیل اشاره کرده‌اند.

بااین‌حال، اداره امور سیاسی و نظامی وزارت خارجه آمریکا هشدار داده است که هرگونه تعلیق کمک نظامی به رژیم صهیونیستی توانایی این رژیم برای مقابله با تهدید‌ها حول حریم هوایی فلسطین اشغالی را محدود می‌کند و مستلزم آن است که واشینگتن به‌نوبه خود درباره قرارداد‌های تسلیحاتی فعلی و آتی با سایر کشور‌های منطقه نیز تجدیدنظر کند.

این هشدار بدون در نظر گرفتن اعتبار یا عدم اعتبار تضمین‌های اسرائیل «و تنها با توجه به تعهد آمریکا به تأمین امنیت این رژیم» مطرح شده است.

اختلاف‌های داخلی وزارت خارجه آمریکا در حالی عیان می‌شود که مقام‌های دولت بایدن بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد